Förstår din frustration, men som sagts ovan, såhär blir det ofta med hantverkare. Det finns dom som är bra men också en uppsjö som är undermåliga.
Det bästa råd man kan ge är att lära sig (och göra) så mycket som möjligt själv.
 
Skulle då vara roligt å se läckage på elpatron då jag aldrig varit med om att elpatron läker på dessa vp men däremot har jag lagat läckage på gänggången på elpatron ett antal gånger. Kostnad= ca 3 tim arbete+ rulle gängtejp
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
K K. L skrev:
Slutsumman säger inte så mycket, vad kostade elpatron + material.
Hur många arbetstimmar har de skrivit upp.
Vad är det för ersättning du vill ha?
Elpatronen gick på 2340kr plus moms. Annan material kostnad fanns inte.
 
V Vector skrev:
Skulle då vara roligt å se läckage på elpatron då jag aldrig varit med om att elpatron läker på dessa vp men däremot har jag lagat läckage på gänggången på elpatron ett antal gånger. Kostnad= ca 3 tim arbete+ rulle gängtejp
ser det ut som på en 1210 eller 1215 så sitter det en fiberpackning mellan patronen och patronhuset. Den läcker och kostar väl 50spänn…..
 
MathiasS MathiasS skrev:
ser det ut som på en 1210 eller 1215 så sitter det en fiberpackning mellan patronen och patronhuset. Den läcker och kostar väl 50spänn…..
Har koll på det...
 
C CAtBo skrev:
Elpatronen gick på 2340kr plus moms. Annan material kostnad fanns inte.
Har du någon bild på den gamla patronen så man kan förstå var den läkte?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Har du någon bild på den gamla patronen så man kan förstå var den läkte?
Den tog de med sig
 
M MagHam skrev:
Förstår din frustration, men som sagts ovan, såhär blir det ofta med hantverkare. Det finns dom som är bra men också en uppsjö som är undermåliga.
Det bästa råd man kan ge är att lära sig (och göra) så mycket som möjligt själv.
Jag vet inte hur man felsöker en värmepanna än mindre hur man byter ut en elpatron. Eller ens om man får byta ut den själv.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.