P
SnällKyckling Kycklingen skrev:
.
Miljö och hälsoskyddsinspektör hört av sig till mig och utifrån konversationen verkar ta det på allvar vill jag ska rapportera vilka tider jag blir störd, etc. Ska man verkligen göra det?
Nej, det räcker väl med att beklaga dig i den här tråden?
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Du får flytta ut på landsbygden. Här töms inte glasåtervinningen varje dag. Inte varje vecka heller. Inte ens en gång i månaden.

I vår by blev inte glasigloon tömd på hela sommaren men vi super inte lika mycket som i stan så det behövs inte. Fast det kan ju bli problem ändå.
[bild]
När det blev fullt ställde vi tomglasen bredvid och kontaktade de som tömmer. Två veckor senare bytte de kärl.
[bild]
Däremot dröjde det ytterligare några dagar innan de tog med sig glaset.

Fast vi sover gott om morgnarna här i byn :D
och jag som trodde det var plastdunk spm gäller på landet
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
K kortis skrev:
och jag som trodde det var plastdunk spm gäller på landet
Jodå, men nu var det förpackningarna till groggvirket som ställde till det.
 
Redigerat:
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jodå, men nu var det förpackningarna till groggvirket som ställde till det.
Groggvirke? Som klirrar... Nä du mej lurar du inte.... :cool:
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jodå, men nu var det förpackningarna till groggvirket som ställde till det.
Blandar du ut spriten??
 
Bodde tidigare granne med KS och helikoptern kommer när någon behöver akut vård.

Man vande sig rätt snabbt.

När man var på semester i NY så kände man sig nästan som hemma när man skulle sova.
 
R Robert-san01 skrev:
Blandar du ut spriten??
Har du aldrig provat det? Blanda t.ex vodka och kaffelikör (2:1) så har du en Black Russian. En god blandning, om lite söt, fast det kan bli ganska sliskigt om man häller i sig större mängder. Alkoholhalten i drinken blir något mindre än att dricka ren sprit, ca 35%, men det är ändå mer fjong än i en vanlig kaffekask.

Bananskalare Bananskalare skrev:
Groggvirke? Som klirrar... Nä du mej lurar du inte.... :cool:
Ovan nämnda kaffelikör, Kahlúa, säljs i glasflaskor :D
 
A
kaffe riktigt starkt.
socker bit.
rejält brännvin..
Då sover man gott efter 2-3 stycken ;)(y)
 
Keiller Keiller skrev:
Har du aldrig provat det? Blanda t.ex vodka och kaffelikör (2:1) så har du en Black Russian. En god blandning, om lite söt, fast det kan bli ganska sliskigt om man häller i sig större mängder. Alkoholhalten i drinken blir något mindre än att dricka ren sprit, ca 35%, men det är ändå mer fjong än i en vanlig kaffekask.


Ovan nämnda kaffelikör, Kahlúa, säljs i glasflaskor :D
När jag bodde i Norrland tog vi ibland ett fruset lingon i drinken, två kunde bli för mycket fruktsmak av. ;)
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Jag frågade min kollega på vart jag ska bo och då svarade han med "läge, läge, läge". Så självklart lyssnar jag på allt folk säger till mig och därmed mitt val. Men detta är det värsta eländet jag varit med om.

Bodde tidigare vid centralstationen i Uppsala, kändes som på landet lugnt och tyst förutom några knivhuggningar ibland.
Känns som du misstolkat din kollegas råd, läge läge läge skulle jag knappast säga är synonymt med så nära centralstation som möjligt.
En mysig bakgata på söder eller i Birkastan hade jag sett som mycket bättre läge utan att tumma på utbud av affärer, restauranger och kommunikationer speciellt mycket.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.