Vinn klassiska designikonen GM80

Klassisk Nilfisk GM80 dammsugare i svart, parkerad på ett golv bredvid ett retrofoto av ett barn som dammsuger.

Med ett chassi av aluminium och en räckvidd på 10 meter blir det enkelt att hålla dammråttorna borta i vinnarens hus. Får du slut på dammsugarpåsar kan den dessutom användas utan påse.

Nilfisk GM 80 är en klassisk designikon. Det är företagets originaldammsugare, och dessutom Europas första. 1910 lanserades den. Vinnaren tar hem klassikern, men självklart i en version utrustad med den moderna dammsugarens kraftiga sugförmåga och goda filtrering.

Totalt värde cirka: 6 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du är i behov av GM80 Classic Black

Fråga: Nilfisk GM80 Classic Black är lämplig upp till en hur stor yta?


1. Upp till 100 kvadratmeter
X. Upp till 200 kvadratmeter
2. Upp till 300 kvadratmeter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 december

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Nilfisk. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Nilfisk för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
synnergren och 1 till
  • Laddar…
Svar 2. Upp till 300 kvadratmeter

Med vita golv och hund skulle det underlätta med en nilfisk för att hålla golven vita
 
Svar 2: Upp till 300 kvadratmeter.

Motivering: Med småbarn som gillar att leka och springa fort hjälper en Nilfisk dammsugare till att städa undan all lort. :D
 
Svar 2
Bara tanken på tillfredsställelsen att höra smulor, pärlplattepärlor och legobitar som fastnat i dom stora springorna mellan golvplanen i vårt stora gamla trähus rassla genom röret på en Nilfisk GM80 ger mig gåshud på armarna! Det där med Ultra silence är uppenbart inget att ha när man flyttat till ett 360 m2 stort hus med golvspringor stora som Samariaravinen!
 
hsd
2. Upp till 300 m²

Fantastiskt att den finns fortfarande, har en gammal sliten från sextiotalet i garaget och det vore underbart att få en ny sådan till mitt 320m² stora hus från 1900-talets början :wow:
 
Svar: 2 upp till 300m2.

Vem vill inte ha en sån klassisk skönhet?! Just en sån hade min farmor som vi så småningom fick skicka på tippen efter många års trogen tjänst. Inte farmor alltså utan dammsugaren!!!
 
Svar 2. Upp till 300 kvadratmeter

Jag svär dagligen (nåja) över min dammsugare vars uselhet gällande sugförmåga endast överträffas av den värdelösa egenskapen att ramla på sidan när man drar i den.

Ni hade gjort mig till en gladare make/far och samtidigt sänkt mitt blodtryck avsevärt om ni skickade en dammsugare (som dessutom ser trevlig ut) åt mitt håll!
 
Svar: 2

Vår nuvarande dammsugare luktar som om en svettig gammal socka ligger i utblåset och trots diverse olika luktkulor, som mest gav mig huvudvärk, luktar den lika vidrigt vilket gör att man gärna undviker att dammsuga... Vore ju fantastikt trevligt att kunna göra det både luktfritt och med lite stil!
 
Svar 2.
Eftersom jag tillbringar så mycket tid i garaget och centraldammsugaren inte räcker dit vore detta den ultimata lösningen för att ha lika fint där som inne i huset.
 
2. Upp till 300 kvadratmeter.

En Nilfisk i hemmet håller dammråttorna borta från katten.
 
2. Upp till 300 kvadratmeter
Med barn och djur så står vår dammsugare ofta framme i något hörn och ser ful ut, det skulle vara toppen med en sådan skönhet så slipper vi skämmas när någon kommer förbi.
 
Svar 2
Jag vinner aldrig något. Vare sig på lotto eller tävlingar. Men jag är ändå en glad deltagare :) Hade dock varit roligt att vinna denna till frugan, då hon sagt att hon ska stå för städningen. Å då är det väl klart att man vill underlätta för henne ;)
 
Vår gamla dammsugare sjunger på sista versen så jag köpte en ny billig igår som jag redan lämnat tillbaka då den var defekt och dålig sugförmåga, till och med sämre än vår gamla.
Är nu verkligen i behov av något riktigt bra eftersom vi är fem st. i familjen plus hund så Nilfisken får bekänna färg.
Tack för mig!
300 m2 skall det vara också.
 
Svar 2. 300 kvm. För det första så ska vi snart städa vår lägenhet så vi kan flytta ut, dessutom städa upp i vårt nybyggda hus så i kan flytta in. För det andra så var den grymt snygg!
 
Svar 2. 300kvm. Som nyblivna husägare hann vi förstöra vår två dammsugare i slipdammet innan vi skaffade en grovdammsugare. Nu står vi dock utan "findammsugare" och skulle tacksamt ta emot en designikon :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.