Bra med tips Fredrik men eftersom TS valt bort Kapex på grundval av priset kanske tips i samma prisklass inte är helt rätt...? ;)
 
P
Redigerat:
Har någon av de nämnda bättre djupanhåll än de övriga? Den jag äger samt några jag klämt på i butik har sviktat lite. Lite svårt att lägga jämnt tryck på sågen när man sågar uttag. De nämnda sågarna är lite kraftigare än de jag har tittat på.
 
Jag har inget konkret tips men denna såg på blocket är nog en väldigt bra såg. Att den finn kvar är en gåta... sågen kanske är borta men annonsen är i alla fall kvar.

Sedan tänker jag mig ett kapanhåll typ denna.

Jag menar inte att Mft är dålig för den fyller ett behov.
Men det är nog så att i mitt sätt att snickra, så fyller inte Mft någon funktion och det beror inte på att jag har en morden justersåg.

En kapex är nog bland dom bättre men nog sjutton är den vinglig går lätt att trycka klingan i sidledes när man för ner handtaget. Men åter igen den är guld värd ute på fältet för där har den toleransen överhuvudtaget ingen betydelse.
Sedan att man i USA ser en kap o ger i vart ende hobbygarage när dom har jätte fina stationära sågar är ytterligare en gåta för mig. Att grov kapa plank absolut men det behöver man verkligen ingen kapex för.
 
Jamen vafan, den måste ju ha sålts inom sekunder.
 
Makitan är en riktigt bra såg med bra kvalitet. Och det går lättare att gera lister och om man bara skall göra ett snabbt snitt med kap/ger än att stå och lägga på vinkel anhållet eller hålla på och tilta klingan på en justersåg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.