Svarar som det står på Black & Decker, 25cm klippbredd. Alla har en gräsmatta och förhoppningsvis har alla någon typ av klippare till gräset, jag kör omkring med en handgräsklippare men i sommarvärmen kommer det att bli tungt och svettigt :) Men det skulle vara roligt att ha en get men den skiter nog ner för mycket och bräker hela tiden! Så en STC1820 skulle både jag och frugan med bebben på väg kunna hantera och det skulle bli riktigt mysigt för bebben att krypa runt i trädgården utan en get som bräääker!
 
Svar: 2

Fick ta över förra ägarens gräsklippare när jag köpte mitt hus, men den är från nångång när huset byggdes -77 så skulle nog passa bättre på ett museum.
 
Hej!
Svaret är 2 - 25 cm enligt info på hemsidan.
Vore underbart få vinna en sådan fin grästrimmer/-klippare då vi flyttat till radhus och blivit med tomt. Har en liten tjej på snart 8 månader som precis lärt sig krypa och det vore toppen att kunna hålla undan gräset ordentligt för hennes skull! Dessutom skulle nog alla grannar snegla avundsjuk om de fick se mig klippa gräset med en sådan fin och smidig maskin ;)
 
Svar 2) 25 cm

Nu finns inga ursäkter mer.
Avsaknad av trimmer eller dålig gräsklippare? HAHA, försök med den du, tänker jag och ler.
Äntligen ska jag få en presentabel trädgård efter alltför många år.
Lovar att vårda min nya vän ömt när den under vintervilan i förrådet står!
 
Alternativ. 2

Vi fick tillträde till våran tomt i februari förra året och väntan på bygglov medför att jag som boende i hyresrätt inte har plats för större trädgårdsmaskiner för att underhålla tomten från sly och högväxande gräs( förra året fick det bli lånad röjsåg). detta år skulle det lugna både min själ och grannarnas ilska över en överväxt granntomt om jag kunde underhålla den oftare med denna smidiga pryl. Nöjda grannar=bygglov :)
 
Hemmakatten
Rätt svar är 25 cm.

Flyttade ut på landet till en naturtomt utan gräsmatta. Nu har jag en köksträdgård med gräs mellan pallkragarna som måste klippas. Vår röjsåg är för stor och tung för mig. En nätt liten klippare vore underbart att ha. Och dessutom firar jag i år 10-årsjubileum som medlem i byggahus.se. :)
 
Svar: 2 (25 cm)
Långhårig trädgård och långhårig man
behöver hjälp av nån som kan:
klippa och trimma - och kanta förresten.
Sen kan vi bjuda till sommarfesten!
 
Rätt svar:
2. 25 cm

Flyttar till mitt första hus någonsin om fem veckor och måste börja från start med alla maskiner, utemöbler och gud vet allt. Det här skulle ju underlätta en hel del kan man säga. :)
 
Stort grattis till Hemmakatten som både firar 10-årsjubileum hos oss och tar hem förstapriset i veckans tävling. Hoppas att din nya gräsklippartrimmer skonar din rygg mer än din gamla röjsåg. Andrapriset går till Styrman_jansson! Stort grattis till er bägge önskar redaktionen på Byggahus.se.
 
  • Gilla
Msterkatten och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Ååh, jag blir riktigt rörd. Tusen tack! Jag som aldrig trodde jag skulle behöva hålla i en gräsklippare igen är nu barnsligt förtjust i denna vinst.:wow::D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Svar:alt. 2. 25 cm.
Vilket klipp att en klippare vinna, som kan både klippa, kanta och trimma!
 
Svar 2: 25 cm

Tomten är på flera tusen kvadrat och nässlorna växer vilt överallt. En del kan vi ta med vår klippare, men då vår trädgård ligger på en väldigt stenig grund så kan vi köra långt ifrån överallt.
Att kunna köra ner alla nässlor har jag drömt om länge men varje år går jag runt och svär över dessa förbaskade, objudna, gäster...
Snälla hjälp mig!
 
Hej
Jag kommer precis in från ett härligt trädgårdspass. Att klippa gräs, planera och dona i trädgården har blivit min väg till balans i livet. Det är inte bara ogräset som rensas bort när jag kör igång. Tanken är att jag skulle få till den där gräsmattan ni vet Den som nästan är perfekt. Råd och rön säger en stark och vass gräsklippare och min man säger att jag ska motionera mer så tanken är att klippa OFTA. Vore jättekul om detta tuffa träningsredskap hamnade hos mig.

PS Det är alltid JAG som klipper gräset men det är ok:)

Mvh Paula
 
Just det svar nr 2 dvs 25 cm bredd :):):):):)
 
25 cm!!
Lever ensam i en ganska stor trädgård,, som jag fyller med mina vansinniga ideer!
Vinsten skulle sitta helt perfekt, o grannarna skulle säkert tycka det var käckt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.