Är det normalt att hantverkare tar full timdebitering för den tid dom sitter i bil på väg till arbet

  • Ja

    515 Röster 72,6%
  • Nej

    194 Röster 27,4%
  • Antal röster
    709
K Klass0n skrev:
Med det upplägget tycker jag inte det är rimligt att företaget ska fakturera samma timpris för restid som för arbetstid (för de får mkt mindre betalt för restiden).
Helt rätt, och kunden får ju inte heller någon extra nytta av restiden, hantverkarens kompetens utnyttjas överhuvud taget inte.
 
  • Gilla
Klass0n
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Helt rätt, och kunden får ju inte heller någon extra nytta av restiden, hantverkarens kompetens utnyttjas överhuvud taget inte.
Är ganska mycket som avklaras per telefon idag mellan kunderna. Den tiden kan man såklart flytta till kundernas tid och stanna på plats till man kommit fram i telefonköer, gjort beställningar osv.

Hur jag som hantverkare får betalt för min tid är egentligen sak samma, men jag vill såklart ha betalt för dom timmar jag jobbar precis som alla andra.

Jag har 8 timmar per dag, och nuvarande debitering täcker knappt upp för alla skatter, utgifter och avgifter osv. Har du nåt bra knep för att rationalisera bort stora delar av de utgifterna som ingen annan i branchen lyckats hitta, starta ett företag och bli snabbt rik är mitt tips.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.