Alternativ 2, 12,7kg

Skulle underlätta vid årets vårstädning! Tvätta rent bergsknallar, altan, fristående bastu, trädgårdsplattor och såklart biltvätt, crossar, cyklar mm.

Vinner sällan nägot men den här gången har jag en bra känsla!
 
Alternativ 2, 12,7kg
Denna Kärcher skulle göra skillnad för oss
Äntligen få all smutsen loss
Speciellt från min frus bil
Som inte längre håller stil
 
Alternativ 2 - 12,7 kg

Jag vill vinna den här till mina föräldrar som börjar närma sig pensionsålder. De skrubbar allt för hand och sköljer med slang. En högtryck skulle spara mycket på deras ryggar och ge dem mer tid att spendera med sina barnbarn (mina barn). I förlängningen får jag lite egentid med min kära sambo. Win-win.
 
Den väger 12,7 kg
Då jag är tvärnöjd med min Kärcher fönstertvätt, så kan ju denna inte vara sämre !
’’Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete’’
Mr LED, alltid på lyset
 
Som andra skrivet tidigare finns inte rätt svar på fråga bland alternativen
Båda alternativ som heter "K 5 Premium Full Control Plus Flex" anges att väga 13.1 kilo utan tillbehör
Men "K 5 Full Control Plus Flex Home" (utan Premium) vägar 12,7

Kärlek och Kärcher har hängt ihop sedan många år. Vi (kärleken) flyttade in i en äldre villa med 140+ kvm tegelpannor och en stor trall altan, båt som tas om hand på hösten och ett äldre avloppssystem som går under källaren är uppgifter som Kärcher K4.85 troget har hjälpt till med. Har haft mycket glädje av altantvätt och "slamrotte"! Båda grannar har Kärcher så lån av tillbehör är smidigt!
Jag hoppas så klart att jag får chansen att byta till en ny Kärcher!
 
richardtenggren
Rätt svar : 12,7kilo

Har hela uppfarten full av sjöstensplattor som är berikade med mossa, sen står det två vita bilar där som har en förmåga att behöva tvättas rätt ofta, då jag pendlar en hel del mil varje dag. Så denna skulle underlätta vår nya vardag i villa.
 
12,7 kg är svaret. Jag har släkt och vänner som är för snåla eller lata för att skaffa sig en egen högtryckstvätt så min nuvarande är mer utlånad än hemma. Med en ny Kärcher tvätt kan jag ha en finmaskin för mig och en gammal lånemaskin till de andra.
 
12,7 kg
Frågan är väl om jag egentligen vill vinna för nu är det så mycket jag inte kan tvätta (och därmed slipper)... Bilar, uppfart, fasad, och trädgårdsmöblerna fungerar precis lika bra utan olja...
 
12,7kg

Den Kärcher tvätten jag har idag har levt i snart 30år och är arvgods från min svärfar. Den fungerar fortfarande men börjar få krämpor efter ett helt liv av arbete. Den förtjänar att gå i pension och att nya förmågor tar över som kan leverera tjänster till mig och nästa generation.
 
"Allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt"
Display på handtaget!?
Hur kan man komma på något så onödigt och dumt?
Vatten och elektronik är ju ingen vidare kombination.
Hur är Kärchers miljötänkande i och med att man hittar på funktioner som inte behövs och skapar onödigt elektronikavfall?
Man tittar väl på vattenstrålen och objektet när man tvättar och inte på handtaget. Tar det inte tillrätta bra går man några cm närmare och tvärt om för att vara försiktig! Vill man ha lågt tryck tar man vattenslangen som inte drar ström och är tystare.

Det hade väl varit bättre att lägga produktionspengarna på en längre slang? Förut hade 5-serien nio meter och nu har man snålat in det till åtta. Det kanske t o m gått att klämma in en ännu längre stålarmerad gummislang istället för den ömtåliga plastslangen och en svivel vid handtaget och bibehållit samma utpris om man inte lagt pengar på onödigt trams.

Så nej tack, jag avstår gärna denna och kommer inte köpa en tvätt med elektronik i handtaget den dag min gamla ger upp.
 
Den väger 12,7 kg.
Stressad småbarnsfamilj med stor altan och stor bil, med en Kärcher i hemmet så kan vi få rent och fint och ändå hinna njuta av livet tillsammans:)




Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn Kärchers senaste högtryckstvätt på 145 bar

[bild]

Dags för vårstädning! Med en Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home hemma gör du snabbt och lätt rent allt från altandäcket och uteplatsen till huset och bilen. Trycket ligger på 145 bar men är ställbart via en display på handtaget så att du kan ställa ner det om du behöver vara mer försiktig. Tvätten har åtta meter högtrycksslang så att du kan röra dig obehindrat utan att behöva flytta maskinen. En person kommer att bli lycklig vinnare av den här högtryckstvätten!

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger K5 Premium Full Control Flex Home utan tillbehör?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 12,3 kilo
X. 12,5 kilo
2. 12,7 kilo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
12,7kh
O olahakan skrev:
Svar: 12,7 kg (alternativ 2)

Just idag när snön vräker ned över Skåne är behovet av en högtryckstvätt inte speciellt stort. Men om inte alltför många dagar kommer våren med allt vad det innebär av rengöring och tvätt: utemöbler, däck, plattor, vinter- och sommarhjul till bilen, växthuset och inte minst bilen själv. Har under alla år kört manuellt med borste, svamp och där det passar: kvast. Vore intressant att bryta mönstret och prova lite modernare grejor!
 
Svar: Alternativ 2 - 12,7 kg.

Har alltid kört Kärcher, har en från 2009 som numera låter som att det är en näve grus i kompressorn... Vore fantastiskt bra med en ny, fräsch en inför vårens och sommarens arbeten. :)
 
Rätt svar 12,7kg.

Grannen lånade min gamla kärcher och sen såg jag aldrig röken av den igen.

Kvalité lönar sig i längden.
Säger grannen.
 
12,7 kg

Vi har idag en Kärcher högtryckstvätt som gått i generationsbyte ner till oss, säkert från 90-talet någon gång. Den gör fortfarande sitt jobb (otroligt nog!), men med tanke på åldern så tar det lite längre tid när man ska göra något med den. Skulle vara otroligt kul att få testa ett nytt monster och jämföra, produktutvecklingen har ju verkligen gått framåt!
 
12,7
Jag har tre altaner att tvätta nu i vår. Det skulle gå sååå mycket snabbare med denna högtryckstvätt. Som fattig pensionär har jag tvekat inför köp av en sån där mackapär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.