Düsseldorff
Cheesen Cheesen skrev:
Motorvärmare är såvitt jag vet ett tillbehör... Så kontakten behöver man inte alls ha. Bilen kan ju vara såld i Frankrike eller liknande stockholmsförort och därmed sakna motorvärmare.
Det är möjligt. Men jag menade kontakten för kupévärmare. Jag trodde att det var standard men har kanske fel.
 
Även om det finns motorvärmare i bilen så är det inte säkert att det finns uttag för kupévärmare i kupén.
Det är extremt sällan det finns kupéuttag när det inte finns motorvärmare, skulle säga att typ aldrig förekommer.

I en av våra bilar fanns det bara motorvärmare å inget kupéuttag.
I en annan bil så fanns det varken motorvärmare eller kupéuttag i bilen när vi köpte den. Om det inte hade varit så att vi inte hade haft p-plats med motorvärmaruttag så hade vi inte eftermonterat det.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Men TS hur gick det då? Fick du upp dörrjäveln eller sitter du fortfarande på parkeringsplatsen och gråter?
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
tjena la ut några dagar sedan att min volvo v50 har blockerats, har ringt en bärgare som inte kunde öppna bilen så var tvungen att göra det själv, efter att ha öppnat bilen med en lång krok inifrån så går det ej starta bilen eller öppna de andra dörrarna, jag tänker batteriet kan det väl inte vara fel på då den skulle gett några tecken på liv men ingenting hände, finns det några andra alternativ än att ringa nån elektriker som kan sånt
 
Jag förstod inte riktigt. Har du provat ladda bilbatteriet eller inte?
 
Att se över kablarna och prova med nytt batteri, en laddare eller startkablar är steg 1 om du inte gjort detta.

/M
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
K
idlld dududijdjddj idlld dududijdjddj skrev:
tjena la ut några dagar sedan att min volvo v50 har blockerats, har ringt en bärgare som inte kunde öppna bilen så var tvungen att göra det själv, efter att ha öppnat bilen med en lång krok inifrån så går det ej starta bilen eller öppna de andra dörrarna, jag tänker batteriet kan det väl inte vara fel på då den skulle gett några tecken på liv men ingenting hände, finns det några andra alternativ än att ringa nån elektriker som kan sånt
Dög inte din andra tråd längre?
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
idlld dududijdjddj idlld dududijdjddj skrev:
tjena la ut några dagar sedan att min volvo v50 har blockerats, har ringt en bärgare som inte kunde öppna bilen så var tvungen att göra det själv, efter att ha öppnat bilen med en lång krok inifrån så går det ej starta bilen eller öppna de andra dörrarna, jag tänker batteriet kan det väl inte vara fel på då den skulle gett några tecken på liv men ingenting hände, finns det några andra alternativ än att ringa nån elektriker som kan sånt
Som sagt, du hade en tråd, men ok.

Du tror inte det kan vara batteriet eftersom den så skulle gett tecken på liv?
Är det inte precis tvärtom? Om batteriet är stendött så ger det inga tecken på liv?

Har du testat ladda batteriet, testat ansluta ett annat batteri, testat att ansluta en annan bil till batteriet etc?

Att övriga dörrar inte låses upp är naturligt om batteriet är slut, då finns det inget som ger ström till centrallåset. Ett annat tänkbart fel är såklart larmet, men först måste du ha ström till sakerna innan du börjar kolla på det.

Sen är en bilverkstad nog bättre att kontakta än en elektriker.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Eftersom du nu kommit in i bilen så är det ju som sagt det naturliga nästa steget att försöka ladda upp batteriet. Har du en sk "smart" laddare typ C-TEK så kommer den att vägra ladda batteriet om det är alltför dåligt, isf bara att köpa ett nytt batteri.

Det förekommer att batterier totalt stendör av intern kortslutning så det är inga konstigheter.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.