Svar: 1. 20 meter/minut.

Motivering:
Det skulle vara så skönt att slippa bli hånad av grannarna för vår vildvuxna gräsmatta som är full med mossa och maskrosor.
Vi har försökt lösa problemet med gödning men har väldigt svårt att hitta motivation och tid att klippa så ofta som krävs med våra gamla tungkörda klippo.
Min fru tror inte att en robotklippare är lösningen medan jag är övertygad.
Snälla hjälp mig motbevisa henne och hjälp oss att bli ett positivt samtalsämne med byns finaste gräsmatta istället!
 
Svar: 1 - 20 meter per minut

En robotgräsklippare med fräs
Skulle sätta sprätt på mitt gräs!
Under tiden jag gör något vettigt
Istället för att springa efter gräsklipparen som är svettigt.
 
Aaaaattjjooooo..... Va skönt o slippa klippa. /två gräsallergiker
 
1. 20 meter per minut

Efter att under fem år har röjt undan närmare 40 träd och buskar från en igenväxt tomt så har vi äntligen fått en gräsmatta. Den vi jag nu gärna förära med ett trevlig kompis, dvs en CayRoBot. Min gräsmatta skulle bli så glad. Självklart skulle ju även jag och resten av familjen hurra!
 
Svar: 1 20m/minut
Motivering: med 2 ungar, en katt, drygt 1400kvm tomt och en sambo som aldrig klipper gräset skulle jag sannerligen behöva lite hjälp :) roboten skulle få ett bra hem, tror till och med jag kastar ut karln på soffan och ger roboten hans kudde bredvid mig i sängen
 
Svaret är nr.1, 20 m per min. Jag skulle verkligen behöva en robotgräsklippare till sommarstugan! Dels vill man ju inte jobba för hårt när man är där och ska vila upp sig :), sen så är jag gräsallergiker och lider av att klippa gräs..... Helene
 
Svar: 20 meter

Motivering: med en blind man som har allvarlig allergi i huset blir kvinnan ensamt ansvarig för gräsklippsndet. Vore fantastisk att få avlasta sambon detta ansvar och att vi kan ägna oss åt andra härliga planteringar på vår ca 700 kvm tomt..

Med vänlig hälsning, Alex
 
Svar: 1 - 20 meter per minut.

Jag älskar sommaren, men jag älskar inte allt som har med sommaren att göra. Med en CayRoBot 1500 får jag mer tid att göra det jag verkligen vill istället för att klippa gräset.
 
Svar: 20 meter per minut.

Motivering: då vi väntar barn nr 2 och jag har varit lite väl generös med gödningen på senaste tiden så skulle en robotgräsklippare frigöra väldigt mycket tid till familjen istället för att springa runt med en alldeles för dålig klippare flera timmar i veckan.
 
Svar: 1. 20 meter per minut
Vi har en rätt stor gräsmatta, ca 1.400 kvm, med lerjord. Lerjord är fantastiskt om man vill att det ska växa som attan. Problemet är dock att det växer som attan hela tiden. Vilket innebär att jag (ja, det ligger på mig) måste klippa gräset stup i kvarten för att det ska se snyggt ut.
Jag har inget emot att klippa gräset, det är t.o.m ganska rogivande och man är ju bara ute när det är fint väder.
Men jag får (måste) göra det var och varannan dag. Och regnar det flera dagar i sträck växer sig gräset snart riktigt högt och tjockt. Den tid jag lägger ner på bara gräsklippning skulle kunna användas till andra, mer konstruktiva sysslor. Jag blir helt enkelt lite stressad av att ständigt hålla koll på gräset. En robot skulle göra stor skillnad. Dessutom får min fru en gladare gubbe också :)
 
Hej Elina!
Ni är helt underbara.
Vilka roliga tävlingar.

Mitt svar är: nr 1, dvs 20meter/min

Motivering: Min gräsklippare har gått sönder.
Jag går nu i tankarna att köpa en robotgräsklippare för att få lite mertid till annat.
Då kom mailet från er om denna tävling.


Tack poolrobot.se
För att Ni hjälper till med vårt miljö-intresse.
CayRoBot räddar mitt fritidsintresse
När jag från hängmattan ser denna smarta bjässe.

Önskar er en trevlig vecka.
//Lasse
 
Svar:20 meter per minut.
Jobbar borta på veckorna. Fick råd att gödsla gräsmattan, sagt och gjort. Önskar att det inte var gjort! :x
 
Hej! Vilken fullkomlig drömvinst, klart jag vill prova lyckan :)
Rätt svar är 20 meter per minut.

Motivering:
Med två små tjejer och en tredje på gång -
finns ingen dag som är tillräckligt lång
Vi har all grönska man kan önska,
men våra 1500 gräsmattekvadrat
börjar göra mig smått desperat.
Tänk att få slippa ett sommarkrav,
få en trädgårdsslav och kunna koppla av
Jag har till och med i hemlighet
funderat på att köpa en hungrig get
Men bäst vore det om en CayRoBot uppdraget tar
då firar jag med glädjefnatt, konfetti och jubelfanfar!

Mvh Emma
 
1. 20m per minut

motivering::
CayRoBot 1500 inte bara för mattan ett klipp
utan även för två pensionärer om vi denna fick
När krafterna med åldern viker
det vore toppen med en klippare som aldrig sviker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.