Nu blev vinter servicen och rengöringen klart mycket enklare.
 
MeanMike skrev:
Nu när jag ser batteriet blir man ju sugen på att modda med led lampor o strålkastare fram. Då skulle ju nattkörning bli skitkul o titta på.:wow: På med en Bosch rally knick !!!!!
Har tänkt på samma sak men du måste hitta saker som passar 32,4 volt om du inte skall lasta in en liten omvandlare också... det hadde blivit spacy i trädgård mörkret (och lägg till 2 st laser pekare :wow:)
 
Redigerat:
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Gillar ni min avatar? Passar väl en som heter MeanMike. får jag nån "gilla" på detta?

eller "jag vet va din gräsklippare bor" .........MeanMode...................
 
Redigerat:
  • Gilla
plaggis och 3 till
  • Laddar…
Jag provade för ett tag sedan att slipa dom här ytorna på kniven (pilarna på bilden) för att minska att gräsrester fastnar under fästet....och låser dom =>med obalans och bröl ljud
(på bilden var dom ej slipade ännu)
Kniv.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan bara säga att det gjorde inte saken bättre ett dugg, (men inte sämre heller) dom fastnar forfarande efter ett tag :mad:
 
Tyk1 skrev:
Jag provade för ett tag sedan att slipa dom här ytorna på kniven (pilarna på bilden) för att minska att gräsrester fastnar under fästet....och låser dom =>med obalans och bröl ljud
(på bilden var dom ej slipade ännu)

Kan bara säga att det gjorde inte saken bättre ett dugg, (men inte sämre heller) dom fastnar forfarande efter ett tag :mad:
Just det. nu när Indy står still ska jag slipa knivarna. bra idé!!
 
Dum fråga kanske, men är CE-numret detsamma på robot och laddstation från fabrik? Jag har 211220030 på roboten och 211990028 på laddstationen men då har den varit i Danmark och vänt efter inköp (vänstervriden vid karteringen). Frågan ställd utifrån att du MeanMike hade tittat på "rumpan" på roboten, men felet som misstänktes var väl i laddstationen? (eleminatorn).
 
Det är olika nummer på min som inte är utbytt.
Att man jagar nummer utan betydelse är nog en typiskt tysk strategi för att fördröja eventuella åtgärder till kunden förhoppningsvis själv har luskat ut vad som är fel ;-) Jag har varit med om sådant flera ganger och det har oftast resulterat i en veckas fördröjning innan man fått åtgärd. I de fallen har alla siffror diret (från början) skickats till generalagenten men ändå har det kommit frågor ...........
Nu verkar Bosch i Sverige vara mera logiska och en vettig felbeskrivning med bilder i går gav mig ett snabbt svar så nu packas det en klippare som ska till Cheapy för att de av någon anledning inte har reservdelar att skicka. Jag hoppas på lika snabb service som alla verkar få.

Föresten angående nummer så är det antagligen klipparens nummer som de eventuellt har registrerat och kanske inte laddarens.
 
Min ladd-station har 304901171 hm....väldigt närma klippar-numret. Om man läser om CE nr så är det typ ett nr som är ett EU typgodkännande av produkten. Det skulle betyda att alla med samma nr har samma innehåll. Gör man en förändring av produkten får den ett nytt nummer. Om så e fallet så finns det ev nån serie som inte håller måttet.....
Och om så e fallet, och om jag va Bosch, så skulle jag klart vilja veta vad det e för nr. på de som krånglar och har ett visst beteende för att se om det har med en viss serie att göra. Verkar ju logiskt. MEN.....jag spekulerar bara. Vad tror ni? För det verkar ju inte vara nåt serie nr. och e det inget serienr. så behöver inte Tyk1 va orolig för hans maskin ska kunna spåras.
Ja nu va det mycket "om" och "kanske" ...........hehe konspirationsteorier..........Area51..........hehe

Vilka djäkla morgontankar man har.....:banghead: Borde nog söka för det här....
 
MeanMike skrev:
Min ladd-station har 304901171 hm....väldigt närma klippar-numret. Om man läser om CE nr så är det typ ett nr som är ett EU typgodkännande av produkten. Det skulle betyda att alla med samma nr har samma innehåll. Gör man en förändring av produkten får den ett nytt nummer. Om så e fallet så finns det ev nån serie som inte håller måttet.....
Och om så e fallet, och om jag va Bosch, så skulle jag klart vilja veta vad det e för nr. på de som krånglar och har ett visst beteende för att se om det har med en viss serie att göra. Verkar ju logiskt. MEN.....jag spekulerar bara. Vad tror ni? För det verkar ju inte vara nåt serie nr. och e det inget serienr. så behöver inte Tyk1 va orolig för hans maskin ska kunna spåras.
Ja nu va det mycket "om" och "kanske" ...........hehe konspirationsteorier..........Area51..........hehe

Vilka djäkla morgontankar man har.....:banghead: Borde nog söka för det här....
Men du är säker på att han ville ha numret på klipparen? Så länge som fabriken alltid skickar med en viss version av laddstationen till klipparen så är den ju spårbar via numret på roboten. Annars kan man ju tycka att det är det andra numret som de vill ha...
 
