Svar: Året var 2000.

Motivering: Som fjärde ägare till hus byggd 1906. Och även om det är ett välbyggd hus så är tiden kommen för renoveringar samt åtgärder av mindre och mer akuta art på utsidan. Inte räknat med upprustning på insidan.
Med en liten, smidig och samtidigt kraftfull skruvdragare blir detta projekt myckel lättare.
 
Starten på vårt stora renoveringsprojekt, att återställa den ombyggda gamla skolan till den vackra byggnad den en gång var, började med investering av ett startkit på de sex viktigaste Festool handmaskinerna.
Dessa har verkligen gjort skillnad.

Min bästa vän Festool skruvdragaren CDD12 och alla dess tillbehör, var med mig varje dag under 15 års tid utan att gnälla en enda gång. En dag var den bara borta. Stort pådrag och letande men nej, inga spår. Tre veckors regnande senare hittades den med endast svaga livstecken ute i skogen. Efter flera försök att återuppliva min vän var det med stor sorg jag slutligen fick ta beslutet att avliva den och lägga ner den i sitt systainer hem en sista gång för att få vila i frid.

Har sedan dess försökt ersätta den med diverse olika märken på skruvdragare men det blir aldrig detsamma. Saknaden är fortfarande stor.
Idag såg jag genom denna artikel en chans att återigen kunna förenas med en skruvdragare från samma familj. Jag kan få sinnesro och känna all renoveringsglädje smyga sig tillbaka igen.
Allt detta är möjligt om jag lyckas vinna skruvdragaren Festool C18 och få välkomna den till vårt hem.
Tack Festool och Byggahus.se
 
I allt skrivande en glömde jag svara på frågan.

Året var 2000!
 
År 2000

Min gamla gröna Bosch sjunger på sista versen, vore himla lämpligt med en ny. Har alltid drömt om en Festool ända sedan jag provade grannens sänksåg från nämnda märke - kärlek vid första ögonkastet!
 
Svar: år 2000 utfördes namnbytet.

Motivering: Ska montera ett gediget kök från Snek och tar så med varm hand emot ett bidrag i form av en gedigen maskin från Festool.
 
Det är år 2000 som Festo Tooltechnic byter namn och blir
det nya märket Festool.
Har ett gäng Festool verktyg.
Man kan aldrig ha för många Festool verktyg
 
Redigerat:
År 2000 vart bytet.

Denna skulle vara en dröm under mina renoverings upptåg här i mitt gamla hus då den jag nu äger är sedan början på -90 talet och slut samt av dålig kvalitet tyvärr, vilket inte är så lyckat när man försöker arbeta med den.
 
Året: 2000

därför vill jag vinna: Jag vill vinna skruvdragaren för att min sambo konstant pratar om renoveringarna i huset och har olika projekter i huvudet.
Att ha ett riktigt bra verktyg skulle hjälpa honom att verkställa alla hans drömmar!

Tack!
 
L
År 2000 ändrades namnet
Jag vill vinna så jag kan bygga en träkojja åt min son ☺️
 
2000

Perfekt att ge till min dotter som är ett år, då kan pappa låna den tills hon blir stor nog att behöva den själv.
 
År 2000
Jag har nyss köpt ett hus på en ö och ska bygga om från sommarstuga till året runt boende. Det skulle hjälpa mig enormt mycket med en riktig skruvdragare!
 
Året var 2000.
Fast jag är född 51 jobbar jag fortfarande. Denna skruvdragaren skulle vara ett suveränt tillbehör när jag åker ut till mina kunder.
 
Svar: år 2000

Ska bygga altan i sommar och chucken på min gamla dewalt krånglar så en ny fin skruvdragare ufrån Festool hade passat fint (y)
 
:år 2000
Har man en gång kört Festool vill man alltid köra Festool.
 
Svaret är år 2000
Önskar en kraftig skruvdragare för att kunna hjälpa dottern som bygger övervåning på sitt nya hus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.