2. grannliv

En bra kvinna reder sig själv är mitt motto!
Men tyvärr saknas lite egna verktyg!
Hoppas hoppas hoppas!
 
Svar: 2 Grannliv

Tja, vad ska jag säga, jag behöver den helt enkelt.
Har en hel del att såga klart efter att svågerns lånade såg gick sönder.
 
2. Grannliv

Motivering: min såg har gått sönder så behöver en ny. tyvärr så har jag inte råd att köpa den i sommar och jag har massor med träd som jag skulle vilja fälla.
 
2. Grannliv

Har en 520 sp som har tjänat mig mer än väl. Nu har den fått flera ålderskrämpor samtidigt och pensionerat sig.. Tänkte att den skulle få sig en stor-renovering tills jag såg den här tävlingen. Perfekt, en Jonsered fast ny, med alla dom miljö-fördelar det innebär!
 
Hej,
Den heter: 2. Grannliv
Jag behöver en motorsåg eftersom jag köpt ett fritidshus med kamin och behöver kunna kapa upp veden.
Det finns dessutom irriterande många björkar på trädgården OCH det är riktigt coolt med egen motorsåg! :)
/Anders G
 
2: Grannliv

Har en pappa som fortfarande tror han är trettio,fastän han är snart 74.Han skulle handsåga ner ett träd och tar stegen och klättrar upp,men det blir nåt tokigt och han trillar ner och slår sej rejält.Tur i oturen hade han för han kunde knäckt ryggen.När jag fick veta så blev jag arg,som man oftast blir när man blir väldigt rädd och då sa min lilla goa mamma snart 74 också och med en nyligen stelop rygg-Han kunde ju sagt till mig,så kunde jag hållit stegen.Dom är för goa :) Med den perfekta Jonsered CS 2234 S så kan min gubbe och son hjälpa till och fortsätta röja hos papsen och mamsen för det går ju betydligt lättare och snabbare om man har riktiga grejor till hjälp.Och jag kan sova gott om natten !!!
 
B
2, Grannliv

I min iver att fixa på tomten och hjälpa mamma så har jag pajat både häcksax och grensax. Har resonerat att går de in i gapet så ska den orka, så i efterhand skulle jag haft en motorsåg.
Då mina försök inte sker varje vecka då har jag inte valt att köpa en motorsåg utan kommer nog fortsätta köra sönder annan utrustning, en vinst vore toppen!
 
Svar 2 Grannliv

Jag hade en såg som var gul av tveksam kvalitet. Nu står jag här med motorsågsutbildning, skydsbyxor och stövlar osv men ingen såg. Jag tror att en röd såg är av bättre kvalitet och håller livet ut. Hoppas och tror....
 
2: Grannliv

Enligt min fru tillbringar jag mer tid med att skruva i sär och mecka med min 25 år gamla såg än det skulle ta att såga för hand, en modern och säker såg från jonsered skulle spara många sköna timmar i trädgården
 
Svar:Grannliv

Köpte en Meecig såg på Jula, efter bara ett litet tag fick jag startsnöret i handen och nån plastgrej gick sönder gick ju inte laga, svårt och springa igång en sågmotor så jag skulle behöva en ordentlig såg som håller.
 
2. Grannliv

Jag har ett stort antal tallar som blåst omkull i en storm. Vore perfekt med den här motorsågen så att vi kan elda i vinter. Vore fint med egen ved så att vi slapp köpa.
 
Efter att ha fällt tre mindre träd på tomten nyligen - ett med yxa, ett som jag drog ned och det sista med multiverktyg - tycker jag att jag förtjänar lite enklare trädgårdsliv!
 
2. Grannliv
Vi köpte en 1800-tals gård i höstas och har levt med en fuktskada i grunden som besiktningsmannen missade och vägrar ta ansvar för. Nu väntar rättegång och vi får under tiden lägga en kvarts miljon på att åtgärda skada samt leva trångt med provisoriskt kök utan vatten i tre månader. Att slippa en utgift och få ett glädjeämne vore väldigt tacksamt.
 
Svar: 2 Grannliv

Ett gott skratt förlänger livet - En god såg gör arbetet fyllt av skratt.
 
Bloggen heter grannliv

Jag behöver motorsågen för att ta ner diverse träd i trädgården, Jonsreds motorsågar passar då bra eftersom de har bäst ork
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.