Vad blev det då?
 
:p:p:p
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Mikael_L
broken-f5-button-700x525.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har en 36V Blå Bosch GBH 36V Li Compact. Har inte använt den jättemycket men det lilla jag har använt den till så har den varit kanon. Som en varm kniv i smör när man borrar betong:).

Edit - Kan nämna att det är 4 amp batterier jag kör med. Men fin och lätt är den.
 
"Anlänt till DHLs sortering i GATWICK - UK"
 
Jag kan tipsa om panasonics lilla 14,4V om du mest ska köra mindre hål. Den håller bra och är inte så dyr. Annars kan jag rekomendera Makitas 18V. Själv kör jag med kabel :)
 
Paketet sniglar sig fram så sakteliga, går tydligen med lastbil från öarna. DHL kör inte här förrän i slutet på veckan så man får ge sig till tåls...å andra sidan så pajade en fönsterhiss på bilen så jobb som kan utföras utan borrhammare saknas inte, om man säger...
 
"Lämnat DHLs station i COPENHAGEN - DENMARK"
 
M
Och sen då? Vafan blir de? Fick han en bomb i brevådan elle?
 
Mikael_L
Jag undrar var paketet är nu ... :x
 
Mikael_L
Men nåja, om jag visar min, visar du din? :cool:

Tidigare i veckan nedkom i alla fall mitt nyförvärv
Hitachi DH18DSL.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tacho
  • Laddar…
Mikael_L, berätta mer om den! :)
 
Mikael_L
Jag har borrat två hål med den ...


Den är ganska lätt och smidigt liten.
 
Vi har både Milwaukees M12an och Makitas 18V på jobbet. M12an är perfekt till installationsjobb och klarar även några 10 och 12mm hål.

Jag föredrar dock en nät ansluten till sådant som är av "sällan" karaktär om jag inte kan köra med samma batteri till de andra maskinerna och på så sätt hålla liv i dem.
 
Redigerat:
Mikael_L
Nu har jag i alla fall borrat ett par tiotal hål med maskinen, så en första liten antydan till betyg kan jag våga mig på.

Först, jag tror jag kommer bli nöjd, även om den redan visat några tillkortakommanden.

Jag kommer troligen nästan bara borra 4-6 mm hål med denna, något 8 mm kan det bli någon gång.

Jag har nu endast provat 5 och 5,5 mm, och det går relativt smidigt (men jag har nog inte så bra borr, mer om det senare).
Bra mycket bättre en IKEA fixa, som verkligen var en besvikelse. Men lite mindre kräm än min nätdrivna Bosch gbh 18 re (eller vad den nu heter) som ska slå 1,7 J enligt spec.

Men jag köpte en naken maskin, och använder mina befintliga 2Ah accar. Och dessa räcker verkligen inte länge. Jag tvivlar på att jag får ut ens 20 st 6mm hål med en full laddning.
Så har man krav på bättre kapacitet än så så är större accar ett måste. Men har man väsentligt högre krav så räcker det knappast heller. Då tycker jag att man ska titta på 36V eller 24V maskin.
(Som blir tyngre och större och dyrare).

Men för det bruk jag siktar på så kan det hända att denna Hitachi med 2Ah accar blir rätt lagom.

Jag ska strax skriva ett inlägg till, en liten snabb jämförelse med en Hilti 36V :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.