I
B bygges skrev:
När du och din familj inte är hemma och någon smyger omkring på din tomt?
Okay så något i stil med detta då :

- Ingen övervakning fram till ytterdörren.
- Övervakning på områden där man inte förväntar sig okänt folk.
- Missar man larma av så känner kameran igen familjemedlemmar och triggar inte larmet.

Själv hade jag velat att ett sådant system var kopplat till internet så att jag kunde få en notifiering i telefonen och kanske även en videostream. Mest för att veta om man ska ringa in förstärkning. Vill man inte riskera att systemet läcker data när familjen är hemma så bör avlarmning kunna bryta internetförbindelsen.
 
B
I Ironside skrev:
Okay så något i stil med detta då :

- Ingen övervakning fram till ytterdörren.
- Övervakning på områden där man inte förväntar sig okänt folk.
- Missar man larma av så känner kameran igen familjemedlemmar och triggar inte larmet.

Själv hade jag velat att ett sådant system var kopplat till internet så att jag kunde få en notifiering i telefonen och kanske även en videostream. Mest för att veta om man ska ringa in förstärkning. Vill man inte riskera att systemet läcker data när familjen är hemma så bör avlarmning kunna bryta internetförbindelsen.
Allt du skriver är standard. Gällande familjemedlemmar får du köpa en modell med ansiktsigenkänning.
 
B bygges skrev:
Den Eufy jag hade registrerades som lampa i Google Home. Känt fel när man googlar. Går då inte att styra arm/disarm i kamera när man kommer hem och slår på belysning typ Plejd kopplat till Google home. Fick därför ha den på schema vilket är rätt värdelöst. Reklamerades.
Jag fattar typ inget av ditt inlägg men det låter som användarfel. Mitt system funkar bra. Jag har eufy och ett annat offline också.
 
B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag fattar typ inget av ditt inlägg men det låter som användarfel. Mitt system funkar bra. Jag har eufy och ett annat offline också.
Om du inte förstår automation och integrationer kanske det är bättre att vara tyst än att påstå att det är användarfel? Tillverkaren styr vad en produkt ska registreras som i integrationer. För vissa produkter kan man ändra detta i efterhand, för andra inte. Vissa produkter typ Arlo registreras som 2 produkter, en säkerhetsenhet och kamera vilket gör att man styra arm/disarm genom automation. Det enda man kan styra på vissa Eufy-produkter i Google home är dess lampa. För Tapo som endast registreras som kamera och inte säkerhetsenhet får man köpa t.ex. en tapo-glödlampa eller tapo-eluttag som kan styras via Google Home, sedan lägger man ytterligare en automation i Tapos egna app att kameran ska aktivera/inaktiveras beroende på glödlampans status.
 
Jag kör unifi. Funkar alltid bra, stabilt och pålitligt. Enkelt att bygga ut.
Men visst, kostade lite från början men det är för mig flera år sedan.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
Jag kör reolink, lagrar lokalt på NAS, kamerorna är inte anslutna till internet (och Kina). Nöjd med lösningen och fungerat felfritt hittills
Min reolink 820a hade väldigt bra mikrofon, men prestandan i mörker var tyvärr inte bra. Fick fram mer av att lyssna på klippen än att titta på dem. Dock bra bilder i dagsljus, så med extern ljuskälla är de en bra och billig lösning.
 
O
Skulle säga att Unifi är bland det billigaste du kan ha om du lägger ihop pengar+huvudvärk.

För det första kostar inte Unifi speciellt mycket mer än konkurrenterna (om man inte jämför med kina-kameror) och sen är det otroligt driftsäkert.

Lägg där till att man bygger ett bra nätverk runt deras produkter så får man en riktig bra helhetslösning.
 
  • Gilla
nombz
  • Laddar…
B
O Ossian K Olsson skrev:
Skulle säga att Unifi är bland det billigaste du kan ha om du lägger ihop pengar+huvudvärk.

För det första kostar inte Unifi speciellt mycket mer än konkurrenterna (om man inte jämför med kina-kameror) och sen är det otroligt driftsäkert.

Lägg där till att man bygger ett bra nätverk runt deras produkter så får man en riktig bra helhetslösning.
Inga av de märken som diskuteras i denna tråd har problem med driftsäkerhet, så det får man nog plocka bort ur ekvationen. Att ha ett stabilt nätverk är förstås också det förutsättningar som gäller för alla märken.

Skillnaden med Ubiquiti är väl att det är bakdörrar till USAs underrättelsetjänster istället för Kinesiska. Integration med smarta hem tjänster för gemene man (G Home, A Home, Alexa, Smartthings) är obefintlig med Ubiquiti.
 
thomasse
Från en som haft :
Arlo / imou / reolink / dahau / Netatmo.

Nu blev det Unifi, bästa än så länge.
Nya Ultra serien är extremt prisvärda. Nu har jag även Unifi på trådlösa och brandvägg, allt fungerar väldigt bra ihop.


Arlo är nog den sämsta skiten jag haft, 2 kameror dog inom 1år, ladda batterier med 2v mellanrum på vintern när dom satt 3,5m upp på fasaden. Nej Tack.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
B
thomasse thomasse skrev:
Från en som haft :
Arlo / imou / reolink / dahau / Netatmo.

Nu blev det Unifi, bästa än så länge.
Nya Ultra serien är extremt prisvärda. Nu har jag även Unifi på trådlösa och brandvägg, allt fungerar väldigt bra ihop.


Arlo är nog den sämsta skiten jag haft, 2 kameror dog inom 1år, ladda batterier med 2v mellanrum på vintern när dom satt 3,5m upp på fasaden. Nej Tack.
Men Unifys kameror har väl varken siren eller skrämsel-LED inbyggt? Eller finns det sådan modell?
 
O
B bygges skrev:
Men Unifys kameror har väl varken siren eller skrämsel-LED inbyggt? Eller finns det sådan modell?
Trodde det var det första man stängde av. Eller, de jag hör har gjort det inom första veckorna för de var trötta på alla fellarm och sirener som gick på i tid och otid.
 
thomasse
B bygges skrev:
Men Unifys kameror har väl varken siren eller skrämsel-LED inbyggt? Eller finns det sådan modell?
Dom har en floodlight. Men bäst löst genom home assistant tex.
Jag har kombinerat med philips hue sortiment.
 
P
H Hans G2 skrev:
Jag kör reolink, lagrar lokalt på NAS, kamerorna är inte anslutna till internet (och Kina). Nöjd med lösningen och fungerat felfritt hittills
Har du blockat kamerorna att prata med omvärlden? Har också reolink utan någon som helst konfiguration mot molnet MEN de går ändå ut mot Amazon servrar. Ser det i router loggarna. Så jag har blockat all trafik utåt för dem. Gissar att det är statistisk men kan vara annat. Jag har iallafall inte sagt att det är ok.

Just sånt beteende har jag sett mer eller mindre på alla kameror. Har dock inte provat Axis. $$$$
 
  • Gilla
Filbert
  • Laddar…
B
O Ossian K Olsson skrev:
Trodde det var det första man stängde av. Eller, de jag hör har gjort det inom första veckorna för de var trötta på alla fellarm och sirener som gick på i tid och otid.
Om det är mycket fellarm säger det väl en del om tillverkaren. Och det är väl lika jobbigt med fellarm i mobilen som i en siren?
 
O
B bygges skrev:
Om det är mycket fellarm säger det väl en del om tillverkaren. Och det är väl lika jobbigt med fellarm i mobilen som i en siren?
Tror grannarna påverkas mindre av en notis i din telefon än att kameran står och tjuter klockan 03:21 på natten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.