Jonatan79 Jonatan79 skrev:
5-10 år bindning på lån har ALDRIG varit en vinnare...
Håller med, men det säger som sagt inte nödvändigtvis något om förvaltningen nu.

Man har också olika intressen i en BRF, och då stabil avgift kan vara något att eftersträva kan jag tycka att det är ok att binda föreningens lån även om jag aldrig skulle binda mina egna.
 
  • Gilla
klimt och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ingen som påstått det heller...
Lustigt. Jag tolkade det som att det var precis det du gjorde. Men då missförstod jag väl nedanstående.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Usel ränta, dåligt skött.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Lustigt. Jag tolkade det som att det var precis det du gjorde. Men då missförstod jag väl nedanstående.
Mmm , den styrelse som förhandlat , eller inte förhandlat skötte det dåligt. Behöver inte vara nuvarande styrelse.
 
Tror några av de lånen är tecknade när föreningen började. Ekonomisk förvaltning sköts av annan aktör, är dem involverade när nya lån ska tecknas?
 
G goosen skrev:
Tror några av de lånen är tecknade när föreningen började. Ekonomisk förvaltning sköts av annan aktör, är dem involverade när nya lån ska tecknas?
Oftast styrelsen som bestämmer räntorna om dom inte anlitat ett proffs, vilket jag har svårt att tro...
 
Med hög belåning kan en BRF ha svårt att få lån alls, än mindre förhandla om räntan.
 
Som indikation. Vår förening kör rörligt med ett års bindningstids hos banken. Vi fick 0.65% på ett ca 10M lån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.