Nya Blåkläder Hantverksbyxa 1998 i 4-vägsstretch med arbetsarbetare i bakgrunden på en byggarbetsplats.
Den här veckans vinst kommer från workerwear.se och är den slitstarka och praktiska Hantverksbyxa 1998 från Blåkläder, en alldeles ny modell med 4-vägsstretch för ökad komfort och smidighet. Byxan är konstruerad för att klara krävande arbetsuppgifter utan att kompromissa med komfort och passform. Modellen är Blåkläders flaggskepp och har många praktiska funktioner. Knäfickor förstärkta med CORDURA®-stretch, även förstärkta spikfickor, tumstocksficka, bakfickor och baksidan av benavslut som ger effektivt skydd mot slitage, samt mjuk meshstretch i knävecken som ger god ventilation.
Byxan finns även i dammodell, så alla kan delta i tävlingen!

Totalt värde: ca 2.200 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna hantverksbyxan, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilket tyg är byxan tillverkad i?


Vinnaren utses fredagen den 11 sep. Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från workerwear. Vi tackar workerwear. för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Tommy Ax och 1 till
  • Laddar…
Z
Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Jag önskar mig ett par nya hantverksbyxor av bra kvalitet och med många finesser, blåkläder uppfyller alla min önskemål! :ok:
 
Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Jag behöver ett par riktigt bra byxor med bra rörlighet och hållbarhet för mina kollegor låter mig göra alla svåråtkomliga jobb för att jag är den vige och bra på att klättra
 
Byxorna är tillverkade av dobby med 93% polyamid och 7% elastan, har en vattenavvisande finish och 4-vägsstretch.

Skulle behöva ett par ordentliga arbetsbyxor så jag slipper skämmas bland grannarna. Har just nu klart äldsta bilen på gatan, sämsta gillen och fulaste gräsmattan. Vore trevligt att få ta förstaplatsen i någon mer kategori än bästa sambo!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
93% polyamid, 7% elastan

Jag behöver ett par nya byxor då det är hål på mina gamla.
 
1998-byxan är tillverkad i 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Varför jag skall vinna? En bild säger ju mer än 1000 ord.
Slitna blå arbetsbyxor med silvertejpslagningar ligger på en stenlagd mark.
Men även utan bild är det uppenbart att min nuvarande arbetsklädsel med silvertejpslagningar och utan knäskyddsfickor har passerat sitt bäst före datum med många år.
 
  • Gilla
emilobrink och 3 till
  • Laddar…
Hade varit trevligt med ett par riktiga arbetsbyxor. Mina adidasshorts utan fickor börjar bli jobbiga att arbeta i under renoveringen. Knäna har tagit lite för mycket stryk!

Byxan är tillverkad av: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch
 
J
Svar: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch

För ganska precis 16år sen gjorde jag en kort karriär som hantverkare. Hann med hela 3v innan jag skadade mig i en motorcykelolycka, och kunde sen inte komma tillbaka innan det var tid för värnplikten.
Fick dock behålla de fina arbetskläderna jag hade hämtat ut, från just blåkläder.
Efter 16års användande till hemmaprojekt börjar byxorna dels bli slitna, samt att det nog är 10år sen jag kunde knäppa knappen på dom :oops:
Men byxor är i regel som skönast när dom är som slitnast, därför har jag dragit mig för att byta ut dom. Men med mjuk 4-vägsstretch skulle jag mer än gärna ge dessa en chans! (y)
 
Min fru önskar definitivt att jag inte går ut och arbetar på gemensamma gården i mina gamla jeans som har väldigt stora hål i grenen. Med dessa stiliga byxor från workwear skulle hon slippa skämmas för mig, kanske skulle hon till och med vara lite stolt. Dessutom har vi en son född 1998, så modellen är bekant!

För övrigt så surfade jag själv in på hemsidan för att kolla tyget.

Svar:
Tygetikett med text "93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²
 
  • Gilla
Annelie Hultberg
  • Laddar…
Tyg
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Det är inte för min egen skull jag har byxor på mig, det är för alla andras.
 
Svar: 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch

- Pappa, när jag fyller år får du inte ha arbetsbyxor på dig!

Citatet kommer från ett av mina barn och jag måste motvilligt ge dem rätt. De trasiga och även direkt motbjudande jag har idag lämpar sig inte till kalas. Ska sanningen fram är de inte ens längre tjänliga som hantverkarbyxor. Behovet av nya börjar bli akut.
 
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²


Skulle vilja vinna ett par så att sambon kan få dom då hennes har gjort sitt.
Få kan jag kanske gå hjälp i byggandet..
 
Arnmark
D doubleH skrev:
1998-byxan är tillverkad i 93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m²

Varför jag skall vinna? En bild säger ju mer än 1000 ord.
[bild]
Men även utan bild är det uppenbart att min nuvarande arbetsklädsel med silvertejpslagningar och utan knäskyddsfickor har passerat sitt bäst före datum med många år.
Jag vill också vinna men du har helt klart ett större behov så jag skiter i att svara på frågan.
 
  • Gilla
Annelie Hultberg och 1 till
  • Laddar…
93% polyamid, 7% elastan, dobby, vattenavvisande finish, 4-vägsstretch, 295 g/m² Är byxan gjord i. Jag vinner gärna dessa fina byxor. I höst sätter vi igång med värsta projektet. En tillbyggnad ska det bli. Tre sovrum och stor garderob. Önska oss lycka till
 
Dessa skulle sitta som en smäck över min häck och då jag bär vad som är kvar av mitt gamla blåställ får jag ta emot en j*vla massa gnäll, kan endast jobba kväll för att slippa grannen kjell. I dessa byxor tillverkade av 93% polyamid, 7% elastan, dobby med vattenavvisande finish kan jag bjuda upp han till duell och med 4-vägsstretch blir jag snabb som en gasell, gubben har inte en suck i sin gamla flanell. Ja med dessa byxor blir allt en bagatell... kan nog tillochmed göra frugan sensuell och att få vinna ett par skulle göra mig väldigt emotionell...
 
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.