Nu har ju personen skrivit sitt eget namn på sin traderasida, men vi kanske ska undvika alltför mycket personuppgifter här?
 
  • Gilla
KjellTimell och 1 till
  • Laddar…
T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nu har ju personen skrivit sitt eget namn på sin traderasida, men vi kanske ska undvika alltför mycket personuppgifter här?
Swishen gick ju till honom så uppenbarligen har han fått pengarna. Man kan inte ha swish i annans namn.
 
Nej men allvarligt talat så sjukt tråkigt :cry: lider med dig. Köpte en ipod classic åt min fru från kameraexperten och blev blåst. Detta då jag var student på högskola. så sjukt tråkigt. Ringde tillochmed upp firman och frågade hur de kunde vara så billiga på grejerna. Volyminköp från annat euland fick jag till svar då. Det här verkar ju vara samma skitupplägg :( fick köpa en classic från en annan firma det var ju småtrist… den finns förövrigt kvar i ungarnas leksakslåda som stand-in-telefon.



I min lilla hobbyfirma tar jag alltid förskottsbetalning av samma anledning men precis tvärt om eller hur man ska säga.

Får flera gånger i veckan företag som vill handla mot faktura. Det har gått så långt med bedrägligt beteende att jag faktiskt inte säljer mot faktura till företag som inte finns på samma ort som jag, det är i det närmaste omöjligt att få betalt om firman inte vill betala. Och det är jättevanligt :/ en förskottsfaktura går dock bra.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är ju något jag alltid stört mig på när det gäller Tradera, man kan inte kolla upp en säljare INNAN man lägger bud (eller egentligen innan man "vinner" en auktion).
Maskintillbehör med skruvar och hörnfästen på en träyta, visas på Tradera försäljningssida med omdömen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tror att det är annat när man är företagsförsäljare visst? Man borde kunna se mina uppgifter eller kan man inte det?

det ngn nämnde med obetalda auktioner så råkar det ofta klickas hem varor som av ngn anledning är oönskade. Men nu förtiden behöver säljarna inte lämna negativt omdöme för att få tillbaka traderas %. Superskönt. Det var man tvungen att göra ”förut” vill jag minnas.
 
T Ejmelie skrev:
Har länge velat köpa en Senco Fusion dyckertpistol. Budade på en på Tradera och lyckades vinna auktionen.
Säljaren hade över 300 försäljningar och bara positiva omdömen. Inga röda flaggor alltså.
Jag swishade pengarna och fick ett spårningsnummer till DHL.
Två dagar efter detta haglar det in negativa omdömen. 20 st nu bara på två dagar. Alla har blivit blåsta.

Finns det någon chans att få tillbaka pengarna genom banken eller på annat sätt? Eller är det kört?
Givetvis är det polisanmält.

[länk]
Lämna ärendet till kronofogden. Går på ett par minuter att ansöka på deras hemsida. Kostar ett par hundra kr men de kan du lägga till skulden. Ifall han flytt landet så hjälper inte kronkalle men om han är kvar så får du tillbaks pengarna med tiden.
 
Är det inte en kontokapning det handlar om, att denne Naret kapat MaskinServiceSTHLM´s konto, som hade goda omdömen?
Vill minnas det gjort så förr.

Tråkigt att bli blåst, hoppas det löser sig på något sätt! :cry:
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Swishen gick ju till honom så uppenbarligen har han fått pengarna. Man kan inte ha swish i annans namn.
Jag menar att du kanske inte ska publicera hela din efterforskning här på byggahus...
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

Jag tror att det är annat när man är företagsförsäljare visst? Man borde kunna se mina uppgifter eller kan man inte det?

det ngn nämnde med obetalda auktioner så råkar det ofta klickas hem varor som av ngn anledning är oönskade. Men nu förtiden behöver säljarna inte lämna negativt omdöme för att få tillbaka traderas %. Superskönt. Det var man tvungen att göra ”förut” vill jag minnas.
Njää, jag kan inte hitta så mycket mer än som syns på bilden.... Användarnamn och i bästa fall stad....
 
T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag menar att du kanske inte ska publicera hela din efterforskning här på byggahus...
Skriver inte ut några adresser. Mer ett svar på inlägg om att han inte skulle bo i landet. Och knappast hela min efterforskning.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.