Festool T 18+3 5,2-Plus skruvdragare med laddare, batterier och Systainer-väska, används för att skruva i skruv.

Den hållbara och uthålliga skruvdragaren T 18+3 5,2-Plus från Festool, är vinst i veckans tävling. Den borstlösa motorn arbetar slitagefritt och omvandlar praktiskt taget all energi från batteriet till optimal effekt. Skruvdragaren lämpar sig utmärkt till alla dina arbeten, från att montera inredning till att bygga bjälklag. Laddare och två batterier medföljer, liksom Systainer-väskan för säker och praktisk förvaring.

Värde: ca 6670 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna skruvdragaren, längst ner i den här tråden.
Fråga: Utanför vilken tysk stad med drygt 600 000 invånare finner du Festools huvudkontor?

Vinnaren utses fredagen den 25 feb.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Festool för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Teseri och 12 till
  • Laddar…
Jag börjar!

Frågan: Wendlingen

Motivering: Jag äger en Festool produkt som är en DWC-18-4500 vilket är en skruvautomat och det är alltid en fröjd när den får användas. Smidig, snabb, krånglar aldrig.

Dumsnål så lät jag mig välja ett annat märke till skruvdragare, och det hade ju varit kul att känna samma fröjd även när skruvdragaren måste tas fram (vilket är oftare)
 
  • Gilla
Stejoh85
  • Laddar…
Svar Wendlingen

Min sex år gamla Bosch gav upp förra veckan, så nu sitter jag med en 10,8V Bosch som enda skruvdragare. Jag visste inte riktigt vad jag skulle skaffa mig förrän jag såg denna tävlingen, som kom perfekt tajmad. Jag noterade också att den har samma typ av dubbelchuck som jag saknat hos min Bosch (hade detta på min B&D jag hade innan), perfekt! Jag hoppas nu att jag blir med en Festool.
 
På huvudkontoret ligger i Wendlingen.

Vi håller på att ställa i ordning sonens rum hemma, och jag kan ju inte hålla på att sätta upp hyllor och tavlor med något skräp från biltema, vad ska sonen tro om mig egentligen? Jag måste ha rejäla doningar!
 
Svar: Wendlingen

Jag sitter med en gammal AEG skruvdragare och håller på att renovera hela huset. Den har börjar stänga av sig med jämna mellanrum, trots att batteriet är fulladdat (har bara ett batteri till den dessutom).
Det drar ner takten ordentligt på renoveringen och det står fler projekt på listan...
Pengafrågan gör att en ny maskin måste bli av riktigt budgetmodell varav denna skruvdragaren från festool hade gjort underverk för renoveringens fortsatta takt!
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Svar Wendlingen

Min numera nästan 15 år gamla gröna bosch har gjort sitt och behöver få gå i välförtjänt pension.
Det bästa vore om jag kunde vinna en ny så jag kan lägga min energi på att använda maskinen i stället för att argumentera förklara och motivera för min bättre hälft om varför jag behöver köpa en dyr kvalitets maskin istället för en billigare på Biltema.
 
Svar: Wendlingen

motivering: råkade nyligen bränna min nuvarande skruvdragare genom att köra en stor hålsåg så en ny måste införskaffas. Vore spännande att då få prova festool som så många lovordar.
 
Svar Wendlingen

Det hade varit fantastisk roligt att få bli ägare till en skruvdragare som tillhör det yttersta skiktet av premiumverktyg! Det var är kanske min enda chans så jag hoppas det går vägen. Bra verktyg gör mig lyckligt, så jag kan bara föreställa mig hur det skulle kännas med en Festool!
 
Svar: wendlingen
Motivering: när vi köpte vårt hus så köpte vi upp oss på massor av verktyg från en känd varuhuskedja och nästintill alla har slutat fungera eller gått sönder. Vore trevligt att överraska min man Carl med en ny skruvdragare som förhoppningsvis ska hålla desto längre än vår tidigare
 
Fadai
I Wendlingen. Varför jag vill vinna? Det är ju som att fråga om jag vill byta in en gammal Nissan mot en Tesla, klart jag vill!!! Min gamla uppladdningsbara Bosch är gammal, inte så stark och sjunger nog på sista versen.
 
Svar: Wendlingen

Jag har sakta men säkert börjat byta ut alla mina sladdrivna verktyg från Makita till Festool, vilket har gjort att jag har blivit tvungen att sälja min ena njure på svarta marknaden för att ha råd med detta dyra byte.

Mina batterimaskiner från Makita hade jag inte tänkt byta ut, men om jag skulle bli den lyckliga vinnaren så kanske jag får fundera om och slipper sälja fler kroppsdelar på den svarta marknaden.

Innan någon blir orolig, så kan jag meddela att jag inte har sålt någon kroppsdel på den svarta marknaden.
 
Svar: Wendlingen

I slutet av min gröna Bosch har jag mycket husbygge kvar.
I nästa projekt är att bygga hemmabio/gästrum i källaren.
Där skulle en ny skruvdragare från Festool passa perfekt för jobbet.
 
Svar: Wendlingen

Borstlös borrmaskin saknas i min verktygslåda så det skulle den användas som.
 
Svar: Wendlingen

Flyttade till hus 2008 och köpte då en Meec skruvdragare som jag lämnade tillbaka samma eftermiddag...."har ni något som fungerar?" frågade jag och då hade de en Hitachi skruvdragare på rea. Den köpte jag och den har sedan dess varit en trogen följeslagare. Men, batterierna tappar i kraft, den börjar lukta bränt när man drar skruv och den är helt enkelt inte lika stark längre....som en bättre pensionär som förtfarande gör sitt bästa....Behöver in med lite ungdom igen för nya spännande projekt...uteplats i stan, grillbord både på landet och i stan, bygge av kök på landet (nej inget färdigt utan blir nog hemmasnickrat) och alla andra grejor som kommer till när man har två hus att ratta.
 
Wendlingen

Jag skulle skänka denna till min kompis Markus som fortfarande inte köpt en egen T18.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.