Betalar icke tv licens! Vill jag bli fullproppad med propaganda öppnar jag facktidningen och vill jag se en gammalfilm så har mor min kvar några VHS band.

Samma med radio! Skrikiga skräniga fruntimmer som skriker om manshat och annat halvlöst folk kan man höra på utanför bolaget
 
  • Gilla
jordraketen och 1 till
  • Laddar…
Lutte skrev:
Betalar icke tv licens! Vill jag bli fullproppad med propaganda öppnar jag facktidningen och vill jag se en gammalfilm så har mor min kvar några VHS band.

Samma med radio! Skrikiga skräniga fruntimmer som skriker om manshat och annat halvlöst folk kan man höra på utanför bolaget
Hör många liknande kommentarer som det här på jobbet , folk som pratar skit om tv licensen .
Men sen går det bra att stå och snacka om all sport man sett på tv eller stå och lyssna på livesport på radion på arbetstid från något stort sportevenemang eller allt gnäll om alla dåliga låtar i Melodifestivalen .
Det brukar vara samma personer som inte fattar varför man ska vara med och betala till facket , men dom vill gärna vara med och få arbetskläder arbetstidsförkortning högre lön och arbetsskydd .
Gnälla på avgifter men vill ändo ha en del av kakan.
 
  • Gilla
Perk och 1 till
  • Laddar…
Inspirerad av den här tråden har jag nu sagt upp mitt public service abonnemang. Jag har inte kollat på SVT på evigheter, men ändå inte reflekterat över att jag kanske borde säga upp avtalet.

Jag är ointresserad av sport, frågesporter, utröstnings-TV och allmänt trams. Dessutom vill jag själv bestämma när jag vill konsumera media, och inte låta mitt liv styras av TV-tablåer. Vi får se om de accepterar min uppsägning. Min mottagare kan bara ta emot analoga tv-signaler, och det finns sedan länge ingen kabel från antennen på taket. Den senare skall bort vid tillfälle.

Det betyder att jag kan köpa verktyg för licenspengarna, och det är ju mycket trevligare!
 
Hm, jag inte betalat avgiften på säkert 10 år. Det ger ju en bra slant att shoppa för :)
 
D
mattiasp skrev:
Vi får se om de accepterar min uppsägning. Min mottagare kan bara ta emot analoga tv-signaler, och det finns sedan länge ingen kabel från antennen på taket.
Det spelar ingen roll om den är analog eller har antenn. Äger du en tv-mottagare ska du betala enligt lagen.
Enda undantaget är följande:
4. är varaktigt undanställd eller obrukbar vad gäller tid efter det att förhållandet har anmälts till RIKAB av den avgiftsskyldige. Lag (2009:1235).
 
Då skrotar jag TV:n och köper en ny skärm utan mottagare. Den betalar sig på två år, och den förväntade livslängden är förhoppningsvis större än så. Måste man ha skrotningsintyg från någon?
 
D
mattiasp skrev:
Då skrotar jag TV:n och köper en ny skärm utan mottagare. Den betalar sig på två år, och den förväntade livslängden är förhoppningsvis större än så. Måste man ha skrotningsintyg från någon?
Antagligen inte, men vägrar de acceptera din anmälan så kanske =)
 
mattiasp skrev:
Då skrotar jag TV:n och köper en ny skärm utan mottagare. Den betalar sig på två år, och den förväntade livslängden är förhoppningsvis större än så. Måste man ha skrotningsintyg från någon?
Nej du behöver bara att ringa och säga upp tv avgiften
 
D09
DMOL skrev:
Antagligen inte, men vägrar de acceptera din anmälan så kanske =)
Bara o säga att tvn är sönder

Sen svarar man nej på ev samtal och struntar i breven

Någon pejling har inte förekommit på länge
 
hsd
Klart som korvspad att man ska betala
Skäms på er som smiter,fyy
 
harry73
Oberoende betyder att penningströmmerna styrs oberoende av politiken och affärslivet inte att medarbetare på svt inte få ha åsikter
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Det räcker att lyssna på tex P3 så är det väldigt tydligt att hela kanalen drar hårt åt vänster. Självklart ska vi ha jämställdhet men med kvinnor som Kakan Hermansson i spetsen så blir det manshat istället. O.T men ändå
 
  • Gilla
D09 och 4 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Jag har inte betalat på ca 10 år. (Har alltså inte TV, så det är inget fuffens)
Ca två gånger om året får jag ett brev med info om avgiften.
Alternativt får jag ett telefonsamtal var sjätte månad med en förfrågan från något telekomföretag, som arbetar på uppdrag av Radiotjänst..

Värre är det inte. Och ingen kontrollant har rätt att tränga sig in i hemmet för att kontrollera.
.
Minst 1 gång i månaden under snart 2år har de ringt mig. Tror jag fått upp mot 15brev.3 gånger knackade de dörr varav den ena fick jag hota med våld om denne tog fler steg in i lägenheten. Numera svarar jag knappt på dolt nummer, vilket är synd då även myndigheterna ringer på det.
 
D09 skrev:
Någon pejling har inte förekommit på länge
Har pejling någonsin förekommit? Register över icke betalande används idag och med 99,99% säkerhet användes det även förr när radiotjänst informerade om TV-pejling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.