Rätt svar:
X. Mellan

Motivering:

Med flera stora projekt på gång i sommar – bl.a. en ny vedbod och renovering av det fristående garaget inkl. byte av tak och port – är jag enkelt uttryckt i stort behov av en helt ny verktygsarsenal. Min nuvarande uppsättning elverktyg är nämligen... helt obefintlig. Det vore så skönt att slippa låna alla verktyg från vänner, familj och bekanta. :rolleyes:
 
X. Mellan

Sladd sladd, jag vill inte ha sladd när jag renoverar bättre med batteri som b&d
 
Svar: X mellan

Motivering:
Här står jag med mitt nyinköpta hus, nej, mitt nyinköpa projekt
Bredvid står världens bästa sambo, urstockholmaren som dock inte förstår meningen med bra verktyg
Att Biltemaskruvdragaren jag fick av far när jag var 18 och flyttade hemifrån för tjejer med skruvdragare reder sig själva har gjort sitt och inte är utmärkt för nedskruvandet av en av 70-talets charmigaste gillestugor
Eller att man blir trött i armen av att såga för hand så kanske en sticksåg vore bra
Övertalningsförsöken är många men bifallet är lågt så hjälp mig nu att bevisa att det är skillnad på skruvdragare och skruvdragare samt såg och såg
 
Svaret är Mellan!!!

Vi ska precis påbörja toralrenovering av vår 50-tals tegelvilla. En 60 kvm utbyggnad, fasadbyte till träpanel och byte av fönster och dörrar. Min fantastiska sambo är väldigt händig och framförallt är han inte rädd att försöka. Vi kommer ha hjälp av snickare
Men ska försöka göra ganska mycket själva, framför allt invändigt. Min sambo har dåligt med egna verktyg då han brukar låna av sin pappa när vi renoverat i mindre skala tidigare. Det vore fantastiskt att kunna ge honom en sådan här uppsättning med proffs-verktyg som en uppmuntran inför det hårda jobb han har framför sig. Jag håller alla tummarna, ikväll börjar vi riva tegel! :) Med vänlig hälsning, Anna
 
Svar x

Har nyligen gjort en del renoveringar och på skruvdragaren har batteriet gett upp, tigersågen vibrerar (skakar) och cirkelsågen saknar några tänder så jag behöver en uppgradering!
 
Vi är två nyblivna husägare med föräldrapenning vilket är en halvkass kombo när man (som oss) har storslagna planer. Vi renoverar gärna själva och lär oss på vägen men inser att vi behöver förnya en hel del verktyg som vi ärvt och slitit ut. Skulle vara drömmen att vinna detta!

Rätt svar: Mellan
 
Svar: X. Mellan

Som tvåbarnsfar så är ett projekt aldrig långt borta, små som stora, och då vill man ju ha kvalité!
Egentligen så vill jag se duktig och proffsig ut och det skulle jag ju göra med ett sånt paket från Black & Decker!
 
Svar X mellan

Renoveringar och andra byggprojekt är redan i full fart. Renovera/piffa upp min lgh samt ska fixa gjutformar till nya plattor. Även hjälpa föräldrarna med deras hus,garage osv är en självklarhet.

Dock uppstår det problem. Som 23 åring har man inte hunnit köpa alla verktyg och maskiner som behövs. Så många maskiner lånar man av sin far. Och när vi är på huset eller ska göra något annat så saknas ju givetvis den maskinen/maskinerna man behöver. Då får man köra hem och hämtade den/dem. Vilket kostar mycket tid.

Sen är ju far väldigt gammaldags. Så batteridrivna maskiner är ju rena skräpet enligt honom. Så han envisas med 20 år gamla maskiner där man får dra förlängningssladdar kors o tvärs överallt. Vilket är extremt irriterande enligt mig att behöva dra fram en sladdvinda bara för att klättra upp på taket och såga till en vindskiva. Dessutom snubblar man då och då på de förbenade sladdarna.
Och givetvis ligger ju alltid sladdarna runt hinken med spik eller dylikt. Så när man dra till sig sladdarna eller snubbla på dem så välter man ju givetvis just hinken med spik,färg osv. Och de flesta vet nog hur irriterande det är då halva dagen går till att plocka upp eller torka väck färg.

Så därför skulle jag vilja vinna de batteridrivna maskinerna. Så när farsgubben står där med massa sladdar och funderar på vilken sladd som gick till vad, så hade det varit grymt skönt att bara ta fram sin batteridrivna sticksåg och såga till det han skulle göra. Vilken känsla det hade varit och vilken förvånad blick han skulle få. Sen att ha maskiner som blänker i solen jämfört med fars hedenhös maskiner hade ju varit extra roligt :cool:
Dessa maskiner skulle spara mig både tid och pengar. Tiden som jag spar gör att jag kan lära mig mer saker och pengarna jag spar kan jag komplettera min verktygslåda med.
 
Redigerat:
Rätt svar: X, svårighetsgrad mellan

Som en nybliven småbarnsfamilj skulle detta kit passa oss perfekt. Vi har massor av projekt till vårt nyinköpta hus. I huset ska vi gör renovera köket. Bygga en altan och sätta ihop en lekstuga till våran dotter.

Vem skulle inte bli lycklig av att då använda en verktygssats ifrån ett märke i världsklass.
 
Svar: X

Har precis påbörjat bygget med en tillbyggnad på vårt hus där jag skall göra det mesta själv. Och då krävs det verktyg av av alla dess sorter, har redan förbrukat en skruvdragare. De flesta vertyg jag äger är bättre begagnade, brukar köpa defekta vertyg som jag försöker laga/få igång igen (skruvdragare utom räddning.. brann upp). Så det skulle kännas riktigt bra att med nya verktyg fortsätta mitt stora projekt som kommer att hålla på under lång tid framöver.
 
Svar: x

Grabben börjar växa till sig och jag tror att detta kit skulle vara som klippt och skuret för honom. Alltid roligare och mer stimulerande att ha något eget att jobba med. Han börjar tröttna på "nu behöver pappa den där..." Givetvis kommer pappa att lägga de "farligare" verktygen i karantän tills en mer lämplig ålder uppnås :)
Vid vinst och ännu mer snickarglädje i familjen så kommer säkerligen ytterligare ett byggahuskonto att registreras!
 
Svar x mellan

Motivering:
Vi har ett nybyggt hus och ska göra en altan och fixa en boda. Vi är i behov av alla sorters verktyg för att få ihop detta :)
 
Mellan

Det här vore den allra bästa juniklappen jag kan tänka mig till projektgalne gubben! Och kanske, kanske får vi upp det där staketet mot grannen ... så att vi får lite lugn och ro!
 
Svar X: Mellan :)

Motivering: Vilket ypperligt startpaket för en förstagångs husägare som mig. En grym uppsättning verktyg/maskiner gör både renoveringen enklare, snabbare, bättre och framförallt ROLIGARE! :)
 
1. Mellan
2. Eftersom vi tyvärr har haft tjuvar på besök som stal det mesta i garaget så skulle det här paketet komma som en skänk från ovan. Vi har en hel del projekt inplanerade i sommar och att stå utan de flesta av verktygen suger. Även om vi kommer att få ut en del på försäkringen så lär det ta tid. Tid vi inte har eftersom semestern börjar efter midsommar och då ska snickarbyxorna på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.