Då stämmer det ju att man behöver lägga 4-6k för en 10" platta.

Det riktigt intressanta på Bazula.se sida var att dom säljer nya Kindle Paperwhite till ett helt OK pris. Speciellt som den inte släppts till Sverige ännu från Amazon.
 
Nimajneb skrev:
Då stämmer det ju att man behöver lägga 4-6k för en 10" platta.

Det riktigt intressanta på Bazula.se sida var att dom säljer nya Kindle Paperwhite till ett helt OK pris. Speciellt som den inte släppts till Sverige ännu från Amazon.
Saxat från mitt förra inlägg:

http://www.bazula.se/Google-Nexus/Go...us-7---8GB.htm

2000:- Tegra 3 som är quadcore, visst bara 8 GB minne men ska man ha den till det du listat kommer denna platta hålla i många år.

2300:- så har man 16 GB

lägger man 3-4 tusen så klarar man sig riktigt bra.

Vill man inte gå upp i pris så måste man kompromissa någonstans precis som med datorer.
 
Men man börjar ju med att välja storlek innan man börjar kompromissa med processor och minne.
 
Nimajneb skrev:
Det riktigt intressanta på Bazula.se sida var att dom säljer nya Kindle Paperwhite till ett helt OK pris. Speciellt som den inte släppts till Sverige ännu från Amazon.
Har beställt en Paperwhite via Borderlinx. Visserligen blir det några hundralappar billigare än på Bazula men jag får ändå vänta till mitten av november på leverans...
 
Jag har en Nexus 7 i posten, väntar med spänning..!

Sent from my mobiltelefon using Byggahus.
 
MathiasS skrev:
Om ipaddan går bort går det inte att köpa bästa surfplattan även om jag kan förstå skälen till att välja bort applesaker. Tills någonannan gör en lika bra skärm som nya paddan har så går det inte att köpa annat...
Och det går förstås inte att köpa ngn annan lur än iphone?
Våga vägra apple!
 
  • Gilla
Gurkan_1963 och 3 till
  • Laddar…
D09
Jag valde ipad3 enbart pga skärmen, helt grym. Däremot så är apple mycket mer omständligt än android, allt från skrivare till torrentsnedladdning.... Hade samsung haft en likvärdig kvalité på plattan som ipad så hade jag utan tvekan valt en samsung.
 
dengroth skrev:
Och det går förstås inte att köpa ngn annan lur än iphone?
Våga vägra apple!
Har en x10 så det verkar faktiskt funka, har aldrig haft en iphone. Sedan jag skrev detta första inlägg har jag läste lite mer om Nexus 10. Den verkar definitvt vara ett alternativ till ipad3, dock imte för mig för jag vill köra seapilot som inte finns till android. Men som padda nr2 kanske.....
 
Nexus 10:an ser ut som en killer i mina ögon :)
 
Hej,

Har rensat bort två inlägg i tråden. Ironi fungerar inte bra överlag skriftligt. Och absolut, uppenbarligen, inte i trådar om olika surfplattor, främst där Apple på något sätt är inblandat.
Undvik ironi och håll er till det sakliga i denna tråden, dvs vilken surfplatta ni tycker är bäst och varför.

Mvh

Stefan
 
phl skrev:
Nexus 10:an ser ut som en killer i mina ögon :)
En av ungarna har redan meddelat tomten att en sådan står högt på önskelistan.
 
När jag nu läst på lite om surfplattor så förstår jag hur mycket som har hänt sedan jag hade min senaste. En compaq IPAQ. Tror jag fick den 2001 (fick den via jobbet, för dyr för mig som fattig ungdom att köpa själv)
http://en.wikipedia.org/wiki/IPAQ
Det gick i stort sett inte göra någonting med den. Jo, ha den som adressbok och möteshanterare. Samt föra lite anteckningar
 
Nexus 10 alla gånger. Kika på specarna och jämför. Mest "bang för the buck"
 
Nimajneb skrev:
En av ungarna har redan meddelat tomten att en sådan står högt på önskelistan.
Bortskämda rackare :)
 
phl skrev:
Bortskämda rackare :)
Det vet du inte. Tomten har ju inte varit här än... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.