BirgitS
Okej, men lite tråkigt att du har varit sjuk förutom att du har för mycket att göra (y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Lite mer väv på plats, mycket spackling blir det när det är ytterhörn...

Har lite gjutning av förrådsgolv kvar, måste göra klart dom innan jag lägger matta så det blir koncentrera sig på det tills det är klart

0.75 dagar gjorda
 
Lite mer väv idag, fattas gips runt dörren (kommer bild) och runt köksfönstret.
Har sett till så det ska komma hit material imorgon så jag får göra klart där.
Renoveringsprojekt med gipsplattor uppsatta, rörande arbete nära en vit innerdörr och köksfönster, material och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har ju ett utrymme under trappen till ovanvåningen så får bli extra förråd, sitter en rätt snygg pardörr där som ska målas...
Tror det får bli s1000n på dörren, samma som väggarna, och vita foder så det harmonierar (iof är alla andra vanliga dörrar vita men det är ju 90 dörrar)

Pardörrar med dekorativa mönster i ett renoveringsprojekt, ofärdiga väggar och golv syns, med byggmaterial och verktyg runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad tror ni, borde funka med s1000n?

Bild på lite avstånd
Omfattande renoveringsarbete i rum med väggar som delvis saknar gips, byggmaterial och verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1dag gjord
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Gipsade förrådet och gjorde en bakvägg, platon på golvet och en halv säck med lösull jag hade ståendes.

Är väldigt lyhört mot trappan så tips på dämpning mottages tacksamt

Renoverat förråd med ny gipsvägg, synlig lösull på golvet och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är alltså utrymmet bakom pardörren
 
Åter en dag med sånt som nästan inte syns..

Gipsade fönster smyger och for över sovrummet med en vända spackel till.

Sovrum under renovering med gipsskivor, spacklade skarvar och fönstersmyg samt ett rött tygstycke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrum

Sovrum under renovering med nyligen gipsade och spacklade fönstersmygar, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönstersmyg

Väldigt skönt att gipsa och mumla "det där fixar målarn" när det flikar lite, för att sen när man ska spackla svära över snickarjäveln som inte kan gipsa tätt :D

Håller nog på att bli knäpp :rofl::p

1.5 dar gjort
 
  • Gilla
  • Haha
Jarlingar och 3 till
  • Laddar…
En till dag där det känns som om det inte hänt nåt...
Fäste lite slang i golvet inför eps gjutning, är ett vägguttag, 2 data slangar och en för fiber.
Bild på ett betonggolv med fästa slangar för elinstallation inför gjutning, nära en trätrall och vita väggpaneler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Går det att dra en fiberkabel (inkommande) och en cat5 i samma 20 slang? Är nämligen ett rör kort.
Frun var med och målade limträbalken och pardörren.
Renoveringsprojekt med osammanhängande vägg, limträbalk, pardörr, och renoveringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sovrummet fick sista smörjelsen.

2dagar avklarade
 
För att komma vidare och frigöra lite plats så har jag lagt 2 våder matta så imorgon kan jag börja montera kök.

Två våder av golvbeläggning på betonggolv med spacklade skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spacklat skarvar

En nyinstallerad ljus träeffekt matta i ett rum redo för köksmontering med spackel och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Matta på plats
 
  • Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
Fått upp lite kök.
Elektrikern kom förbi och gjorde mig uppmärksam på att det blev trångt åt kylen..
Så jag fick ändra från Pågående köksinstallation med osammanfogade skåpsstommar, verktyg och kablar på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till
Delvis installerat kök med vita skåp och utanför liggande verktyg och installationsmaterial framför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Allt blev bättre förutom att man måste fälla upp diskmaskin luckan för att komma åt överskåpen. Har förmodligen gjort ett mätfel från fönster centrum till vänstra väggen.

Fick lite passbitar och sockel på plats med. Kök under renovering med vita skåpsstommar och diskmaskin, trånga utrymmen och elinstallationer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3.5 dagar gjort
 
  • Gilla
RoffeN och 2 till
  • Laddar…
Lite mer klart, tyvärr har jag tappat bort gångjärnen till vänstra luckan...
Kök under renovering med omonterad vänstra lucka och verktyg på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fattas en passbit mot ytterväggen, får kapa den från en frisida eller takanslutningen

4.25 dagar
 
Det mesta klart i köksbygget, elektrikern skulle prova komma förbi imorgon fm och fixa ström till spotlightsen i köket, takanslutningen är klar, hth skulle skicka nytt gångjärn bara dom hade packat upp i nya butiken i Gävle.
Luckorna ska justeras och monteras handtag på.
Ska kolla om jag kan lämna iväg stenskivorna på vattenskärning på fredag.
Ett nästan färdigt kök med vita skåp och spotlights, byggmaterial och en stege på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon ska det gjutas så eps i förråden, får prova spackla till veckan.

5 dagar klara 125 dar till inflytt
( hoppas verkligen inte att antal dagar man tror ska multipliceras med pi för då är det kört :thinking::D )
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Grym jobbat, härligt projekt :D(y)

Dessvärre som du säger ang Pi,
Så den tiden man tror(planerar) gånger Pi är nära sanningen :)

Men jag tror Du klarar det:strong::strong::strong:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Jag tror mig ha rätt bra koll på tiden...
Facit får vi sista maj :D
 
nino nino skrev:
Lite mer väv på plats, mycket spackling blir det när det är ytterhörn...

Har lite gjutning av förrådsgolv kvar, måste göra klart dom innan jag lägger matta så det blir koncentrera sig på det tills det är klart

0.75 dagar gjorda
Hoppas verkligen du använde
Lång vit förstärkningsprofil för byggändamål med perforeringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Japp dom man sprayar med vatten för att Aktivera limmet, men det blir ju en hel del iaf att spackla.

Gjutit båda förådsgolven idag, hängt väv i sovrummet, hittat gångjärnen så sista luckan är nu på plats, spacklat klart runt köksfönstret, tanten har målat pardörrarna, elektrikern kom förbi å kikade på spotlightsen och ska komma förbi till veckan och göra klart det.
Vill även börja på med centralen så jag får väl städa ur klädgarderoben.

6 dagar
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Bänkskivorna leverade till firman som ska vattensåga, tar väl nån vecka innan dom är klara. Längsta skivan vägde runt 180kg har jag för mig... den ska delas i 3 delar så det blir lättare att få hem den :)

Spacklade förråden
100+125kg på 45min själv :strong:
Nygjuten betongtrappa med trästöd och rörformad verktygshandtag i förgrunden i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


6.25 dagar
 
  • Gilla
RoffeN och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.