Körde fabriksrecett häromdagen. då måste en ny kartering göras.
Raderade kartan då, antog jag att den gör. Men fasen va rätt den gick direkt efteråt. Då blev jag misstänksam. Inget irrande längs tråden osv.
Min tappar ju tråden den första ½ minuten så igår provade jag med att köra "radera karta".
Då märktes det minsan att den behövde börja om.
Alltså, fabriksrecett raderar INTE kartor även om du e tvungen att kartera om. Tydligen bara ställa tillbaka signalid osv.
Så varför en ny kartering fattar jag inte.

Tilläggas kan att den hittade tråden när den karterade efter fabriksrecetten. men sen vid vanlig körning så ballade den ut.
Igår när jag raderade kartan så hittade den oxå tråden direkt OCH även vid efterföljande vanliga klippning.
Får se om det håll i sig. I så fall har det varit skit i kartminnet som fått den att bete sig så här konstigt.
Märkligt!
 
Att kartrester är kvar efter fabriksåterställning är nog en känd bugg skulle jag vilja säga utifrån att när supporten på Bosch beskriver en omstart så säger de att "försäkra dig om att kartan är rensad"...
 
MeanMike skrev:
Körde fabriksrecett häromdagen. då måste en ny kartering göras.
Raderade kartan då, antog jag att den gör. Men fasen va rätt den gick direkt efteråt. Då blev jag misstänksam. Inget irrande längs tråden osv.
Min tappar ju tråden den första ½ minuten så igår provade jag med att köra "radera karta".
Då märktes det minsan att den behövde börja om.
Alltså, fabriksrecett raderar INTE kartor även om du e tvungen att kartera om. Tydligen bara ställa tillbaka signalid osv.
Så varför en ny kartering fattar jag inte.

Tilläggas kan att den hittade tråden när den karterade efter fabriksrecetten. men sen vid vanlig körning så ballade den ut.
Igår när jag raderade kartan så hittade den oxå tråden direkt OCH även vid efterföljande vanliga klippning.
Får se om det håll i sig. I så fall har det varit skit i kartminnet som fått den att bete sig så här konstigt.
Märkligt!
Detta har diskuterats långt tidigare i tråden. Eriksgatan vill jag minnas redde ut detta. En fabriksåterställning rensar inte kartan.
 
Dr Ost skrev:
Att kartrester är kvar efter fabriksåterställning är nog en känd bugg skulle jag vilja säga utifrån att när supporten på Bosch beskriver en omstart så säger de att "försäkra dig om att kartan är rensad"...
Bugg vill jag inte påstå att det är; designval från Bosch är mer rätt.
 
mortimer skrev:
Bugg vill jag inte påstå att det är; designval från Bosch är mer rätt.
Nja, förstår hur du tänker, men då gör i så fall Bosch våld på ett inarbetat begrepp "fabriksåterställning" som används i många andra sammanhang, där ordet just syftar till att återställa maskinen till det skick som det är i från fabrik. Möjligtvis att de klarar sig ur mitt resonemang med sina dåliga översättningar. Har för mig att det i menyn står "fabriksinställning" :).
 
Jag har frågat förr, men ingen har svarat, och jag finner heller intet i tråden.

Är det någon som sett var SD-kortet sitter?

Egen uppdatering över nätet är intressant. Det anges i beskrivningen att det skall kunna göras, men Bosch säger att det inte kommar att kunna göras. Då stämmer inte specifikationen med verkligheten och man borde med detta som grund lämna tillbaka klipparen; med pengarna tillbaka.

En ytterligare fråga. Över fläkten sitter ett rött lock som man skall vrida klippdjupet med. Detta sitter löst och hoppar ut varje gång man vänder på klipparen. Skall det vara så? Det finns några små hakar, men motsvaraned hål försvinner neråt då klippdjupet ökas.
 
