raveper skrev:
Är det ingen som handlar på Hornbach?
Alltid om jag har möjlighet.
Bra utbud (lite snålt på maskinsidan kanske), fantastiska priser och trevlig och kunnig personal.
Men visst, bra personal och bra utbud (t.o.m. bättre på maskinsidan) har de ju på k-rauta också men det ligger lite fel rent geografiskt.
Mycket bra personal har de också på på optimera men där är priserna sämre (för mig :p)

Och till söderhatarna: www.gravbortskane.nu eller vad adressen nu är.

Ni får gärna gräva, så slipper vi er tunga röv, vad ska vi med er halv-samer, finnar och isbjörnar till?
Det är i skåne det händer!! ;)





(och ja, jag inser att jag i.o.m detta inlägg förvandlar hela den här tråden till ett skåne vs. "finsverige" spektakel som inte har något som helst samband med originaltråden. sorry 'bout that!) :surprised:
 
Intressant att så många tycker att Hornbach har kunnigare personal än tex Bauhaus....håller faktiskt med.
Om vi ser till hur dessa kedjor ser ut i Europa så verkar det som om Hornbach har en bredare målgruppsstrategi. Ta WAF tex, det är mycket enklare att ta med frugan på Hornbach än på Bauhaus, K_Rauta, ByggMax, cheapy etc etc.

Sedan kan jag inte låta bli o tycka jättesynd om folket i Fjollträsk som kanske måste åka Essingeleden för att komma till rätt butik..
 
CCPusher skrev:
Och till söderhatarna: www.gravbortskane.nu eller vad adressen nu är...(och ja, jag inser att jag i.o.m detta inlägg förvandlar hela den här tråden till ett skåne vs. "finsverige" spektakel som inte har något som helst samband med originaltråden. sorry 'bout that!)
Ja, lite ute och far är du väl, särskilt som deras hatade "söder" nog var Stockholms södra förorter...
Själv är jag så försdomsfri att jag handlar DW och blå Bosch på K-Rauta i Häggvik fastän det är långt uppe i lappmarkerna (strax norr om Sollentuna), fint va?
 
Helt ok Farzan!
Jag inser att jag kanske gick ut lite hårt, tänkte väl att det var bättre att förekomma... osv.

Jag är själv ett stort fan av vildmarken kring pite, ume, ö-vik osv.
Tillbringade även ganska många av min ungdoms sommarlov i stockholm och har flera goda vänner där.
Så jag är kanske inte så snurrig som jag kan ha verkat i nattas. :)


Föresten Nimajneb: Vad/vem är "WAF"?
 
Jag får väl ge Bauhaus lite ros. Har en sommarstuga i Tjörnarp (norr om Höör) som jag bygger till. Behövde därför en hel del blockpanel. Detta fanns knappt att få tag på någonstans, restat, men på Bauhaus i Malmö hade de. Till ett relativt bra pris också; 10.50/lpm får betraktas som överkomligt. Brukar annars ligga på cirka 16 kr/lpm.

Ska vi prata dålig närvaro på nätet så titta gärna på Optimeras hemsida, där pratar vi undermåligt.

/John
 
Undrar vilken designbyrå de anlitade? :)
 
Antagligen Ines byrå:
Jag vågar inte ha någon alldeles bestämd uppfattning men jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet. [...] Att sitta och surfa på nätet tar en himla massa tid. Vad är det bra för? [...] Det kanske är så att det är något som vuxit upp nu. Alla pratar om internet men kanske är det övergående och sedan blir inriktningen mer specificerad.

* Ines Uusman citerad i Svenska Dagbladet, 12 maj 1996.
 
Och så rätt hon fick! :D
Stackars Ines är nog den mest felciterade politiker vi har i det här landet. Det hon hade invändningar emot var det planlösa surfandet utan mål. Vad hon egentligen verkar ha menat var att det behövs vettiga tjänster på nätet för att det ska överleva, typ internetaffärer, onlinekataloger etc.
 
Mikael_L
gengaskokaren skrev:
Men priset på vissen hemsida tar ändå min lokala byggvaruhandlare:
[länk]
Telefonnummret står ju där! :D

Jag tycker det var en nästan perfekt hemsida.
Inga stora flash-applikationer, inga javascript.
Sidan la inga kakor på min dator heller.

Lite så där oskuldsfullt internet, som det var för 15 år sedan.

Hade dom bara haft lite prislistor i rent tabellformat eller i nedladdningsbar XL, med hela sortimentet, hade sidan varit fulländad. :)
 
Den var ju till och med synnerligen Lynx-kompatibel ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.