Svar: 2 (8 meter)

Jag behöver denna tvätt så att jag kan ha en bil som matchar det nybyggda huset i renhet. Inte helt lätt att uppnå med den grusväg jag bor efter. Därför skulle denna tvätt passa perfekt.

/Ola E.
 
Svar: 2, åtta meter.

Med mellan 5 och 9 kilometer grusväg, beroende på åt vilket håll man ska, från hemmet så finns det alltid behov av att högtrycksspola bilar och kärror. Har tittat på K5 tidigare och det känns definitivt som en maskin för jobbet!
 
M
Svar: 2 (8m)

Jag vinner ju aldrig miljonerna på lotto men en högtryckstvätt är ju en bit på vägen :rolleyes:
 
2, åtta meter.

Kärcherläses som Tomten av Viktor Rydberg
Midvinternattens salt är hård,
väggruset ligger brunt på gatan.
Alla sova i enslig gård,
bilen rostar för varje timma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
Alg lyser grön på taken.
Endast Kärcher K5 klarar saken.

Står där så gul vid förrådsdörr,
gul mot den bruna driva,
tittar, som många vintrar förr,
upp emot bilens saltvita sida,
tittar mot vägen, där väggrus och slask,
drar kring gården sin dunkla mur,
grubblar, fast ej det lär båta,
över När dom honom arbeta skall låta.


Tittar mot uthus och algbeklätt tak
tittar på allt det gruset---
Bilen rostar vid månens ljus
Rena drömmar ; om plåten
glömsk av salt, grus och dåligt ljus
Fasad och tak på stugan har ock en dröm:
Algfritt få lysa åter


Kärcher K5 smyger sig sist att se
husbondfolket det kära,
länge och väl han märkt, att de
hålla hans flit i ära;
barnens kammar han sen på tå
nalkas att se de söta små,
ingen må det förtycka:
kasta lera är deras största lycka.


Tyst är skogen och nejden all,
Synen där ute är gruset,
blott från fjärran av lastens fall
hörs vägsalts bruset.
Kärcher K5 lyssnar och, halvt i dröm,
tycker sig höra tidens ström,
undrar, varthän den skall fara,
undrar, när han smutsen skall få tära.

Midvinternattens salt är hård,
Grus, salt och alghinna.
Alla sova i enslig gård
Sådär intill morgontimma.
Månen sänker sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
Alg lyser grön på taken.
Endast Kärcher K5 klarar saken.

Vinterkänslor hos en trebarnsfar med ett gammalt hus
 
Redigerat:
  • Gilla
ConnyN
  • Laddar…
Svar 2: 8 meter

Jag har bilar som behöver tvättas, altaner som det växer mossa på, en tak som behöver göras rent, stopp i avloppet med ojämna mellanrum och en stenläggning som behöver en uppfräschning. Kort sagt så skulle en ny högtryckstvätt hjälpa mig mycket. :)
 
Svar 2: 8 meter slang

Bil, altan och hus, blir smutsiga o fula, men det fixar den gula!
 
1. Den är 8 meter.

2. Eftersom jag har det mesta som ska fixas och göras rent inför sommaren som huset, bilen, altanen, uteplatsen, hundgården, gräsklipparen och grannens båt, så skulle jag känna mig mindre stressad med att få snabb och proffsig hjälp av Kärcher och kanske lite mer tid över till att faktiskt också kunna njuta i hängmattan!
 
Svar: 2 , 8 meter.
Är inne på min andra kärcher och de har alltid levererat ! Men nyligen så frös min kärcher sönder då jag slarvat med att plocka in den från carporten. Så jag är i behov av en ny. Hade suttit riktigt fint med denna högtryckstvätt från Kärcher.
 
j.f.s
Svar 2. 8 meter

Trädäck, bilar, cyklar, gräsklippare och släpvagn skall tvättas när det är högtryck ute. Tyvärr är det lågtryck i min vattenslang. Skulle sitta fint med en Kärcher så det blir högtryck i vattenslangen istället :)
 
Svar: 8 Meter

Har nyligen blivit husägare (första) tillsammans med min sambo. Köpt ett hus där tiden stått stilla sedan 71 när det byggdes. Vi kommer om 1 månad påbörja vårat äventyr med renovering av 240 kvm. Byte av tak samt dränering.
Ett projekt som ska bli kul och med många intressanta trådar och funderingar här igenom underlättar i planeringen för oss.

1 st ny Kärcher maskin hade varit ett välkommen till vår skrala maskinpark då vi vet att större delen av våran lön kommer att gå till byggmaterial i den närmaste framtiden. Men utsidan behöver sin del med ( både för vår och grannarnas skull)
 
8 meter..

Nyligen villaägare och flertalet bilar som ska tvättas.. Sen känns det tryggt när vi ska ha vattenkrig att stå med monstertvätten ;)
 
Svar 2: 8 meter

Jag behöver en rejäl högtryckstvätt för att tvätta bort det dåliga rykte, svenska journalister av någon outgrundlig anledning anser att de behöver ge Sverige och svenskarna inför andra.

Med vänliga hälsningar

Nisken
 
D09
Svar 2

Planen är att till sommaren hyra in en skylift och laga lite skador från senaste stormen, fixa respunkter och samtidigt tvätta av tak, vindskivor etc :)

Hade varit grymt med en sådan maskin =P
 
Svar 8 meter.

har inte tvättat gamla bilen på 5år och köpte en ny bil i höstas. mina bilar vill att jag ska vinna så dom får bli rena :)
 
Nr2 (8m)
Har några fulla fläckar på betongplattorna vid huset. Har glrsökt med många metoder utan att lyckas. Få se lm Kärcher hjälper.
Kärcher ''Your succes in focus'' :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.