Den gick snabbt! :)
 
Ja det var märkligt :) Ibland undrar man, det tar 1 min förarbete innan man lägger ut sin annons, skumma igenom blocket o se att arbogorna ligger ute för minst 7k....också ett koordinatbord på det.
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Kanske nånn som fyllde år..
 
Krilleman
bryggstun skrev:
Kanske nånn som fyllde år..
Brukar man inte skänka torr 30cm björkved när man fyller år? :wow:
 
  • Gilla
bryggstun
  • Laddar…
Jag skänkte bort möglig ved på pall. Leverade den tom. i grannbyn.
Det var halvrutten gran/björk mm.

Det hade ju inget med det här att göra men det kan vara bra att veta att det inträffat.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Köp köp
Gammal pelarborrmaskin till salu står på ojämnt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nanowire skrev:
[länk]
Det finns inga genvägar till den perfekta smörkniven
Haha, vilket monster till bandsåg! 940mm hjul!!

Lägger in den här åt eftervärlden!

Stor vertikal bandsåg ACN 940 med 940mm hjul utomhus vid byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av en försäljningsannons för en stor bandsåg, ACM 940, med specifikationer och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Inget monster i mina ögon.

Det låg en 95 cm bandsåg på skroten en gång men båda hjulen hade spruckit vid den ovarsamma lossningen.
Jag hade inte kapacitet då just att rädda den. Jag skulle ha fått den för 150-200 euro.
Det var synd....

Föresten finns det ännu större snickeribandsågar. De största har väl 120 cm hjul skulle jag tro. Man måste bygga ett lämpligt hål i golvet för nedre hjulet där bandsågen skall stå.
 
Hade jag haft platsen skulle jag köpt denna

EJCA trä- och metallsvets med tillhörande supporter och verktyg på ett verkstadsbord bakom, prislapp visar 5 900:-.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
heimlaga skrev:
Inget monster i mina ögon.

Det låg en 95 cm bandsåg på skroten en gång men båda hjulen hade spruckit vid den ovarsamma lossningen.
Jag hade inte kapacitet då just att rädda den. Jag skulle ha fått den för 150-200 euro.
Det var synd....

Föresten finns det ännu större snickeribandsågar. De största har väl 120 cm hjul skulle jag tro. Man måste bygga ett lämpligt hål i golvet för nedre hjulet där bandsågen skall stå.
Den här killen har en hyfsat rejäl bandsåg 42 tum/106 cm
[video=youtube;SoaOkqi-xxs]https://www.youtube.com/watch?v=SoaOkqi-xxs&index=15&list=PLzlN3A2DLgNzJPV_GRDDie_XaVEgGhxQk[/video]
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Intressant hur han slipar tänderna, vinklarna och så. Ska jag nog prova när det är dax
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.