2. Grannliv

Min tomt har gott om träd. Trots att jag tagit ned 20 stycken har jag bestämt mig för att ta bort fem till. Men min stackars ärvda eldrivna såg orkar knappt med att klyva ved, har en sladd lagad med eltejp och någon mutter försvann från svärdfästet så kedjan lossnar allt för ofta. Därför har jag varit tvungen att betala sågglada grannar för att hjälpa till.

Men med en ny fräsch såg kan jag äntligen ta hand om träden utan att anlita någon, och jag kan klyva min pannved på nolltid istället för att stå och svära med en yxa.
 
Svar: 2 (Grannliv)

Med halva tomten skogsmark full med björk och 2 kaminer i huset skulle denna såg vara perfekt för att fixa vårat eget behov av ved.

/Ola E.
 
Många bra motiveringar och massor av tävlingsdeltagare. Kul! Men tyvärr kan bara en vinna. Vi får vädja till Granngården att de kör en repris framöver. Veckans vinnare blir Fixelix, som slipper kapa ved med handsåg framöver.

Motivering: En sommarstuga uppvärmd med vedkamin, gott om träd på tomten men bara en handsåg att kapa veden till uppvärmningen med är visseligen "karaktärsdanande" tycker vissa, jag för min del föredrar en bra Jonsered!
 
Redigerat:
  • Gilla
Fixelix och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.