Är det OK att ha barnen på förskolan när man är hemma och bygger?

  • Ja

    1 020 Röster 50,1%
  • Nej

    1 014 Röster 49,9%
  • Antal röster
    2 034
kisumisu kisumisu skrev:
Nä det är väl ingen som förstår nåt.

Bara onödigt försöka förklara någonting för dem som inte vet vad skiftarbete, researbete etc är. Som dessutom inte vet att alla barn och behov är olika.

Jag tycker personligen vi skulle kunna avskaffa hela den där pedagogiska delen när ändå inte alla barn har rätt till det. Varför ska vi slösa pengar på det om förskolan är så dyr och kostar skattebetarna så mycket?

Varför får arbetslösa ha dessa 15h? Räknas dom som ointelligenta föräldrar när dom ej har arbete?

Det roliga är också när vi har förskolepersonal inne i tråden som dem heller inte kan förklara riktigt vad pedagogiken innebär och varför det så dåligt att barn är i förskolan.

Säger härefter att det är lika löjligt som att kalla en städare hygientekniker :thinking:
Allt bara för att det ska vara finare :crysmile:
Har tanken aldrig slagit dig att du kanske ska se över både arbetsliv och privatliv?
Du klagar väldigt mycket på båda.
Själv har jag aldrig haft något jobb där man flexa. Har aldrig klagat på det.

15h förskola handlar om barnen. Imte föräldrarna. Har tanken aldrig slagit dig att
Förskolan kan Vara för barnen?
En arbetslös måste kunna söka jobb och gå på intervjuer

Att prata om förskolans pedagogik och varför, då blir en ny tråd. Om det är viktigt att veta exakt så finns google.

Innan du börjar klaga på att förskolan
Kostar onödiga pengar. Googla.

Den är Bra mycket viktigare än du tror.
 
  • Gilla
Lenamajan
  • Laddar…
Dom där 15h är inte för att föräldrarna ska kunna vila utan det är för barnen.
 
  • Gilla
Lenamajan
  • Laddar…
kisumisu
Demmpa Demmpa skrev:
Dom där 15h är inte för att föräldrarna ska kunna vila utan det är för barnen.
Kanske inte. Men vem är dom till? Arbetslösa?
 
kisumisu
B Byggdjuret skrev:
Har tanken aldrig slagit dig att du kanske ska se över både arbetsliv och privatliv?
Du klagar väldigt mycket på båda.
Själv har jag aldrig haft något jobb där man flexa. Har aldrig klagat på det.

15h förskola handlar om barnen. Imte föräldrarna. Har tanken aldrig slagit dig att
Förskolan kan Vara för barnen?
En arbetslös måste kunna söka jobb och gå på intervjuer
Sätter det bakom öronen ;)
Kanske en sjukskrivning är på plats, då får man ju ha barnen där på heltid :thinking:

Blir ju billigare till samhället och är då bättre för barnen. I alla fall försvarsbart för man inte bryter regler :rofl:

Man ska egentligen inte skämta om allvarliga saker. Men hela tråden är ju ett skämt.
 
kisumisu kisumisu skrev:
Kanske inte. Men vem är dom till? Arbetslösa?
Det står i meningen du citerade!
 
  • Gilla
Lenamajan
  • Laddar…
Förstår inte att så många röstar att det är OK att ha sina barn på förskola medans man är hemma och bygger!? Vad är det för fel på er????

Förskolan är en pedagogisk verksamhet och en arbetsplats för pedagoger. Barngrupperna i Sverige är katastrofala med bara 2 barnskötare och ibland 20 ungar vissa tider på dygnet. Våra barn får inte det lugn som krävs, den lek dom behöver eller den uppmärksamhet som krävs av pedagoger, och framförallt så får inte dom utbildade pedagogerna möjlighet att faktiskt utnyttja sin pedagogik som dom under 3år hårt har studerat för att sedan kunna lära ut våra älskade barn. Barn som i framtiden skall växa upp till lugna harmoniska tonåringar med sunt förnuft och en trygghet runtom dem.

Nä, istället ska ni vara hemma och bygga!!
Och pressa in era barn i verksamheter med redan extrem brist på lärare och möjlighet till lärande. För ja, även förskolan består av extremt mycket lärande för våra barn. INTE UPPFOSTRAN, utan LEK och LÄRANDE. Detta till påföljden att MINA barn som jag faktiskt vill ha på förskolan under X antal timmar på dagen för att få ta del av det underbara lärandet som jag märker att dom faktiskt får, samt leka med alla sina vänner. Istället får gå dit och äventyra deras säkerhet pga för mycket barn och för få lärare samt trånga lokaler och brist på uppmärksamhet!

För o inte tala om hur mycket högre alla förskoleavgifter blir, för att ta hand om alla barn som tydligen behöver vara på förskolan.
FÖR ATT NI SKA VARA HEMMA OCH BYGGA?? Förstår ni inte hur dumt det låter?

Det betyder alltså i slutändan att alla vi skattebetalare och som betalar för en plats i förskolan indirekt betalar för att du ska kunna vara hemma och bygga ditt hus....

Nä fy f*n säger jag bara! Usch!

Ta hand om era barn istället, låt dom vara med och snickra så kommer ni ha världens gladaste ungar som får uppmärksamhet och kärlek av sina föräldrar!

Det är ni som sätter er prägel på framtidens barn, tänk på det!
 
