Både ja och nej, den var lite tung och kändes som om benen var väldigt stora men det är ju inte optimalt i ett badrum på 2x2.5m men funktion var det inget fel på. Bromsen var lite skum tyckte jag först men det var första skivan.
Sen hade ju postnord mördat paketet så dom 2 utdragbara stödens plastkåpor var trasiga, eller 3 av 4 var trasiga. Ringde energishop och dom skulle skicka nya utan nåt knussel, inte tyckte dom att det var nåt att reklamera heller.
Men jag tror allt jag ska dra iväg ett mail så dom inte slipper undan helt... fick iof paketet för 1 månad sen typ och packade upp idag så det blir väl svårt.
Han från posten påpekade iof att ett packband hade gått av.
Nu är det ju inget sol stör funktion så det kvittar egentligen
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Helgen gick inte riktigt som jag tänkt... mao så hände inget då :)
Idag spacklade jag taket en sväng till, gipsade så att jag kan tätskikta allt utom just där garderoben blir men jag kan få ihop tätskiktet nu iaf.
Flytspacklade golvet klart, sen rev jag lite väggar där köket kommer bli.

Nyflytspacklat golv i rum under renovering med osynliga väggar och en avloppsbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tätskiktat och börjat att sätta plattor
Kakelsättning i badrum med fiskbensmönster på fondvägg och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en fondvägg med fiskben, resten blir liggande.

Passade även på att byta ett fönster i det blivande köket 206x99.5 med fasta rutor, var skapligt tungt att få upp
Nytt fast fönster installerat i vägg, med utsikt över gata, säkrat med tvingar under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
2 bonus bilder :) från när vi sågade upp golvet för att få i vatten avlopp mm till den vänstra lgh på ritningen tidigare

Arbetare sågar upp betonggolv för installation av vatten och avlopp i byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sågar

Uppgrävt golv i korridor med nya avloppsrör under installation, hinkar och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat lägga i avlopp
 
Redigerat:
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Inget nytt här? :(
 
Nej tyvärr, blev inhyrd på jobb ... upp 0430 och hemma igen vid 16 tiden så då får man vara hemma på kvällarna.
Blev att lyfta ur en v8 i helgen som var och nästa helg så ska jag rostlaga min coronet -69, ev att jag kan kakla klart på söndag.
Bra att få lite "press" härifrån :)
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Släng upp en tråd om coronet också, älskar de bilarna :) bra jobbat förresten 👍
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Röd klassisk muskelbil ny i Sverige parkerad bredvid en annan vintagebil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är den, helt färsk i Sverige, tror det är samma dag som jag hämta den på terminalen i Göteborg
 
  • Gilla
Peter81 och 1 till
  • Laddar…
Stilig 👍 kanske ses v31, får du bjuda på en åktur
 
buspojken skrev:
Stilig 👍 kanske ses v31, får du bjuda på en åktur
Ja det gör jag så klart :)
 
nino skrev:
Nej tyvärr, blev inhyrd på jobb ... upp 0430 och hemma igen vid 16 tiden så då får man vara hemma på kvällarna.
Blev att lyfta ur en v8 i helgen som var och nästa helg så ska jag rostlaga min coronet -69, ev att jag kan kakla klart på söndag.
Bra att få lite "press" härifrån :)
Inte meningen att hetsa, bara kul att se hantverket in action så man får lite abstinens när det blir stiltje!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Bara bra om jag får lite hets härifrån, det är lite för enkelt att lägga sig på soffan efter jobbet :)
 
Kaklade klart så mycket det gick av väggarna i söndags.
Är väldigt osäker på hur jag ska göra med fogarna... silvergrå på 3 väggar och svart på den med fiskbensmönstret eller samma färg på allt?

Har varit väldigt anti mot vita plattor och svart fog men på 20x40 tror jag det skulle funka?

Blir stiltje en vecka eller två nu igen :/
 
nino skrev:
Planen är att badrummet ska vara klart i Januari
Ingen press.. :D
 
Jarlingar skrev:
Ingen press.. :D
Haha nej precis...
Nu är planen att badrummet ska bli klart ;)
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.