Svar: X. TP-Link HomeCare
I mitt gamla stora hus från 1854
får denna gärna flytta in utan att betala någon hyra
Innovativ, slimmad och med ett jäkla drag
klart jag vill ha denna vinst som är precis som jag!
 
X. TP-Link HomeCare

Äntligen en pryl som skulle göra mitt liv enklare och säkrare. Är så frustrerande med dålig täckning på det trådlösa nätverket. Slippa tjatet hemma om att inte nätverket fungerar och går sakta.
 
X. TP-Link HomeCare
Full renoveringen av huset så är teknikprylar det sista man får investera i och nu router som täcker hela huset behövs när man går från 48kvm till 138kvm...
 
Orientexpressen
X. TP-Link HomeCare

Hur svårt ska det vara att få tillgång till internet i källaren och i garaget? För mig är det jättesvårt eller rättare sagt det känns omöjligt. Har jag turen att vinna blir mitt dilemma löst på ett kick och jag behöver inte springa in i huset för att ta reda på saker som jag behöver veta bums när jag är ute i verkstaden eller chillar i källaren. Motion i all ära, men frustrationen gör att jag kommer att få magsår av att behöva kuta runt för att ha tillgång till internet. Varje gång det händer ramlar det fula ord ut ur munnen på mig och jag hoppas hela tiden att kidsen inte hör mig. Jag behöver vårda mitt språk och ta hand om min hälsa - TP-Link Deco kommer göra min olåt till skönsång.
 
Svar: X. TP-Link HomeCare

Jag håller på att bli galen på vårt WiFi och resten av familjens tjat om att det fungerar dåligt!
Har provat med range extenders och accesspunkter, men antingen har man dålig täckning eller så hänger telefon/dator kvar vid en koppling i andra änden av huset. Eller så har uppkopplingen mellan router och AP tappats så att man måste starta om den ena eller den andra....
Husets dubbeltegelväggar från början av 1900talet gör inte inte saken lättare.

Jag och familjen är redo att prova något fungerande, för att behålla förståndet!

Ha en bra dag!
/Jonas
 
X. TP-Link HomeCare

Snabbt WiFi med bra täckning är ett måste idag.

Mer och mer prylar i hemmet pratar över ditt WiFi nätverk både nu och i framtiden.
Jag vill gärna haka på denna trenden men behöver ett bra system för att täcka hela vårt hus som har en hel del betongväggar som stoppar signalen.
Detta Mesh nätverk kommer hjälpa mig enormt.
Hoppas hoppas........
 
Svar X TP-Link HomeCare
Skulle vara underbart om vi får ett Wi-Fi mesh så vi kan surfa i hela huset utan behöva sladdar överallt.
 
Svaret är: X TP-Link HomeCare

Vi bor i ett hus med svårt att täcka in. Barnen använder surfplattor mer och mer och vi skulle vilja kunna inreda vårt uthus till tvhörna då vi inte har plats för det i huset. Men TP-Links lösning kan vi få till ett nätverk hela vägen ut dit. Det hade varit drömmen!
 
Stort grattis till vinsten säger vi denna veckan till 1921 som ska få uppdatera sitt 20-talshus med modern teknik i form av en meshrouter - eller snarare tre stycken. Gratulerar!

Motivering: Har en 1,5 plans villa med källare och vind som är byggd 1921. Tjocka väggar och långa avstånd gör att wiftäckningen är dålig på flera håll i huset. Har testat flertalet dyra routers och repeaters men får inte till någon bra lösning. Det tråkiga är att uppkopplingen bryts varje gång den hoppar mellan router och repeaters. Tyvärr har vi inte ekonomin just nu för att ordna med ett ordentligt system som det här. Det här skulle underlätta vår vardag enormt!! Håller tummarna!
 
13th Marine 13th Marine skrev:
X. TP-Link HomeCare

Med ett hus på 165kvm med 100kvm källare så räcker täckningen inte riktigt till.
Med TP Links Deco skulle vi kunna surfa i hela huset och kunna få ljuvlig arbetsmusik i garaget.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn TP-Link Deco: Routrar som samverkar för att ge dig bästa möjliga trådlösa hemmanätverk

[bild]

Har du dålig räckvidd i ditt trådlösa nätverk hemma? Förr var det vanligt att man löste detta genom att komplettera sin router med repeaters i hemmet. Men nu blir det allt vanligare med så kallade mesh-lösningar. Det innebär enkelt förklarat flera mindre routrar som placeras på olika platser i hemmet och de samverkar sedan trådlöst för att du ska ha så bra uppkoppling du bara kan i husets samtliga hörn.

Veckans vinnare tar hem TP-Link Deco M5 AC1300. Deco M5-systemet består av tre nätverksenheter, som korrekt placerat kan täcka ett hus på upp till 418 kvm. Varje enhet har fyra inbyggda antenner och garantin är på hela 2 år.

Systemet ser till att användarens mobil, platta, dator etc. alltid automatisk kopplar upp sig på den närmaste Deco-enheten. Deco M5-systemet identifierar dessutom automatiskt vilka enheter som används till data-tunga aktiviteter, som t.ex. onlinespel, streaming i HD-kvalitet och videosamtal och som belastar nätverket mest. Systemet ser också själv till att ”fördela” nätförbindelsen mellan enheterna så att inga avbrott sker.

Totalt värde cirka: 3 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Det medföljer även en säkerhetslösning med routrarna från TP-Link, vad heter den?
Svaret hittar du här: [länk]

1. TP-Link ThreatStopper
X. TP-Link HomeCare
2. Deco HomeCare Kit

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från TP-Link. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar TP-Link för att de sponsrar den här tävlingen.
svar x
har ett hus på 240kvm å en dotter som får köra på 4g för wifi inte når hennes rum.
 
"Det innebär enkelt förklarat flera mindre routrar som placeras på olika platser i hemmet"

Att kalla en accesspunkt för router är ungefär som att kalla en fogsvans för hammare.
Dom gör helt olika saker.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
X. TP-link HomeCare

Motivering: som den prylnörd jag är skulle denna passa perfekt i vårt hus! Vi bor på landet och har beställt fiber. Vi har så taskig täckning just nu. Kan inte ens streama film på övervåningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.