Jocce81 Jocce81 skrev:
Mina Tapo har Poe...? Men kanske olika modeller ?


/Jocce
Vigi modellerna har men tapo får jag känslan är en billigare variant
Jag har c500 c320 men dessa har inte poe
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Hur kittar man Tapo mot nvr/nas ?

Och personidentifiering är väl inte gratis ?
Lyckades få till det på en kamera men alla de andra säger att det krävs abb?


/Jocce
Kan det vara att den behöver lagringsutrymme och därför vill ha Abb?
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Hur kittar man Tapo mot nvr/nas ?

Och personidentifiering är väl inte gratis ?
Lyckades få till det på en kamera men alla de andra säger att det krävs abb?


/Jocce
https://www.tp-link.com/se/support/faq/2748/
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Kan det vara att den behöver lagringsutrymme och därför vill ha Abb?
Den har ju minneskort i sig så den har lagring...


/Jocce
 
A Alexn72 skrev:
[länk]
Ah grymt. Tack!


/Jocce
 
A Alexn72 skrev:
Vigi modellerna har men tapo får jag känslan är en billigare variant
Jag har c500 c320 men dessa har inte poe
Nu när du säger det så verkar det vara lite olika på modellerna i Tapo-serien ja.


/Jocce
 
B
Jocce81 Jocce81 skrev:
Hur kittar man Tapo mot nvr/nas ?

Och personidentifiering är väl inte gratis ?
Lyckades få till det på en kamera men alla de andra säger att det krävs abb?


/Jocce
Finns en meny för det i appen. Har inte forskat mer i det. Personidentifiering liksom övriga objekt är gratis för Tapo. Kostar pengar med Arlo.
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
Eufy röstar jag för.
 
B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Eufy röstar jag för.
Den Eufy jag hade registrerades som lampa i Google Home. Känt fel när man googlar. Går då inte att styra arm/disarm i kamera när man kommer hem och slår på belysning typ Plejd kopplat till Google home. Fick därför ha den på schema vilket är rätt värdelöst. Reklamerades.
 
J JSten skrev:
Om frågan bara är "Bästa övervakningskamerorna utan abonnemang", så skulle jag säga Axis, ett par P32-serie + S3008 + Companion så är man i hamn. Men å andra sidan har man inget kvar att skydda då man har lagt alla sina pengar på prylarna... Så kanske inte ett reellt alternativ för någon som tyckte Unifi var dyra.
Både farsan och brorsan kör Reolink med gott resultat, inga månadskostnader så länge lagringen är lokal, om jag har förstått det rätt.
Kör också Reolink! Riktigt prisvärda och bra!
 
I
Har själv funderat på kameror, främst runt huset, men sen frågar man sig, till vilken nytta? Tjuvar tenderar maskera sig och även om de inte inte gör det så läggs ärendet med stor sannolikhet ner så snart det kommer in till polisen oavsett hur mycket bevisning man har.
 
B
I Ironside skrev:
Har själv funderat på kameror, främst runt huset, men sen frågar man sig, till vilken nytta? Tjuvar tenderar maskera sig och även om de inte inte gör det så läggs ärendet med stor sannolikhet ner så snart det kommer in till polisen oavsett hur mycket bevisning man har.
Har ingenting med det att göra. Kamerorna har personidentifiering och siren kring 90-100 db samt lampa. Sen med integration kan man koppla det till ytterligare siren och ljus som går av typ deltacos siren för 350 spänn på 105 db och dessutom med batteribackup.
 
I
B bygges skrev:
Har ingenting med det att göra. Kamerorna har personidentifiering och siren kring 90-100 db samt lampa. Sen med integration kan man koppla det till ytterligare siren och ljus som går av typ deltacos siren för 350 spänn på 105 db och dessutom med batteribackup.
Fortfarande otydlig, när vill man att systemet ska larma hela villakvartéret?
 
B
I Ironside skrev:
Fortfarande otydlig, när vill man att systemet ska larma hela villakvartéret?
När du och din familj inte är hemma och någon smyger omkring på din tomt?
 
  • Gilla
knightjocke och 1 till
  • Laddar…
Jag kör reolink, lagrar lokalt på NAS, kamerorna är inte anslutna till internet (och Kina). Nöjd med lösningen och fungerat felfritt hittills
 
  • Gilla
mrmlz och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.