Ett rack i en sortimentslåda med plats för 6 x 12 bits. Alla sorter och några till. Många PZ2 och Grabber. Många torx i olika storlekar. Även om det är de vanligaste bitsen som används mest så är det den konstiga fyrkantsbiten som räddar en från att vara tvungen att åka tilbaka till verkstan. Speciellt i hissar finns det udda skruv.
Inbyggd bitshållare för fältbruk.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mvh Findus
 
Redigerat:
  • Gilla
Betaversion och 2 till
  • Laddar…
Att kunna ta ett bits ur asken när man har handskar på vore käckt. Om sen bitsen är långa så man kan ha dem i slagskruvdragaten utan bitshållare vore det åxå käckt
 
Måste fråga er som har önskemål om en mindre bitsask med de vanligaste bitsen:
Hur ofta skiftar ni mellan olika sorters bits? Jag har nog aldrig behöva byta så mycket så att det är jobbigt att bära med sig en lite större bitsask. Skruvar jag gips så tar jag upp en PH2 och kör med den, skruvar jag Ikea möbler åker PZ2:an fram, skruvar jag trall tar jag fram TX25 bitsen osv. det är inte så att jag har så många bollar i luften så att jag skruvar 2 skivor gips, springer ut och skruvar ett par kvadrat trall, för att sedan skruva ihop en Ikea garderob.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har dessa bitsaskar idag och de har jag klarat mig med, det jag saknar är några bitsaskar från Essve som passar i deras Essboxar, har en Box för inomhus, en för utomhus, en för plåt, gips och betong osv. Orkar man kånka runt på en 10kilos väska så orkar jag även dra runt på 100g bits, direkt man öppnar essboxen för att plocka fram rätt skruv är det bara att greppa rätt bits.
 
Jag växlar konstant mellan PH2, PZ2 och 10mm Hylsa.
 
Blir mycket olika bits när man river och det är hopskruvat med olika skruv....

//AA
 
Eller om man jobbar som montör! :)
 
Jag skulle gärna se en förpackning där man har graverat in en avbildning av olika bits på insidan av locket. Som amatör kan det vara lite svårt ibland att veta vilken bits man ska ha eller identifiera en bit som kommit på avvägar och då skulle det underlätta med en referens (t.ex. om man ska sätta tillbaka bitsen och funderar på om det är Pz eller Ph).

Locket får gärna vara magnetiskt så man kan placera skruvar och bits man använder för stunden där för lätt åtkomst.
 
Redigerat:
C
Jimmu skrev:
Måste fråga er som har önskemål om en mindre bitsask med de vanligaste bitsen:
Hur ofta skiftar ni mellan olika sorters bits? Jag har nog aldrig behöva byta så mycket så att det är jobbigt att bära med sig en lite större bitsask.
[bild]
Alla de där är bra exempel på mindre bitsaskar med de vanligaste bitsen i min värld.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.