Rätt svar X
Varför ska jag vinna jo så jag kan dela ut mitt 4g till de som behöver och samtidgt öka mina chanser att vinna "den som har flest teknikprylar när han dör vinner"
 
Rätt svar är X

Jag vill vinna så att jag kan klippa adsl linan tills fibern är inkopplad om ca ett år, hoppas jag!
 
Svar X, SMS

Mitt nätverks-eldorado förtjänar en Dovado!
 
Svaret är X, SMS

Blev nyligen ägare till en sommarstuga i den sörmländska naturen. Som det är just nu får man springa runt med telefonen i högsta hugg och försöka pejla in mottagning för att över huvud taget kunna ringa/använda dataanslutningen. Det finns dock en skaplig punkt där en Dovado Pro skulle passa som handen i handsken.
 
T
X. Via sms

Med tre tonårssöner och en dotter så behöver internetuppkopplingen i fjällstugan få sig ett lyft till nya nivåer för husfridens skull...
 
Svar: X via SMS

Precis börjat renovera sommarstugan och är tänkt att fixa till lite utomhusljud som behöver bra nätverkstäckning. Som det är idag ska man vara glad om man får fram en stapel på mobilen.
Samt att kunna bevaka stugan när ingen är där skulle vara pricken över i:et
 
Svar:
X, via SMS

Motivering:
Vi har börjat att dels bygga ut och dels totalrenovera huset. Detta gör att vi inte kan bo kvar under byggtiden utan har hyrt ett litet torp en bit bort. Tyvärr finns ingen möjlighet till varken fast telefoni eller internetabonnemang i hyr-torpet. Bortsett från att jag inte längre kan läsa ByggaHus hemma på kvällarna så medför detta även stora problem för familjelogistiken. Jag har ofta sena jobbmöten via datorn på kvällarna, något jag tidigare har kunnat lösa hemifrån ganska problemfritt. Nu blir jag tvungen att antingen utebli eller åka in till kontoret för dessa möten. Med två mindre barn som inte kan lämnas ensamma hemma så blir det ganska besvärligt. Dessutom måste jag nu sköta privata internet-ärenden på arbetstid (kolla upp saker relaterat till bygget, e-mail, beställa visst material, betala hantverkarnas fakturor ;) mm ). Denna förlorade arbetstid behöver jag ta igen på kvällarna vilket ju inte längre är möjligt...

Fram till förra helgen hade jag kvar köksbord och internet uppkopplig på "byggplatsen" så jag kunde lösa endel därifrån vilket är närmare än till kontoret. Men nu hade bygget kommit fram till väggen med telejacket så då fick jag rycka ur uppkopplingen också.

När vi sedan väl flyttar tillbaka till huset framåt jul så hade det varit underbart om det gick att slippa den dåliga trådbundna uppkopplingen vi har haft hittills (bor på landet aningen för långt från telestationen) och köra med denna lösning istället. NAS möjlighet och delning hade dessutom varit en stor bonus nu när barnen blir större och snart kommer att ha egna datorer och/eller plattor.
 
Rätt svar: X

Vi ska snart flytta med en annan familj till Sydafrika och bara tanken på hur många olika abonnemang det kommer att krävas till iPhone, iPad, laptop med mera får min hjärna att slå volter.
En Dovado Pro skulle lösa alla problem!
 
Rätt svar är X.
Anledningen till att jag vill vinna är att telenors modem DWR-923 inte riktigt levererar, dvs suger fett och denna ser riktigt bra ut i specifikationen och är snygg att se på.

/Michael
 
Svar: X

Behöver den så jag slipper gnället här hemma om att vårat internet är så segt. Adsl med drygt 3 km till växeln ...
 
Som så många andra före mig redan svarat, X, via sms.
Har tidigare haft en sådan här, då sken solen och livet var lätt.
Sedan, vid ett obevakat tillfälle när jag var bortrest passade åskan på att bemöda sig med ett besök.
(Kommer hädanefter att sätta upp en lapp på brevlådan, Åska undanbedes.)
Åskan bestämde sig för att Dovadon hade gjort sitt, och förpassade helt sonika enheten ur stridbart skick.
Sedan dess har solen lämnat vår boning, fru och unge klagar ständigt, hunden väter mina ben och undulaterna fräser åt mig. Jag behöver helt enkelt denna router för att få mitt liv på rätt köl igen.
Med vänliga hälsningar, Han utan vettigt alternativ.
 
Svar: X

Har haft min Dovado Tiny i över ett år nu och den har aldrig gjort mig besviken.
Sen dess har jag börjat fundera på hur jag på ett enkelt men effektivt sätt kan slå igång värme och ytterbelysning så att det är varmt och ljust när man bestämt sig för att åka ut till stugan en höstkväll och Dovado Pro är en rivstart till lösningen på mina problem!
 
Svar: X via SMS

Jo som så, min gamla laptop med inbyggt 3G modem funkar det inte så bra, dela funkar knappt alls.
Barnen vill se bollibompa!
 
Svar: X

Flyttar från 60kvm till hus på 276kvm då kommer en Dovado väl på plats, men nyfödda tvillingar slipper vi sladdar som fäller dom små benen.
 
Svar: X (Via SMS)

Min gamla router är kass,
och Dovado Pro är så himla vass,
här skulle den komma väl till pass!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.