Dr Ost skrev:
Men du är säker på att han ville ha numret på klipparen? Så länge som fabriken alltid skickar med en viss version av laddstationen till klipparen så är den ju spårbar via numret på roboten. Annars kan man ju tycka att det är det andra numret som de vill ha...
Ja jag e helt säker. pga. att jag frågade var lappen satt och han sa att det va den bak på klipparen. Jag stod nämligen utanför cheapy , på parkeringen och va 2 min från att skicka iväg hela rasket. Det va då Bosch ringde.
Jag kan hålla med dig om kanske nr på laddaren vore mer intressant. om det inte är så att dom vet vilka laddare som levererats till vilka klippar nr.
 
Antagligen tillräckligt träffsäkert, men då vet jag åtminstone vad jag ska lägga upp i sidfoten. När jag lämnade in klipparen så ville de först bara ha roboten men efter en vecka så bad de även om laddstationen. Tyder ju på att felet kanske låg där när klipparen inte kunde hitta tråden vid karteringen. Dock så var svaret tillbaka att de enbart hade uppgraderat mjukvaran. MeanMike, fick du någon känsla för om det var de gamla eller nya laddstationerna som hade problem, eller kanske en batch i mitten?
 
Fick tillbaka min klippare efter service. Den hade börjat bröla lite.
På servicepappret stod det att dom hade bytt "bärplatta"
Satan vad tyst den klipper nu.
Bara ljudet från hjulen kvar
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
MeanMike skrev:
Min ladd-station har 304901171 hm....väldigt närma klippar-numret. Om man läser om CE nr så är det typ ett nr som är ett EU typgodkännande av produkten. Det skulle betyda att alla med samma nr har samma innehåll. Gör man en förändring av produkten får den ett nytt nummer. Om så e fallet så finns det ev nån serie som inte håller måttet.....
Och om så e fallet, och om jag va Bosch, så skulle jag klart vilja veta vad det e för nr. på de som krånglar och har ett visst beteende för att se om det har med en viss serie att göra. Verkar ju logiskt. MEN.....jag spekulerar bara. Vad tror ni? För det verkar ju inte vara nåt serie nr. och e det inget serienr. så behöver inte Tyk1 va orolig för hans maskin ska kunna spåras.
Ja nu va det mycket "om" och "kanske" ...........hehe konspirationsteorier..........Area51..........hehe

Vilka djäkla morgontankar man har.....:banghead: Borde nog söka för det här....
CE-märkningen används för att visa att produkten överensstämmer med tillämpliga direktiv. Vilka direktiv som avses hittar man i manualen under Försäkran om överensstämmelse.
Numret på klippare, laddstation mm är ett serienummer. Vanligen använder man yywwnnnn, men det varierar med olika tillverkare. Skulle tro att första siffran är årtal. Siffra två och tre sannolikt vecka. Några siffror är serie eller batchnummer. Om man har tillgång till en handfull nummer så kan man säkert finna logiken.
När jag går in i forumet via Byggahus appen eller Tapatalk så ser jag inte signaturerna. Nån som vet om det går att ställa in?
 
Hagi i GAIS skrev:
Fick tillbaka min klippare efter service. Den hade börjat bröla lite.
På servicepappret stod det att dom hade bytt "bärplatta"
Satan vad tyst den klipper nu.
Bara ljudet från hjulen kvar
Riktigt roligt att höra. Undra va Bärplattan sitter?
 
lilytwig skrev:
CE-märkningen används för att visa att produkten överensstämmer med tillämpliga direktiv. Vilka direktiv som avses hittar man i manualen under Försäkran om överensstämmelse.
Numret på klippare, laddstation mm är ett serienummer. Vanligen använder man yywwnnnn, men det varierar med olika tillverkare. Skulle tro att första siffran är årtal. Siffra två och tre sannolikt vecka. Några siffror är serie eller batchnummer. Om man har tillgång till en handfull nummer så kan man säkert finna logiken.
När jag går in i forumet via Byggahus appen eller Tapatalk så ser jag inte signaturerna. Nån som vet om det går att ställa in?
Kan det verkligen stämma? min klippare har ju bara 3 nr från laddstationen. Serienr borde väl i så fall vara en viss serie bara för klippare o en annan för laddstationen? eller tänker jag fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.