Sekten har fått nya leksaker! Tre använda röda ståltrissor med vita hjul uppradade på en sliten träyta, etiketterade "SLÄPAREN".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
thomas33 och 9 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Sekten har fått nya leksaker![bild]
Golfklubbor med stödhjul!
 
  • Haha
  • Gilla
RmK_71 och 3 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Sekten har fått nya leksaker![bild]
Måttstocken får mig att tänka på när jag var liten så fanns det ett original som cyklade runt och slipade knivar, kallades slipargubben. Ett fåtal år till, så kanske någon kan överta det namnet? :devilish:
 
  • Haha
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Shakula Shakula skrev:
Måttstocken får mig att tänka på när jag var liten så fanns det ett original som cyklade runt och slipade knivar, kallades slipargubben. Ett fåtal år till, så kanske någon kan överta det namnet? :devilish:
Japp, han minns jag också. Fast vi kallade honom skärsliparen o tyckte han va skitläskig.

@Daniel_N vad är det sekten investerat i? Rullspett?
 
Ola C Ola C skrev:
Japp, han minns jag också. Fast vi kallade honom skärsliparen o tyckte han va skitläskig.

@Daniel_N vad är det sekten investerat i? Rullspett?
Exakt, rullspett
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Exakt, rullspett
Är den hävarmen tillräcklig för att Ola ska kunna lyfta något eller får han fortsätta stå med varselväst och titta på?
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Hört att man har dem när man gör spettekaka :)
 
  • Wow
Immobil
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Är den hävarmen tillräcklig för att Ola ska kunna lyfta något eller får han fortsätta stå med varselväst och titta på?
Tror du förväxlar mig med @jac

Jag är palldragarsansvarig, lyfta får ungdomarna göra.
 
Redigerat:
Ola C Ola C skrev:
Tror du förväxlar mig med @jac
Jag har väl aldrig haft varselväst på mig heller! Då riskerar man ju att synas och kan få en arbetsuppgift. Händerna i fickorna så syns man mindre.
 
  • Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
Nybörjare, en annan håller sig helt enkelt så långt borta som möjligt och hejar på via byggahus istället ;)
 
Ola C Ola C skrev:
Tror du förväxlar mig med @jac

Jag är palldragarsansvarig, lyfta får ungdomarna göra.
Jag försökte mer anspela på tyngden man skulle
jac jac skrev:
Jag har väl aldrig haft varselväst på mig heller! Då riskerar man ju att synas och kan få en arbetsuppgift. Händerna i fickorna så syns man mindre.
Tror Ola menade att du hör till ungdomarna..
 
Frustrator Frustrator skrev:
Jag försökte mer anspela på tyngden
Då är jag med, när det gäller att agera motvikt så ligger jag klart bättre till än Ola. Det är en uppgift som dessutom med fördel kan utföras med händerna i fickorna.
 
Nu har det varit lugnt alldeles för länge!

Träningsläger är därför planerat 23/8! Ett gäng maskiner skall flyttas om, en stabil hylla skall fulsnickras och sen skall ett gäng maskiner lyftas upp där. Spännande lyft/pallyftningar/puttanden och draganden av bland annat bandsåg, svarv, pelarborr, cnc-fräs, 200kg städ, bordssåg med mera utlovas!

Följande personer behövs:

1) Palltrucksförare (ordinarie + en reserv)
2) Kaffekokare (1st) PHL anmäld
3) Allmänna puttare och dragare (fritt antal)
4) Lastmaskinsförare (1st) - Daniel_n anmäld
5) Inspektörer och kontrollanter (fritt antal)
6) Skruvare (2 st)

Varmt välkomna till Knästorp!
 
  • Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Japp, ingen F1 den söndagen.
Är det oömma kläder som gäller? ;)
/J
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.