Det var inte en helt ointressant strategi. Köra billigt första gången för att se om man använder den tillräckligt mycket för att slita ned den.
 
Risken är väl med att köpa billigt är att den är så dålig så att du inte använder den, och vips har du gått miste om ett verktygsinköp :rolleyes: ;) ;)
 
T
Mja hur kass kan en maskin vara? En vinkelkap för 199 pix tex. En sån är ju bra så länge den funkar. Om man använder den så mycket att den packar ihop så är det förmodligen värt att skaffa en bättre. De flesta verktyg använder man ju inte så mycket: vinkelkapar, fräsmaskiner, elhyvlar osv osv... De kommer bara fram emellanåt, iaf här.

Borr/skruvdragare används mycket..... och kap/klyvsågarna. Därför bättre maskiner av just dessa.
 
Sen finns det ju, kanske inte här :), "lägenhetsmänniskor" där skruvdragare kommer fram en gång vartannat år. Tycker red-byggahus är snobbiga när de säger att B&D eller Ryobi inte går att använda :)
 
Som ex-lägenhetsmänniska skulle jag i den situationen inte skaffa batteridrivet ens. Används så sällan och batterierna dör fastän du inte använder dom. En sladdmaskin å andra sidan står sig i evigheter. Jag lånade farsans hitachi från 80/90 talet nån gång då jag behövde en.
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.