A
Nu lägger jag ut här för att jag känner mig osäker på vad som är okej.
Vi har tyvärr redan betalat fakturan men.... Här kommer det ändå!

Golvvärmen är ojämn. På vissa punkter är den brännhet, går knappt att stå kvar, andra är svala, helt ojämnt alltså.
Reglaget till golvvärmen går från 0 till 10. Går dock inte att sänka till under 3,5 (manuellt vrede som de valde att sätta in åt oss, deras golvvärme och saker som ingick). Det slår av och till sist är golvet helt kallt. Så antingen är det väldigt varmt eller inte alls. Det slår alltså inte av när det blir för varmt utan värmer ingenting så golvet blir kallt som tusan när det inte är på.
Kaklet har rester av fog kvar, är liksom flammigt.
De stora mörka plattorna är skurna utan rena linjer. Se bild.
Stör mig även på att väggarna inte är jämna utan sticker ut på flera ställen samt är fult i matchning. Se bild.

Är jag för känslig? Blev en del strul som gjorde att de fick skjuta upp, vi skjöt därför upp betalning och till sist betalade vi för att det började kännas olustigt och detta har sedan börjat dyka upp. Är det sånt man får räkna med? Är total novis i detta så kan ingenting. Svårt att få fram på bilder också..
 
  • Ojämnt skuren mörk kakelplatta med ojämna fogar och fläckar nära en vit list och en burk märkt "maria nila".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med ojämnt kakel och synliga rester av fog, dåligt skurna kanter och ojämnheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av kakel med ojämna och ofullständiga foglinjer samt sneda skärningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två flaskor Maria Nila schampo och balsam på en hylla med ojämna och fläckiga mörka kakelplattor som bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på kakelplattor med ojämna skurna kanter och rester av fogmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvplattor med ojämnt skurna kanter, rester av fog och ojämna vägganslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Arg
johannord och 11 till
  • Laddar…
Tråkigt att se, mycket slarv i onödan. Har ni fler bilder på golvet och brunnen tex? Kanske även på golvvärmeslingorna innan flytspackling och termostaten?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tråkigt att se, mycket slarv i onödan. Har ni fler bilder på golvet och brunnen tex? Kanske även på golvvärmeslingorna innan flytspackling och termostaten?
Golvet tycker jag ser bra ut. Men drar med en bild på det samt flammiga på väggen. Tyvärr ingen bild på hur det ser ut under, men om det är till hjälp så är det elvärme.
 
  • Mörkgrå klinkergolv som möter en vägg med likadana plattor och synliga fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Warleod
  • Laddar…
A
A Anna Hammander skrev:
Golvet tycker jag ser bra ut. Men drar med en bild på det samt flammiga på väggen. Tyvärr ingen bild på hur det ser ut under, men om det är till hjälp så är det elvärme.
Fick visst inte med bilderna.
 
  • Mörkgrå kaklade väggar med vita foglinjer i ett hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå kaklade duschkabinens hörn med golvbrunn och synliga sprickor i fogarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
A Anna Hammander skrev:
Fick visst inte med bilderna.
 
  • Grå klinkerplattor i ett hörn med vit fog, synliga skador och repor på en platta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
j_mac
  • Laddar…
Hur ser vredet till golvvärmen ut?
Du skriver att det inte går att sänka under 3,5, är det för att det tar stopp där eller för att det slår av där? Går det att vrida vredet förbi 10?
Vi har en äldre modell med analogt vred och där går vredet att justera, man pillar loss vredet i sig och sätter sedan tillbaka det i rätt läge så att säga.
 
  • Gilla
Petham
  • Laddar…
T
Fan vad det ser ut. Jävla klåpare.

Varför... varför har ni redan betalat? Ni visste väl hur det såg ut när ni valde att betala.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Hammie och 12 till
  • Laddar…
Ja det där är ju bara att säga att ni kräver rättning på. Ta bilderna på de värsta grejerna o skicka till chefen på stället. Kan ju ha lejt underhuggare som inte är egna för att fylla ut. Har du då tur är det ett reko företag som fått för mycket att göra o inte gjort någon egen kontroll o de håller med om att det behöver göras om. Reklamera!
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Om ytskiktet ser ut så där så undrar jag hur tätskiktet ser ut…
 
  • Gilla
SonnyListon och 6 till
  • Laddar…
Många missar att elektrisk golvvärme inte fungerar särskilt bra de kalla månaderna. Du har element eller annan värmekälla som håller värmen i rummet. Elektrisk golvvärme är i huvudsak gjord för de månaderna då resten av värmesystemet är avstängt.
 
  • Haha
  • Gilla
Roj75 och 4 till
  • Laddar…
Fy fasen! Att det är flammigt av fogen kan du nog skrubba bort. Även om det inte är ditt jobb! Kaklet är under all kritik! Fy f*an. De borde sätta lister i ytterhörnet du tagit bild på. Fogarna är helt snea. Tandat ser det också ut att vara!
Jag hade inte varit nöjd om jag varit er/dig.
 
  • Gilla
Gleb och 7 till
  • Laddar…
Ser ju inte klokt ut... :surprised::cry:
 
  • Gilla
J.D89 och 1 till
  • Laddar…
Det där ser inte fackmässigt utfört ut. Rent utav oproffsigt.

Du nämner golvvärmen, finns det möjlighet att ändra mellan rums givare eller golvgivare eller är det bara 0-10 som gäller? Låter rent spontant som att dom inte har gjort ett korrekt jobb. Det bör finnas bild på läggningen innan golvet flöts.

Har ni jordfelsbrytare I centralen sedan tidigare eller blev det kompletterat med en mär ni renoverade badrummet samt lade golvvärme?

Jag är förvånad att detta badrummet klarade sig igenom slutbesiktning. Surt sa räven.
 
  • Gilla
lasse 52 och 1 till
  • Laddar…
Ser absolut inte ok ut. Som sagt prata med chefen på firman som du anlitat alternativt ta dit en oberoende besiktningsman.
 
Om golvvärmen är ojämn kan det vara så att de inte fixerat den, alt satt den med fel mellanrum. Då är den ju körd....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.