  • Gilla
  • Älska
AndersL83 och 6 till
  • Laddar…
kisumisu
Demmpa Demmpa skrev:
Det står i meningen du citerade!
Och vem är det som tar hand om barnen, får det bra pedagogik av att vara hemma med en trött förälder som har fullt upp med annat?

Jag har aldrig hävdat att man ska överstiga 15H vecka heller när jag är ledig. Om jag gjort det så har jag skrivit fel. Vi kan ju vända det hela varför ska jag betala för att knappt få ha barnet där?

Men går jag helt in i väggen ja då är dom där verkligen på heltid.
 
Staffans2000
C crazytok skrev:
Förstår inte att så många röstar att det är OK att ha sina barn på förskola medans man är hemma och bygger!? Vad är det för fel på er????

Förskolan är en pedagogisk verksamhet och en arbetsplats för pedagoger. Barngrupperna i Sverige är katastrofala med bara 2 barnskötare och ibland 20 ungar vissa tider på dygnet. Våra barn får inte det lugn som krävs, den lek dom behöver eller den uppmärksamhet som krävs av pedagoger, och framförallt så får inte dom utbildade pedagogerna möjlighet att faktiskt utnyttja sin pedagogik som dom under 3år hårt har studerat för att sedan kunna lära ut våra älskade barn. Barn som i framtiden skall växa upp till lugna harmoniska tonåringar med sunt förnuft och en trygghet runtom dem.

Nä, istället ska ni vara hemma och bygga!!
Och pressa in era barn i verksamheter med redan extrem brist på lärare och möjlighet till lärande. För ja, även förskolan består av extremt mycket lärande för våra barn. INTE UPPFOSTRAN, utan LEK och LÄRANDE. Detta till påföljden att MINA barn som jag faktiskt vill ha på förskolan under X antal timmar på dagen för att få ta del av det underbara lärandet som jag märker att dom faktiskt får, samt leka med alla sina vänner. Istället får gå dit och äventyra deras säkerhet pga för mycket barn och för få lärare samt trånga lokaler och brist på uppmärksamhet!

För o inte tala om hur mycket högre alla förskoleavgifter blir, för att ta hand om alla barn som tydligen behöver vara på förskolan.
FÖR ATT NI SKA VARA HEMMA OCH BYGGA?? Förstår ni inte hur dumt det låter?

Det betyder alltså i slutändan att alla vi skattebetalare och som betalar för en plats i förskolan indirekt betalar för att du ska kunna vara hemma och bygga ditt hus....

Nä fy f*n säger jag bara! Usch!

Ta hand om era barn istället, låt dom vara med och snickra så kommer ni ha världens gladaste ungar som får uppmärksamhet och kärlek av sina föräldrar!

Det är ni som sätter er prägel på framtidens barn, tänk på det!
Inte bara snickrandet är viktigare än ungarna. Det gäller även för köpande, städande, "grabbresor", annan semester, sitta på lokal och skryta för kompisarna. Ja, bara fantasin sätter gränsen för vad man kan hitta på för att undvika ansvar. Som grädda på moset, är det du och Jag som betalar kalaset.
 
  • Gilla
  • Ledsen
crazytok och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Inte bara snickrandet är viktigare än ungarna. Det gäller även för köpande, städande, "grabbresor", annan semester, sitta på lokal och skryta för kompisarna. Ja, bara fantasin sätter gränsen för vad man kan hitta på för att undvika ansvar. Som grädda på moset, är det du och Jag som betalar kalaset.
Sverige har väldigt höga antal skilsmässor, det är för att föräldrar tänker för lite på sig själva och sin partner, så ta du den där grabbresan eller romantiska weekended med frun.
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sverige har väldigt höga antal skilsmässor, det är för att föräldrar tänker för lite på sig själva och sin partner, så ta du den där grabbresan eller romantiska weekended med frun.
Det är väl ingen som ifrågasatt renoveringar, grabbresor eller romantisk weekend med frun? I alla fall så länge man inte samtidigt låter övriga skattebetalare betala för "barnvakt" under tiden.

/Krille
 
  • Gilla
Lenamajan och 6 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Det är väl ingen som ifrågasatt renoveringar, grabbresor eller romantisk weekend med frun? I alla fall så länge man inte samtidigt låter övriga skattebetalare betala för "barnvakt" under tiden.

/Krille
Fast vi har ju redan avhandlat att det är okej i tex stockholm ;)
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Norge stängde precis alla skolor, sverige lär följa efter. Ska bli kul och se hur det går för jämställdheten
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Norge stängde precis alla skolor, sverige lär följa efter. Ska bli kul och se hur det går för jämställdheten
HUR SKA VI DÅ KUNNA SNICKRA PÅ VÅRA HUS????
 
  • Gilla
  • Haha
Lenamajan och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Norge stängde precis alla skolor, sverige lär följa efter. Ska bli kul och se hur det går för jämställdheten
Nja nästan rätt ;)
skolorna i Bergen och Oslo stängs på måndag.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast vi har ju redan avhandlat att det är okej i tex stockholm ;)
Att kritisera skattetrycket och välfärden och samtidigt tycka att det är ok att välfärden bekostar sånt som grabbresor/romantiska resor/renoveringar känns för mig rätt motsägelsefullt. Men det kanske är jag som missat att det finns med i förskolans uppdrag att ge föräldrar "egentid" för att undvika skilsmässor?

/Krille
 
  • Haha
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.