Svar 2, 300 m2. Farmor i danmark hade en nilfisk, bästa dammsugaren i världen enligt mina föräldrar som ärvde den efter henne. Kommer ihåg den väl, speciellt imponerande som barn när man monterade slangen på toppen och fick ett grymt blås istället för sug. Vore grymt att ha en, kul att visa gamle far och en kul story att berätta för barnen. Inte många dammsugare som kommer med en bra historia...!
 
2. Upp till 300 m²

Med en nyfödd här hemma och 2 katter skulle jag kunna dammsuga mitt på dagen då alla sover. Då blir frugan nöjd när hon vaknar och ser att det är nystädat!
 
Svar 2. 300m2
Det behövs väl ingen motivering eller förklaring varför man vill ha en ny dammsugare. Vi har dock ett 1 1/2 plans hus med källare och garage och två dammsugare skall släpas mellan dessa 4 enheter. Så min motivering är helt enkelt att jag skulle vilja ha en dammsugare på varje plan för att spara ryggen.
 
Alternativ 2 300 kvm

Ärvde föregångaren av min mamma. Den hade hon haft med sig ut på jobb som målare sedan sextiotalet så den har varit med om mycket. Har reparerat och tejpat men nu vill den inte längre och jag gråter för det finns inga andra dammsugare för mig. Alla andra är så fula och man vill ju att dammsugaren ska kunna stå framme. Inte inne i något skåp. Denna är en prydnad och ett verktyg.

Hälsningar
Zita Wall
zita@zitas.se
 
Svar 2, upp till 300kvadratmeter.

Med en dammsugare av annat märke med ett hjul kvar och ihoptejpat rör - tror jag att huset hade mått så mycket bättre med en dammsugare från nilfisk
 
2: 300 kvm
En ny dammsugare skulle passa perfekt nu inför julen då först vår centraldammsugare gick sönder, och nu har även den vanliga gått sönder. Vi har 340 kvm att dammsuga och då vore det fint med en riktig dammsugare istället för den vi har nu som plasten gått sönder på.
 
Svar: 2

Köpt två dammsugare i år. Så varför inte en till?!
 
Svar: 2. Upp till 300 kvadratmeter.

Motivering: Genom åren har jag haft en förmåga att alltid vara den som ser dammråttorna först, om det beror på ovanligt god syn eller måhända en pedantisk ådra låter jag var osagt, men denna förmåga har medfört att jag varit den huvudsaklige brukaren av dammsugaren oavsett var jag bott eller med vem. Så då jag antar att denna förmåga inte kommer försvinna så skulle det i alla fall uppskattats om jag fick möjligheten att utöva den med sugande effektivitet och stil :)
 
Svar 2. 300kvm

Denna dammsugare hade passat in väl i funkiskåken som jag hyr! Inte omöjligt att samma modell rullat här då det varit lanthandel fram till 1972 och de ville hålla fint på 280kvm.
 
Svar, upp till 300 kvadrat.

Projekten börjar bli färdiga, både i huset och stugan. Snyggt blir det, och snyggt har jag hållit under hela tiden. Gips- och slipdamm, samt ett välmenat försök av en vänlig själ att hjälpa till som slutade med att öppna spisen också var dammsugen... :) har dock slitit hårt på dammsugaren. Jag behöver helt enkelt en ny, som passar i de nyrenoverade gamla husen.
 
1. 300 kvm
2. Med 5 innekatter och en liten tjej som sitter i rullstol är det mycket skräp som samlas på golven. Jag dammsuger oftast två gånger per dag och skulle behöva en dammsugare som är både större och bättre än den jag nu har. Den här ser ju helt idealisk ut och det är ju toppen att den även går att använda utan påse. Det är mycket kattsand utanför lådorna som dammsugs upp och istället för som nu slänga påsen när den är full så skulle man kunna återanvända den sanden. En win to win situation helt enkelt!
 
300 kvm
Vi hade en sådan Nilfilsk i mitt barndomshem. Själv har jag en 15 år gammal Nilfisk Extreme. Nu sätter barnen bo, och med en Nilfisk så går även nästa generation i släktens fotspår
 
Svar :2
Hur jag än dammsuger var dag,vädrar och hänger ut sängkläderna ofta,så flyger damm i hela huset.
Fattar inte vad jag gör för fel,men det kanske är dammsugaren som inte har det bästa filtret kanske !!!
En Nilfisk GM 80 är nog det jag behöver,innan jag blir fullständigt tokig!
 
Svar 2 (300Kvm)

Verkar var rätta verktyget i kampen mot damm & grus.
 
Svar: 2

Hej,
det här passar bra av två skäl; efter utbyggnaden blev huset för långt för våra gamla dammsugare samt att på en vecka gick dessa två dammsugare sönder, troligtvis onyttigt byggdamm. En riktigt tråkig och dyr investering. Bland allt annat som ska investeras så är detta något som skulle kunna bli väldigt kul och det skulle göra otroligt mycket för en dammig barnfamilj mitt i renoveringskaoset.

Mvh
Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.