Sanningen är att Bauhaus är jättedyrt när man jämför. Men vilket grymt utbud av allt och bra gjejer.

Har bara varit i en Byggmax butik, Eskilstuna. Byggmax säljer ju inga verktyg i princip. Inga märkes/proffsvaror heller.
 
Byggmax har ju heller inga ambitioner att konkurrera med Bauhaus utbud. Byggmax har liksom en lite annan affärsidé ;)
 
phl skrev:
Byggmax har ju heller inga ambitioner att konkurrera med Bauhaus utbud. Byggmax har liksom en lite annan affärsidé ;)
ICA Kvantum o Maxi har många saker åxå...:D
 
Nimajneb skrev:
ICA Kvantum o Maxi har många saker åxå...:D


Det där är faktiskt helt sant, på ica maxi har dom ibland en del verktyg till bra pris sist en BD med 2 batterier till nedsatt pris.
Mobil helsyntet 5/40 är också något dom brukar ha till oslagbara priser 299 för en 4 L dunk
 
Logiman skrev:
Jeg er ening, i Sverige har dem veldig lite proff verktøy.

I Norge har dem dewalt, makita, metabo, blå bosch, fein, AEG, i tillegg til grønn bosch, alpha tools, B&D, +++
Makita, Metabo och AEG har de på "min" Bauhaus också (Länna söder om Stockholm). Däremot varken DW, blå Bosch eller Fein.
 
Någon som jämfört med Woody? Var förbi en butik i Järna nyligen och tyvärr alla grejer jag visste priset på på Bauhaus hade ingen prislapp alls på Woody. Men märkte iaf att en skottkärra som jag köpte på K-rauta för 795 kostade 1295 på Woody.

Är Woody känt för att vara överlag dyra?
 
De bygghandlare som anslutit sig till Woody-kedjan tillhör väl oftast de mer traditionella handlarna. Alltså de som fanns innan jätteladorna ala Bauhaus ploppade uppe. De är i mitt tycke oftast lite dyrare. Två andra kedjor i samma kategori är Beijer Bygg och XL-bygg.
 
Fy f*n vad jag är less på bauhaus usla utbud, dåliga ordning och tradiga personal!!
Dit åker jag inte mer än i nödfall i fortsättningen.

Detta gäller iofs malmöbutiken, det kan ju vara bättre på annat håll.
 
Farzan skrev:
Makita, Metabo och AEG har de på "min" Bauhaus också (Länna söder om Stockholm). Däremot varken DW, blå Bosch eller Fein.
Dewalt sågbord har dom på bauhaus bromma.
Enligt 2 olika snickare jag snackat med så är dw bäst på såg, på skruvdragare kör dom festool eller makita

Så nog finns dw hos bauhaus, men det kan ju variera lite lokalt.
 
Farzan skrev:
Makita, Metabo och AEG har de på "min" Bauhaus också (Länna söder om Stockholm). Däremot varken DW, blå Bosch eller Fein.
Har för mig att jag sett Fein Multimaster där.
 
Är det ingen som handlar på Hornbach?
 
Jo, ibland ;)
 
Springare skrev:
Har för mig att jag sett Fein Multimaster där.
Jo och de har hyfsat bra pris på det. Köpte TOP varianten hos dem.
 
Finns ingen norr om stan och söder om söder sätter jag inte min fot...
 
Andy78 skrev:
Finns ingen norr om stan och söder om söder sätter jag inte min fot...
Nej söder gillar vi inte men det finns i norra Sthlm. Barkarby, kanske inte norr men väl nordväst :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.