H
Ring säker vatten och berätta att en firma använder deras logoyp.
 
det finnsöväl predator som kgc säljer och tebo eller vad dom heter som byggtillbehör säljer men det är proffs grejor för 800-1000:-/st
vinkelslip med diamantklinga 115mm har jag haft i 8år till all håltagning och det går bra till nästan allt och är betydligt billigare
 
Varför hugga ner ett träd med yxa när det finns motorsåg? :)
 
Efter ett antal vändor fram och tillbaka via mail och en sinande energi tar jag upp kampen igen så är på årets sista dag. Jag har ännu inte fått någon förklaring förutom att de skyller på varandra. Eller rättare sagt först försökte de påstå att sådana genomföringar inte var krav 2011. Då jag påpekade att branschreglerna till och med hette 2011 och gällde från 1 Januari 2011 så bytte de strategi till att skylla på varann då jobbet faktiskt utfördes under 2011. Jag undrar bara någon som vet hur länge dessa genomföringar varit krav, från 2011 eller ännu längre?

Någon pratar tidigare i denna tråd om rör i rör vad jag kan se finns inget sådant även om man bortser frånvaron av genomföringsdetaljen. Det är ju samma omantlade plaströr som går upp från källaren som kommer upp i väggen är detta någon problem?

Jag har dock blivit lovad auktoriserade intyg och dokumentation för utfört arbete. Arbetet måste ju givetvis rättas till först men jag undrar lite kring denna dokumentation. Jag försökte hitta några exempel på sådan formulär eller vad som ska vara med i dem men hittar inget. Säker vatten borde väl ha sina egna standard templates? Någon som vet? Ska ringa dem igen.

"Snickar firman" och entreprenören som gjorde stomme, tätskikt och kakel är dock auktoriserade hos BKR så bådar ju lite gott att de har något att förlora på att inte försöka lösa detta.
 
Hittade just intygsblanketten i branschregel dokumentet. Dvs det finns en färdig blankett att använda sig av som jag tänkte mig. Verkade inte lika självklart när jag talade med VVS firman.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.