nino nino skrev:
bryggeri
Förtjänar en egen tråd tycker jag..:D(y)
 
Det är bara hembryggning så inga stora grejer
 
Garaget igen, allt utom motor på plats
Lite justering behövs då jag nog klämde portbladen lite för mycket mot listen så det kärvar lite...
Har inte kapat upp på utsidan än så det ser ut som om jag sätter i en 1430cm bred port :D
Glömde ta kort
Porten kommer från garagexperten.se
 
  • Installation av vit garageport i byggfas, med verktyg, stege och byggmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu funkar allt som det ska, men motorn är bara kopplad med skarvsladd.
Ska prova få dit elektrikern för att koppla in lysrören och dra ett uttag till motorn.

I lgh är det bara motgångar...
Får inte i 18 slangen till elementen så jag får såga/bila upp rännor till helgen :cry:
 
En 16mm slang borde räcka till radiatorerna.
Ett 15mm kopparrör räcker till 1500w värmeeffekt i ett "normal"tempererat system..

Finns dragverktyg till slangarna också (y)

Så nog borde du lösa det där alltid :)
Om du inte fått i flytspackel dvs...
 
Nja hade uppe frågan i en annan tråd och det är på vippen att det ska gå och då med modell större radiator 3x3 eller vad dom kallades för, eller med fläkt.

Skulle det inte räcka så är jag rökt då måste jag riva upp golv med matta, lister, vägg osv så det är lika bra att få i grövre slang direkt.

Snedkapade slangen och fäste en wire som jag hade kopplad till ett spel och fick i en bit sen small det till och kroken som var fäst i väggen rätade ut sig helt :thinking::(

Misstänker att jag dragit ett band lite för hårt över ytterröret, förhoppningsvis så är det det som är närmast änden på röret så jag börjar där
 
Glidex är underskattat.. (y)
Finns även som spray.
 
Jodå jag har haft det med...
Men det är ju "fel" ytterhölje till slangen så det är väldigt trångt, tror det är 20mm invändigt och jag ska i med 18 så det är inte mycket att spela på....
 
Nu är köket på väg iaf så nu måste jag få till värmen i helgen och städa så jag kan flytspackla de sista 5mm
 
Tog upp hålet helt till porten, ska prova hinna med att byta panelen under helgen också...
Tidsoptimist nädå eller jo... Ska ju även brygga öl
Garage med öppen port och delvis utbytt träpanel, stegar och verktyg synliga, renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppet hål i byggnad där en port ska monteras, verktyg på marken och ommålad panel till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hålet helt öppet

Hus med delvis borttagen träpanel och fönster, byggmaterial på släpvagn och stege bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

All panel från vänstra sida av högra fönstret ska bytas
 
Panel inköpt och grundad.
Grundad panel redo för installation i renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick plåtar till salningar gjorda av plåtis igår
Grundad vit panel vid ett byggarbetsställe med stegar och material i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilade upp hålet mellan kök och hall
Ny träregel monterad över ett bilat hål mellan kök och hall med synlig OSB-skiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete med uppbrutet hål mellan kök och hall, träreglar och osb-skivor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick dit lite osb också innan jag gick å hjälpte frun att måla panel
Genomgång mellan två rum med synliga trästolpar och träbjälkar, byggmaterial och verktyg på golvet under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bryta bort panelen imorgon och göra klart mellan kök och hall det borde man hinna...
Söndag spika dit nya panelen och ev få i värmerören
 
Ja just ja 541kg kök kommer på tisdag
 
Hålet klart
Renoveringsarbete med upptaget hål i väggen, eluttag, byggmaterial och röra på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Upptäckte en miss idag... tror det är en rotdosa bakom så då är det lätt fixat
Vägg med nyligen stängt fönster och en elektrisk dosa vid kanten av gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rivit panel, satt igen ett fönster och fått bort den "tillfälliga" osb skivan över fönstret på ovanvåningen, den som suttit där i minst 10år :D
Renoveringsprojekt med ställning framför husvägg där panel är borttagen och fönster igenlagt, satellitparabol och byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hyresgästen har barnbarnet på besök så parabolen får sitta kvar
 
Gick segt idag, hade även målat för lite panel.
Ville inte störa hyresgästen och hade inte målad panel så jag kunde göra ett snabbt jobb heller så jag får sätta upp resten av panelen till helgen om jag har tid då

Husfasad under renovering med delvis målad panel och byggnadsställning i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Smet iväg en sväng från jobbet och sågade/bilade ränna för slangen.

Nybildad ränna i betonggolv med sladdar och byggavfall för installation av slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.