stilofunk skrev:
Det känns trygg att veta att alla medtrafikanter med sina trånande blickar håller koll på oss BMW-förare!

Yepp, det skulle jag också gjort om jag satt i en plastig Saab eller en klumpig, bensinklunkande Volvo. :cool:
 
Jag har en helt ovetenskaplig gissning:)

Jag blev nyligen rammad av en sovande??? bilist som totalkvaddade vår ena bil som hade över 200 hk (inte en BMW) Nu har vi istället två bilar med "normalt" antal hästar och det är helt enkelt så att det är mycket svårare att köra om så man ligger hellre med farthållaren i kön och blir istället omkörd oftare. BMW har i de flesta modeller lite krut under huven, så det kanske inte är så konstigt att de kör om oftare och dessutom kanske många lägger märke till om man blir omkörd av just en BMW, men jag har svårt att tro att BMW förare skulle vara värre än några andra totalt sett i trafiken och jag har personligen faktiskt aldrig haft den reflektionen.

Hmm, borde väl kanske omvärdera mitt försvar för BMW-förare efter inlägget om "plastiga" SAABar men det får jag väl bjuda på:)
 
stilofunk skrev:
Det känns trygg att veta att alla medtrafikanter med sina trånande blickar håller koll på oss BMW-förare!
Snarare att jag hånler åt tyskebilarna i min Alfa Romeo ;)
 
Va? Finns det folk som tror man kastar trånande blickar efter BMW? Har de månne mindervärdighetskomplex? :rolleyes:
 
Johan Gunverth skrev:
Snarare att jag hånler åt tyskebilarna i min Alfa Romeo ;)

....jag förstår att du ler dom gånger din bil rullar för egen maskin på vägarna. Det kan inte vara så ofta....d^_^b
 
MathiasS skrev:
....jag förstår att du ler dom gånger din bil rullar för egen maskin på vägarna. Det kan inte vara så ofta....d^_^b
:D d^_^b

Den är i och för sig helt ny och inte som de gamla 80-talsmaskinerna; gör-det-själv-bilar.
 
Johan Gunverth skrev:
:D d^_^b

Den är i och för sig helt ny och inte som de gamla 80-talsmaskinerna; gör-det-själv-bilar.
En Fiat är fortfarande en Fiat! d^_^b
 
Själv har jag aldrig riktigt gillat BMW. Skulle välja t.ex. Mercedes framför BMW any day. Det ska dock sägas att jag bara kört en 328.
 
Redigerat:
stilofunk skrev:
En Fiat är fortfarande en Fiat! d^_^b
Japp. Och det har mer charm i blinkersspaken än en hel parkering full av M5 och S4 :cool:
 
Jag tycker ju personligen att de nyare Audisarna ser betydligt bättre ut än de Banglariserade BMWerna. Fast jag börjar ju bil så gammal att jag inte längre förstår kommentarerna om att t.ex Insignia skulle vara snygg. I så fall var Hyondaj Scoupé långt före sin tid, den ser oxå ut som den delvis smält i solen.
 
om bilar e snygga lr fula lr bra respektive dåliga e väl en helt omöjlig diskussion :confused: Själv gillar jag jänkebilar och tycker att jag åker som bäst i min 97a Jeep som har stötstångs-V8 me 2 ventilstoppar :wow: Att man kan vara oense om BMW/Audi eller Volvo/SAAB e obegripligt dom e ju likadana :rolleyes:
Sen vet jag också att sett till kvalitet så är inte Jeep nåt att komma me jämfört med europeiska bilar, ännu värre om man jämför med japanska å sånt men det finns ju ingen anledning att ägna sej åt asiatiska kopior :cool:
 
Johan Gunverth skrev:
Japp. Och det har mer charm i blinkersspaken än en hel parkering full av M5 och S4 :cool:
Jag tror du har rätt när det gäller just blinkersspaken, fast fel om allt annat. Blinkersspaken i den S4 Biturbo jag hade var nämligen identiskt med spaken som sitter i en Skoda Fabia vi har nu.:(
 
MathiasS skrev:
Jag tror du har rätt när det gäller just blinkersspaken, fast fel om allt annat. Blinkersspaken i den S4 Biturbo jag hade var nämligen identiskt med spaken som sitter i en Skoda Fabia vi har nu.:(
Snacka om fritt fall !
 
Ja, fast det gick att leva med givet resten av bilen som liksom inte går att jämföra med tex svenskproducerade bilar (som jag kör nu tyvärr). Och att ens jämföra tyskt med shitalienskt vore att häda.
 
MathiasS skrev:
J...Och att ens jämföra tyskt med shitalienskt vore att häda.
Vi utövar olika religioner hör jag. I vår religion använder begrepp som "tyskebil" och "bratwurstwagen" när vi skall smäda offentligt.

(Härligt med en nonsenstråd :D )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.