Daniel_N skrev:
Cincinnati horisontalfräs (metall) mot avhämtning. Mkt rejälare än såhär blir det inte i första taget...

[länk]

Nej, jag lyckas tyvärr inte få dit bild via ipad:(
En av de få gångerna i mitt liv som jag harmas för att det är långt till en storstad:(
 
heimlaga skrev:
En av de få gångerna i mitt liv som jag harmas för att det är långt till en storstad:(
Hade jag haft platsen så hade jag kört direkt efter jobbet!!!! Bara 120 mil ToR lund-gärdet
 
Hade jag haft en truck att lyfta på och av med hade jag också åkt......det är ju nästgårds. Och vem vill inte ha en fräs. Men 1 ton järn hoppar ju inte upp och ner från släpet sådär utanvidare....
 
Känner du ingen som har en lämplig maskin?
 
Den enda jag känner med traktor/lyftkapacitet bor närmare dig än mig.....:)


Allt går ju men det blir ju ett sådant jädra projekt när man inte har allt som behövs själv.
 
Chockerande.... jag hade faktiskt aldrig riktigt tänkt på att sånt där kan vara svårt:wow:
Finns det faktiskt ingen som har någon utrustning där i trakten.......

Egen traktor lyfter ungefär ett ton på frontlastaren och 1,5 ton på bakgafflarna. Orkar inte den är det bara att ringa till någon av de 5 hjullastarägarna i byn eller de 3 gaffeltrucksägarna..... eller någon bonde som har en större traktor med större frontlastare.... eller så går man till grannen och frågar om grävmaskinen är ledig.....
 
  • Gilla
katos
  • Laddar…
Välkommen till storstan! ;)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Du har fel intressen för att bo i stockholm mathias. Du ska ha intressen som kaffe latte, tighta byxor eller samla vinylskivor... Annars är du välkommen ut till oss på landet.
 
  • Gilla
schmakita
  • Laddar…
Du verkar litet missanpassad där du bor men jag tror att vi skulle ha användning för dig här i trakten:D
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Hyr en kranbil. Kostar typ 3000kr för en 45tm i 2h.
 
Jo jag vet att jag bor på fel ställe. Eller rättare sagt, rätt ställe, men jag skulle behöva en tomt till att ha bra saker på.....
 
Robert-san01 skrev:
Hyr en kranbil. Kostar typ 3000kr för en 45tm i 2h.
...som sagt, allt går om man verkligen vill...
 
BlueX skrev:
Är den här Stenbergaren vettigt prissatt?
[länk]

[bifogad fil]
Om den faktiskt är i så bra skick som den verkar så skulle jag säga JA...... men jag tycker att den borde gå att pruta ned 2000 eller så.
 
  • Gilla
BlueX
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.