Grannen är inte intresserad av att diskutera en alternativ placering. Jag tror att ett av hans syften med denna byggnad är att skaffa sig insynsskydd mot mig. Jag har erbjudit mig att istället bekosta en häck alternativt mur mot honom i gränslinjen, men det är han inte villig att gå med på.
 
En fråga bara, om det nu är insynskydd som din granne vill ha, varför skulle det vara bättre för dig att ha en häck eller mur i tomtgräns? Både muren eller häcken måste ju rimligen vara höga för att ge insynsskydd, och borde väl då rimligen hindra er utsikt minst lika mycket som en byggnad?
 
Det är möjligt att vi hade kunnat komma överens om en häck eller mur som är 1 eller 1.5 meter. det är stor skillnad på det och en 5 meter hög byggnad. En häck hade man kanske kunnat komma överens om att sätta lite glesare så att man hade kunnat skymta ån. En Tuyahäck eller liknande skuggar heller inte lika definitivt som en hög byggnad. Dessutom känns en häck eller mur inte så definitiv, om grannen säljer huset så kanske man hade kunnat komma överens med den nya grannen att kapa häcken något.
 
OK, då förstår jag hur du tänker. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.