Upp till 300 kvm

I ett "arvehus" från 50-talet
Så är denna dammsugare det självklara valet
Välkommen alla med eller utan allergi
Tiden med damm och skräp är nu äntligen förbi
 
Rätt svar: 2, 300 kvm.

Just det, dammsugare. Här är våran just nu, och alldeles för ofta:

Två tvättkorgar med delar av en dammsugare och en borr, på trägolv.

Och här är boven i dramat:

Hand håller elektronisk kretskort mot kaklat väggunderlag. Kablar kopplade till komponenter. Teknik, reparation, inomhus.

Det är en Electrolux 'Twin Clean' och den suger. Inte damm, bara suger. När den suger damm så suger den bra, men damm suger den inte så ofta, mestadels suger den bara. Och en sådan dammsugare, mina vänner, är ingenting att ha på en 1700tals gård med vedspis och kamin och katt och barn och dammråttor som jag dessutom håller på att bygga om och ut. Det blir ca. 225 kvm att dammsuga när jag är färdig. Det skulle underlätta jobbet en hel del om vi hade haft en dammsugare som klarade jobbet.
 
Hej,
Svaret är:
2. Upp till 300 kvadratmeter.

Nilsfisk GM80 Classic är så bra på jobbet sitt, så jag får tid för mitt!

Med vänlig hälsning,
 
Redigerat:
Svar:2 alltså 300 kvm
Motivering: Morsan köpte en begagnad dammsugare till mig då jag flyttade hemifrån. Den funkar sådär. Har tittat lite efter andra men den finansiella prioriteringen ligger på annat. En Nilfisk och man slapp tänka på att köpa dammsugare igen förrän ens egna barn ska flytta hemifrån.
 
300m2
Mins när farmor drog runt på sin.
Nu bor jag i samma hus så den skulle passa pefekt
 
Svar 2. 300kvm.

Enkel motivering. Vi har det dammigt och smutsigt. Jag har svårt att tänka mig ett mer stilrent och effektivt sätt att göra rent på!
 
Jag vill absolut inte ha en Nilfisk!

Växte upp med en sån. Att dammsuga i ungdomen var ett helvete. Skitdammsugaren var alldeles för hög, och välte när den drogs över trösklar, eller bara över en mattkant. Med följden att hela skiten delade på sig. Sen var munstycket så himla tungt så när man dammsög nedför en trappa så lossnade skiten av sin egen tyngd och drämde nedför trappan med buller och brak.

Aldrig att jag skulle köpa en Nilfisk. Inte ens om ni ger mig en gratis vill jag ha den! Jag är inte med och tävlar!

Min gamla Miele funkar däremot utmärkt.
 
Svar: 2

Min gamla dammsugare låter som en flygmotor men effektiviteten är tyvärr inte lika kraftig som ljudet.
 
Svar;: 2
Sambon hotar med att vägra dammsuga om vi inte skaffar en bättre dammsugare. Själv klarar jag inte av att dammsuga pga ledproblem. 2 katter i hushållet, som går ut och in, och tar med sig halva jordbruksbygden in på golvet ibland! Ge mig chansen att ge sambon en bättre (och roligare?) dammsugare!
 
Svar: 2 - Upp till 300m2

Med 2 vilda tvillingkillar på 2 år så blir det en hel del smuts lite överallt.
Den laddbara dammsugaren pallade inte trycket och nu börjar även centraldammsugaren sjunga med falsk röst.
Vill inte veta hur huset kommer se ut om den lägger av :S
 
Svar: 2, upp till 300 kvm.

Jag tar död på våra dammsugare hela tiden när jag städar efter det ena renoveringsprojektet efter det andra. Men att få äran ta död på en riktigt lyxig Nilfisk skulle få vara en helt ny och stark upplevelse!
 
Svar 2. 300 kvm

Med två barn, tre katter, 2 hundar och en fru måste dammsugare alltid stå framme för att jag ska kunna dammsuga varje dag. Denna kan verkligen stå framme utan att skämmas! Till skillnad mot vår mintgröna Hugin...

Snälla skicka en till mig!
 
J
Svar upp till 300kvm

Vi har vuxit ur vår nuvarande dammsugare. Köpte den som var mest optimal för mig när jag bodde i en 1:a på 23kvm. Lite drygt att dammsuga med den när vi nu plötsligt fått boyta på +200kvm. Låter som rena drömmen att kunna ha en räckvidd på 10m istället för 2m!
 
Svar: 2. Upp till 300 kvadratmeter

Med två småknoddar som far runt på golvnivå + en tredje på väg är det viktigt att hålla golven fräscha!
Katten hjälper ju till så gott han kan med att sprida ut sin päls över hela huset..

Den briljanta idén att lägga halva julkassan på en robotdammsugare blev otroligt lyckad, nu har vi en apparat som varje natt flyttar dammet från en plats till en annan i rummen..

En Nilfisk GM80 hade suttit som handen i handsken innan man helt tappar suget.. :p
 
Svar: 2. Upp till 300 kvadratmeter
Efter mängder av tjat på mina två ungdomar att hålla rent på sina rum tänkte jag att jag kunde ge igen: De får en dammsugare i julklapp istället för dataprylar.....😂👏🏻👍🏼
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.