Man tycker ju att man ska få fram något när jag sökte men använde väl fel benämningar :cool:

Men vilken av dessa två i så fall? emcostar kombinationsmaskin eller emcostar super? Men det är ju liksom över 30 mil tur och retur :surprised:

nimhed nimhed skrev:
[länk]
 
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Man tycker ju att man ska få fram något när jag sökte men använde väl fel benämningar :cool:

Men vilken av dessa två i så fall? emcostar kombinationsmaskin eller emcostar super? Men det är ju liksom över 30 mil tur och retur :surprised:
Om du ändå ska göra resan, kan du väl köpa allt med rabatt? :D
 
  • Haha
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 1 till
  • Laddar…
DeWalt DW 745 brukar gå att få för 5-5,5 tkr
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
j.erkers
Köpte en lätt begagnad Bosch GTS 10 XC för 4,5 tkr om jag minns rätt. Orginalklingan satt monterad och den såg nästan ny ut. Dessutom medföljde en Bosch "Expert for Wood" med 80 gaddar, nypris ca 1 kkr. Det dyker upp fynd ibland...
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Köp den här, 4500:- är ett rejält klipp o du får en "riktig" såg.

Edit. Hm, ser att du bor i Västernorrland....då e den lite långt bort.

Stationär verktygssåg i grönt till salu tillverkad i metall på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Ja kanske i längsta laget :crysmile::crysmile::crysmile:

Ola C Ola C skrev:
Köp den här, 4500:- är ett rejält klipp o du får en "riktig" såg.

Edit. Hm, ser att du bor i Västernorrland....då e den lite långt bort.

[bild]
 
Ja nackdelen för mig är väl att jag har svårt att sitta och vänta för länge för dels måste jag göra klart innan det blir för kallt och vet ju inte alls om tillfället dyker upp om jag väntar...:(

j.erkers j.erkers skrev:
Köpte en lätt begagnad Bosch GTS 10 XC för 4,5 tkr om jag minns rätt. Orginalklingan satt monterad och den såg nästan ny ut. Dessutom medföljde en Bosch "Expert for Wood" med 80 gaddar, nypris ca 1 kkr. Det dyker upp fynd ibland...
 
Finns det några bra förslag på sågar från 0 upp ca 5 000 kr för mig som hobbysnickare :thinking::rolleyes: Animerad figur liknande Pinocchio som använder en bordsåg utan skyddsglasögon, text om säkerhetsåtgärder.
 
  • Haha
Fadai
  • Laddar…
Dissat mitt blocket-tips redan? ;)
 
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Finns det några bra förslag på sågar från 0 upp ca 5 000 kr för mig som hobbysnickare :thinking::rolleyes:[bild]
Jag brukar hålla till runt 0-10kr strecket för rätt många av mina sågar. Men då blir det ju förstås handsågar.
Då krävs det ju förstås en handhyvel för 100-200kr också. Och en massa rehab innan de verktygen är hyggligt i skick.

Annars föreslår jag blocket och tålamod :)
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
För långt att åka:sweat:

nimhed nimhed skrev:
Dissat mitt blocket-tips redan? ;)
 
Handsågar? Hyvel för 100-200 kr?

Frustrator Frustrator skrev:
Jag brukar hålla till runt 0-10kr strecket för rätt många av mina sågar. Men då blir det ju förstås handsågar.
Då krävs det ju förstås en handhyvel för 100-200kr också. Och en massa rehab innan de verktygen är hyggligt i skick.

Annars föreslår jag blocket och tålamod :)
 
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Handsågar? Hyvel för 100-200 kr?
Ja, du hittar knappast några andra sågar nära 0-strecket :)
 
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Finns det några bra förslag på sågar från 0 upp ca 5 000 kr för mig som hobbysnickare :thinking::rolleyes:[bild]
Dewalt DW 745 är den namnkunniga sågen som brukar lika närmst 5tkr strecket. Just nu finns den för 5,7tkr vilket den helt klart förtjänar. Det finns, när jag skriver det här: 1 Makita MLT 100 i lager hos Bauhaus i Sundsvall för 4995 kr. I annat fall finns Metabo ts 216, håller den samma nivå som KGS 216 kan den vara ett bra alternativ med inbyggda ben och hjul, finns för 4995 på netonnet.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Tack för bra tips och info

H Huzzbutt skrev:
Dewalt DW 745 är den namnkunniga sågen som brukar lika närmst 5tkr strecket. Just nu finns den för 5,7tkr vilket den helt klart förtjänar. Det finns, när jag skriver det här: 1 Makita MLT 100 i lager hos Bauhaus i Sundsvall för 4995 kr. I annat fall finns Metabo ts 216, håller den samma nivå som KGS 216 kan den vara ett bra alternativ med inbyggda ben och hjul, finns för 4995 på netonnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.