Är det OK att ha barnen på förskolan när man är hemma och bygger?

  • Ja

    1 020 Röster 50,1%
  • Nej

    1 014 Röster 49,9%
  • Antal röster
    2 034
R Ronekma skrev:
Själv tycker jag det är tråkigt överhuvudtaget att förskola behövs, skaffar man barn ska man väl kunna ta hand om dom också!
Vi hade aldrig våra barn bortlämnade utan vi hade möjligheten att kunna jobba dag/kväll.
Hahahaha
Vafan skojar du eller???
 
CHEMAS CHEMAS skrev:
Hahahaha
Vafan skojar du eller???
Nej nog vore det väl bättre om man kunde stanna hemma med barnen till skolålder?
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
R Ronekma skrev:
Nej nog vore det väl bättre om man kunde stanna hemma med barnen till skolålder?
Amen hur ska man kunna det om man inte skiter pengar!
 
R Ronekma skrev:
Nej nog vore det väl bättre om man kunde stanna hemma med barnen till skolålder?
Jag vet inte om jag missuppfattar dej o det menade va ett önsketänkande men du skrev:... skaffar man barn ska man väl kunna ta hand om dom också! Med utropstecken. Så du menar att man inte ska ha barn om man inte kan ta hand om dom tills dom börjar förskolan??
 
Och för det andra tror jag inte att det är bra att ha dom hemma till skolålder då dom behöver det sociala som krävs för att kunna leva så som vi gör.
 
CHEMAS CHEMAS skrev:
Amen hur ska man kunna det om man inte skiter pengar!
Nej jag vet att det inte är riktigt lätt så för många är ju det detta som gäller.
Har själv haft turen så vi kunde göra så.
Och som svar i ämnet tycker jag det borde vara fritt till var och en om man vill lämna sina barn eller inte.
 
R Ronekma skrev:
Nej jag vet att det inte är riktigt lätt så för många är ju det detta som gäller.
Har själv haft turen så vi kunde göra så.
Och som svar i ämnet tycker jag det borde vara fritt till var och en om man vill lämna sina barn eller inte.
Överens. Men snacka inte om att man inte ska skaffa barn om man inte kan ta hand om dom.
 
CHEMAS CHEMAS skrev:
Och för det andra tror jag inte att det är bra att ha dom hemma till skolålder då dom behöver det sociala som krävs för att kunna leva så som vi gör.
Det är väl klart det är bra för barn att umgås med sina syskon och föräldrar, för 5 års ålder tror jag absolut inte en förskola har något att tillföra barnen utan det är daglig förvaring
 
  • Wow
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
CHEMAS CHEMAS skrev:
Jag vet inte om jag missuppfattar dej o det menade va ett önsketänkande men du skrev:... skaffar man barn ska man väl kunna ta hand om dom också! Med utropstecken. Så du menar att man inte ska ha barn om man inte kan ta hand om dom tills dom börjar förskolan??
Jag menar att om man vill ha och skaffar barn så hoppas jag att det inte är för att lämna bort dom..
Om det är fallet så närmar vi oss samhället som det beskrivs i "du sköna nya värld"
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
R Ronekma skrev:
Det är väl klart det är bra för barn att umgås med sina syskon och föräldrar, för 5 års ålder tror jag absolut inte en förskola har något att tillföra barnen utan det är daglig förvaring
Haha. Det tror du inte? En riktig jävla avsågning vid fotanklarna på förskolelärare.
 
BirgitS
R Ronekma skrev:
Det är väl klart det är bra för barn att umgås med sina syskon och föräldrar, för 5 års ålder tror jag absolut inte en förskola har något att tillföra barnen utan det är daglig förvaring
Det är nog många som tycker att barn får ut väldigt mycket av en bra och fungerande förskola innan de är 5 år, t.ex. en mycket bättre social kompetens när det gäller att umgås med jämnåriga och knyta an till fler vuxna.
 
  • Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
R Ronekma skrev:
Och som svar i ämnet tycker jag det borde vara fritt till var och en om man vill lämna sina barn eller inte.
Det är inget tvång, helt fritt att lämna sina barn på dagis men det kräver att någon försörjer den som inte jobbar. Alla ensamstående föräldrar har knappast det valet. Du vet kanske vem som blir fattigpensionärer på gamla dar? Förövrigt tror jag att dagis är bra för barnen.
 
  • Gilla
CHEMAS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är nog många som tycker att barn får ut väldigt mycket av en bra och fungerande förskola innan de är 5 år, t.ex. en mycket bättre social kompetens när det gäller att umgås med jämnåriga och knyta an till fler vuxna.
Mycket möjligt dom dagar det fungerar som det står i arbetsbeskrivningen , men hur ofta är det så?
Barn har mycket olika behov och varierar väldigt mycket vad de får med sig hemifrån
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är nog många som tycker att barn får ut väldigt mycket av en bra och fungerande förskola innan de är 5 år, t.ex. en mycket bättre social kompetens när det gäller att umgås med jämnåriga och knyta an till fler vuxna.
Vad menar du med att du tycker att det är många som tycker bla bla bla? Det har väl inte med o göra vad du tycker? Jag lägger ner diskussionen med dej.
 
A Abies koreana skrev:
Det är inget tvång, helt fritt att lämna sina barn på dagis men det kräver att någon försörjer den som inte jobbar. Alla ensamstående föräldrar har knappast det valet. Du vet kanske vem som blir fattigpensionärer på gamla dar? Förövrigt tror jag att dagis är bra för barnen.
Nja, helt fritt är det inte. Samhället styr med ekonomiska medel väldigt kraftigt mot att barn ska lämnas på dagis. För en medelinkomst är skillnaden dryga 15' kr per månad.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.