Nu ska jag väl inte in i denna ut tråden och dryga mig då jag har en maskin av annat märke, men jag beundrar ert tålamod med dessa maskiner. Själv hade jag skickat tillbaka maskinen för längesedan..
 
boltis skrev:
Nu ska jag väl inte in i denna ut tråden och dryga mig då jag har en maskin av annat märke, men jag beundrar ert tålamod med dessa maskiner. Själv hade jag skickat tillbaka maskinen för längesedan..
Instämmer. Har en pågående "process" med att bli av med min.
 
  • Gilla
dennisson
  • Laddar…
Riviera1 skrev:
Jag har frågat förr, men ingen har svarat, och jag finner heller intet i tråden.

Är det någon som sett var SD-kortet sitter?

Egen uppdatering över nätet är intressant. Det anges i beskrivningen att det skall kunna göras, men Bosch säger att det inte kommar att kunna göras. Då stämmer inte specifikationen med verkligheten och man borde med detta som grund lämna tillbaka klipparen; med pengarna tillbaka.

En ytterligare fråga. Över fläkten sitter ett rött lock som man skall vrida klippdjupet med. Detta sitter löst och hoppar ut varje gång man vänder på klipparen. Skall det vara så? Det finns några små hakar, men motsvaraned hål försvinner neråt då klippdjupet ökas.
SD kortplatsen (notera att det är just platsen, något SD kort finns inte där) sitter bakom den fyrkantiga plastplugg bak på klipparen vid typskylten.
Uppdatera på egen hand ser jag ingen antydan till att det kommer fungera denna säsongen; om än aldrig troligen.

Ang locket/ratten för höjdinställningen... den ska sitta lite löst men inte lossa.

Så vill du slippa flera problem och barnsjukdomar som finns med denna så reklamera klipparen redan nu med hänvisning till SD kort och uppdatering på egen hand.
 
Är det några fler som har uppmärksammat att klipparen beter sig lustigt men har blivit ok efter att kartan har raderats?
Märkligt att kartan kan ställa till det för en maskin. typ min att den inte hittar tråden. Känns så där lite obra.....
För om så e fallet bör den ju själv skriva "skit" till minnet.
Har dom problem med just kartminnet? både att radera och inte bli korrupt?
 
mortimer skrev:
... Ang locket/ratten för höjdinställningen... den ska sitta lite löst men inte lossa. ...
Den röda ratten skall sitta fast ordentligt och bara lossna när du tar i med kraft. Ratten har 4 st plastkrokar som passar i de fyra små rektangulära hålen i kransen som inte rör sig upp och ner. Justera in så skalan stämmer med klipphöjden.
 
tryck sen till (neråt) så den snäpper fast
 
Waxinator skrev:
Den röda ratten skall sitta fast ordentligt och bara lossna när du tar i med kraft. Ratten har 4 st plastkrokar som passar i de fyra små rektangulära hålen i kransen som inte rör sig upp och ner. Justera in så skalan stämmer med klipphöjden.
Tror du missuppfattade mig lite. Den ska sitta såpass löst så att du kan vrida den utan att vara stålmannen.
 
Igår kväll startade jag en manuell efter några dagars vila, och då fick även min tokfnatt. Den svängde ut ca 190° och backade sen stötvis in över laddaren. Jag tryckte på STOP, lyfte iväg den lite, låste upp och förväntade mig en störtskur av fel, men den började klippa direkt och var otroligt pigg och tystlåten. Konstigt men ganska ok
 
boltis skrev:
Nu ska jag väl inte in i denna ut tråden och dryga mig då jag har en maskin av annat märke, men jag beundrar ert tålamod med dessa maskiner. Själv hade jag skickat tillbaka maskinen för längesedan..
:). Det finns många teknikintresserade här och när man ser potentialen i tekniken där exempelvis jag kan få gräsmattan klippt på ca 11 timmar totalt på en vecka, så vill man nog ändå gärna se att produkten får en ljus framtid. Sedan är det såklart orimligt att göra ägarna i hela Skandinavien till betatestare, så om ni läser detta Bosch, ge oss en ursäkt och premiera oss på något sätt...
 
  • Gilla
petterg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.