Svar 2.
För att mina gamla föräldrar (80+) vägrar låta mig hjälpa dem med något. Med en sån här skulle de kunna bjuda på fika och få fönster och balkongglas putsade under tiden. Utan att känna att de utnyttjar sin "stackars" dotter.
 
Svar: 2

Att putsa fönstren brukar vara min sambos syssla, och att kunna överraska henne med en sådan här manick skulle övertrumfa alla andra presenter eller överraskningar jag kan komma på att ge henne.

/C
 
Svar 2

Motivering:
Det blåser så mycket här i Skåne så det blir lika smutsigt så snabbt man har putsat fönsteren likadan som Homer Simpsons skägg :)
 
Svar 2, den suger sig fast med vacuum

Manuell fönstertvätt drar jag mig för i det längsta och jag har många fönster att putsa, flera av dem sitter svåråtkomligt.
Ny teknik på det här området är intressant.
 
Svar på frågan är 2 (Vaccum)

Kylskåp ,Tvättmaskin, Diskmaskin har hjälpt till för att underlätta vardagslivet
detta kommer att bli nästa ting för att underlätta mänskligheten i framtiden
 
Svar 2

Sambon e gravid så de hade kanska varit skönt för henne att slippa fönsterputsningen, fasaden behöver ju målas...
 
Svar 2, den suger sig fast med vacuum.

Jag är pigg, har inga problem med att klättra eller jobba hårt MEN lever ett normalt småbarnsfamiljeliv men storhandling, dagishämtning, fritsidsaktiviteter, mycke på jobbet m.m.
Våra fönster hade blivit otroligt glada över en sådan här kompis.

Kanske till och med hustomten kunde se IN då.
 
Rätt svar 2

Motivering: Jag har putsat och putsat men lyckas inte få våra fönster helt rena, kan denna maskin lösa problemet kommer jag varmt rekommendera den till alla jag känner! Har även två fönster på hög göjd som möjligen skulle må bra av en putsning för en gångs skull ;)
 
Svar: 2

Jag visste inte att denna robot existerade, så om vi inte vinner den så kommer det bli ett köp när vi sparat ihop pengarna. =)

Anledningen till att vi vill vinna är att jag är rädd att det måste till en fönsterputsning till innan vi har råd att införskaffa denna. Och eftersom vi har ett par fönster på övervåningen som vi inte kan ta med stege utifrån, utan måste hänga ut, så vill vi ju inte att det ska bli som det kan bli när man tar ett sista åk i slalombacken. :|
 
Svar: 2

Denna robot kan göra livet till mindre farligt då nyligen flyttat till 14:e våningen, förra hyresgästens pappa höll på att mista livet vid fönsterputsning då fönsterbrädan brast under honom där han stödde sig vid fönsterputsning.

Har inte vågat putsa fönstren än och ser snart inte ut för all smuts :(

/Torpalainen
 
2.

Jag skulle vilja vinna denna då ingen av oss här hemma är speciellt duktiga eller har så stor motivation till fönsterputsning.
Hur härligt vore det inte då med en riktig expert som putsar den inglasade altanen medans man ligger i solstolen med ett glas isteé?

Jag skulle döpa den till "Rut" :)
 
Det här är en sjukt bra uppfinning. Förstår att den fått pris.
Helt briljant idè
Hemma kan jag inte tvinga min fru att tvätta fönstren som faktiskt är ganska tråkigt.
Så jag brukar få göra det själv när jag tröttnat på att man ser skiten när solen skiner.
Har provat Kärschers så kallade förnstertvätt som skall underlätta .. men pyttsan. Lika jobbigt för det.
Man måste ju plocka undan allt och torka och ha sig ändå.
Nej en sådan här härlig manick vill jag prova. Tänk att bara sätta den på rutan och gå och göra något annat som är roligare istället :D
 
Svar 2

Varken jag eller sambon är några mästare på fönsterputsning, men i en 70-tals villa med stora fönster kommer man inte ifrån det. Snart är det pinsamt att ta hem folk pga de smutsiga fönstren. Snälla låt oss vinna så jag kan lägga tiden på något roligare, umgås med barnen kanske.
 
Svar: 2

Motivering: Min sambo är otroligt less på att våra fönster alltid ser smutsiga ut, så fort hon har putsat så är det en fågel som har varit där, stänk från diskbänken eller favoriten, smöriga händer från vår lilla dotter. Med den här roboten skulle orken att nästan alltid ha nyputsade fönster finnas där, även från min sida. ;)
 
Svar: 2

Motivering: Är totalt kass på fönster och Vi har en stor villa med många fönster... *suck* Denna vore idealet samt att stifta bekantskap med ny teknik gör det inte sämre. Säger bara; Give it to me baby, aha aha :-D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.