Rätt svar är: 1. 1-3 deciliter

Motivering: Hela familjen älskar popcorn och denna popcornmaskin skulle passa oss som handen i handsken!
 
Rätt Svar: 1. 1-3 deciliter

Håller på att bygga en hemmabio på övervåningen åt mina 2 döttrar och denna skulle passa alldeles utmärk i detta bio rum, Popcorn till bion är ju ett måste!!
 
1. 1-3deciliter

Soffan ute på altanen är redo, duken är spänd, projektorn värms upp, filmen laddad och såklart...
"Älskling!! Vi har glömt o köpa popcorn"
---
Gör kvällen i månskenet fulländad med en popcornmaskin från Coolstuff
 
Rätt svar 1. 1-3 dl per gång.
Motivering: Jag har slutat äta popcorn eftersom jag hört att micropop inte är bra och jag är för lat att köra med kastrull. Jag saknar verkligen färska popcorn och att vinna denna skulle göra mig så glad! Retrostilen gör den ju extra trevlig, och kanske, men bara kanske låter min fru mig ha den framme i köket av det skälet! ;)
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn fräck popcornmaskin i retrostil

[bild]

Popcornmaskinen i veckans tävling tar dig lite närmare det fullfjädrade biorummet hemma. Den är designad i retrostil och andas gammal biograf blandat med härliga tider. Tre personer har chans att ta hem popcornmaskinen Cinema Style från Coolstuff.

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har popcornmaskinen för rekommenderad mängd popcorn per gång?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1-3 deciliter
X. 3-5 deciliter
2. 5-8 deciliter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 januari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Coolstuff. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Coolstuff för att de sponsrar den här tävlingen.
1-3 deciliter Popkorn

Mina barnbarn skulle älska den där super läckra maskinen
 
Svar: 1

Åhhh vad vi längtar efter en popcornmaskin. Hela familjen är trötta på fastbrända popcorn i kastrull och micrade popcornen med helt fel smak. En maskin att dela med vänner och släkt är vår dröm och skulle bli en välkommen familjemedlem med en kunglig plats i köket. Självklart med en påklistrad Byggahus logotyp :)
 
Orientexpressen
Svar: 1

Skulle vara underbart att få poppa popcorn utan att bränna vid en nästan hälften samtidigt som det finns en massa opoppade popcorn. Hela familjen älskar popcorn, men vi gör det inte så ofta bara för att jag lyckas bränna dem så mycket. Då vi också behöver tänka på vad vid stoppar i oss, är popcorn är jättebra alternativ till allt annat snacks som dryper av fett, socker och salt. Förutom alla hälsoaspekter är popcornmaskinen hur snygg som helst och kommer definitivt att stå fram och bli väl använd.
 
Svar: 1

Popcorn är ju retro och tidslös.
Första tanken är att själv få njuta av en stor skål popcorn. Sätta sig framför storbilds-tvn och njuta av en bra film ovh få den där härliga biokänslan.

Perfekt blir det när hela familjen sitter samlad och vi slipper slåss om popcornskålen. En härlig filmkväll när det är både kallt och mörkt ute.

Att popcornmaskinen från coolstuff dessutom är en snygg och cool inredningsdetalj i köket är ju bara helt perfekt.

Håller tummarna ;)
 
Precis som alla andra skriver så är svaret: 1. 1-3 deciliter

Vi håller just på att bygga en egen hemmabio (stod och sprejade platsdetaljer med mattsvart färg imorse) i just retrostil, så denna popcornmaskin skulle passa som handen i handsken! Biogrottan ligger i källaren så det är väldigt långt till köket...

Funderar på sätta upp en sån här utanför:
Retrostil röd och svart "CINEMA"-skylt med pil som pekar åt vänster.
 
1. 1-3 deciliter

Igår firade vi sonens 14-årsdag med glass och kakor... när kvällen kom körde vi igång en påse micro-popcorn och såg på hockey. Det var då det slog mig! Jag skulle självklart ha överraskat honom med en popcornmaskin! Det är ju hans absoluta snacksfavorit... En snygg detalj i pojkrummet och en extra belöning för hans slit i skolan och hans hjälpande hand till en gammal farmor. Pojken är guld värd så popcornmaskinen vore den allra bästa överraskningen i efterskott. Håller en tumme eller två. Generös är han också så jag lovar att han kommer att dela med sig till sina två bröder.
 
Vinnare i veckans tävling är inga mindre än Bjornlof, Zompan och Klaugust! Stort grattis till er! Vi hoppas att ni kommer att få många fina filmkvällar med popcorn nu när kylan lamslagit landet.

Motivering Klaugust: När vi blev gravida påbörjade både jag och min sambo en gemensam viktresa. Jag ville ju inte förvägra henne allehanda godsaker när hon bar runt på vårt väntade gossebarn och när omslaget till chokladkakan väl var brutet och hon sedan sötsuget stillats av ett par rutor blivit nöjd kunde jag ju omöjligt låta chokladkakan ligga framme och förgås av ålder. Detta upprepades regelbundet i en syndig serie av excesser. Nu när pågen väl är ute och sambon går långa promenader och kvickt som attan kommer att vara tillbaka på ursprungsläget medan mitt skärp bara blir kortare och kortare för varje minut är det av yttersta vikt att jag bryter detta mönster med mer kalorisnåla tilltugg, av någon sort. Snälla, Byggahus-juryn, om jag skulle vinna popcornmaskinen så skulle det bespara mig olyckan att behöva äta grönsakssnacks eller andra nyttigheter framför Netflix nu när "vi" plötsligt blivit mer kroppsmedvetna i hushållet :'(

Motivering Bjornlof: Vi håller just på att bygga en egen hemmabio (stod och sprejade platsdetaljer med mattsvart färg imorse) i just retrostil, så denna popcornmaskin skulle passa som handen i handsken! Biogrottan ligger i källaren så det är väldigt långt till köket.

Motivering Zompan: Om jag skulle vinna denna maskin, har jag en liten tjej som kommer bli överlycklig! Hon är inte alls är förtjust i sötsaker (helt otroligt när man är 4 år) men popcorn älskar hon, och ja skulle man missa köpt det till helgen kan du lita på att man får åka till affären, haha! Skulle jag vinna denna kommer hon explodera som ett popcorn av glädje!
 
Svaret är 1. 1-3 deciliter

Har ingen vidare motivering men det skulle va fräckt med en retromaskin istället för att (aldrig) köpa sig en modern!
 
Svar 1:

Sist jag tog min 3 åriga dotter så hade dom renoverat SF Norrköping (superfint) men dom hade helt plockat bort den synliga popcornmaskinen och i stället stod där en massa kartonger med färdigpoppade popcorn.

Jag vill kunna ge henne samma känsla som jag hade när mina bröder tog mig på bio som barn, just dom poppande popcornen sitter som etsat i mitt minne och symoliserar hela upplevelsen.
 
F.Taleman F.Taleman skrev:
Svar 1:

Sist jag tog min 3 åriga dotter så hade dom renoverat SF Norrköping (superfint) men dom hade helt plockat bort den synliga popcornmaskinen och i stället stod där en massa kartonger med färdigpoppade popcorn.

Jag vill kunna ge henne samma känsla som jag hade när mina bröder tog mig på bio som barn, just dom poppande popcornen sitter som etsat i mitt minne och symoliserar hela upplevelsen.
Sorry, tävlingen avslutad och vinnarna är utsedda. Du får knata iväg till en affär och inhandla en maskin.
 
Det här händer ju hela tiden, borde inte "tävlingstrådarna" låsas efter avslut?
 
  • Gilla
50procent och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.