Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn TP-Link Deco: Routrar som samverkar för att ge dig bästa möjliga trådlösa hemmanätverk

[bild]

Har du dålig räckvidd i ditt trådlösa nätverk hemma? Förr var det vanligt att man löste detta genom att komplettera sin router med repeaters i hemmet. Men nu blir det allt vanligare med så kallade mesh-lösningar. Det innebär enkelt förklarat flera mindre routrar som placeras på olika platser i hemmet och de samverkar sedan trådlöst för att du ska ha så bra uppkoppling du bara kan i husets samtliga hörn.

Veckans vinnare tar hem TP-Link Deco M5 AC1300. Deco M5-systemet består av tre nätverksenheter, som korrekt placerat kan täcka ett hus på upp till 418 kvm. Varje enhet har fyra inbyggda antenner och garantin är på hela 2 år.

Systemet ser till att användarens mobil, platta, dator etc. alltid automatisk kopplar upp sig på den närmaste Deco-enheten. Deco M5-systemet identifierar dessutom automatiskt vilka enheter som används till data-tunga aktiviteter, som t.ex. onlinespel, streaming i HD-kvalitet och videosamtal och som belastar nätverket mest. Systemet ser också själv till att ”fördela” nätförbindelsen mellan enheterna så att inga avbrott sker.

Totalt värde cirka: 3 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Det medföljer även en säkerhetslösning med routrarna från TP-Link, vad heter den?
Svaret hittar du här: [länk]

1. TP-Link ThreatStopper
X. TP-Link HomeCare
2. Deco HomeCare Kit

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från TP-Link. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar TP-Link för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn TP-Link Deco: Routrar som samverkar för att ge dig bästa möjliga trådlösa hemmanätverk

[bild]

Har du dålig räckvidd i ditt trådlösa nätverk hemma? Förr var det vanligt att man löste detta genom att komplettera sin router med repeaters i hemmet. Men nu blir det allt vanligare med så kallade mesh-lösningar. Det innebär enkelt förklarat flera mindre routrar som placeras på olika platser i hemmet och de samverkar sedan trådlöst för att du ska ha så bra uppkoppling du bara kan i husets samtliga hörn.

Veckans vinnare tar hem TP-Link Deco M5 AC1300. Deco M5-systemet består av tre nätverksenheter, som korrekt placerat kan täcka ett hus på upp till 418 kvm. Varje enhet har fyra inbyggda antenner och garantin är på hela 2 år.

Systemet ser till att användarens mobil, platta, dator etc. alltid automatisk kopplar upp sig på den närmaste Deco-enheten. Deco M5-systemet identifierar dessutom automatiskt vilka enheter som används till data-tunga aktiviteter, som t.ex. onlinespel, streaming i HD-kvalitet och videosamtal och som belastar nätverket mest. Systemet ser också själv till att ”fördela” nätförbindelsen mellan enheterna så att inga avbrott sker.

Totalt värde cirka: 3 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Det medföljer även en säkerhetslösning med routrarna från TP-Link, vad heter den?
Svaret hittar du här: [länk]

1. TP-Link ThreatStopper
X. TP-Link HomeCare
2. Deco HomeCare Kit

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från TP-Link. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar TP-Link för att de sponsrar den här tävlingen.
X. TP-Link HomeCare
I vårat "Hemliga hus" är det bara ett jäkla brus, så när jag ska slå en pink vore det bra med en TP-Link
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn TP-Link Deco: Routrar som samverkar för att ge dig bästa möjliga trådlösa hemmanätverk

[bild]

Har du dålig räckvidd i ditt trådlösa nätverk hemma? Förr var det vanligt att man löste detta genom att komplettera sin router med repeaters i hemmet. Men nu blir det allt vanligare med så kallade mesh-lösningar. Det innebär enkelt förklarat flera mindre routrar som placeras på olika platser i hemmet och de samverkar sedan trådlöst för att du ska ha så bra uppkoppling du bara kan i husets samtliga hörn.

Veckans vinnare tar hem TP-Link Deco M5 AC1300. Deco M5-systemet består av tre nätverksenheter, som korrekt placerat kan täcka ett hus på upp till 418 kvm. Varje enhet har fyra inbyggda antenner och garantin är på hela 2 år.

Systemet ser till att användarens mobil, platta, dator etc. alltid automatisk kopplar upp sig på den närmaste Deco-enheten. Deco M5-systemet identifierar dessutom automatiskt vilka enheter som används till data-tunga aktiviteter, som t.ex. onlinespel, streaming i HD-kvalitet och videosamtal och som belastar nätverket mest. Systemet ser också själv till att ”fördela” nätförbindelsen mellan enheterna så att inga avbrott sker.

Totalt värde cirka: 3 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Det medföljer även en säkerhetslösning med routrarna från TP-Link, vad heter den?
Svaret hittar du här: [länk]

1. TP-Link ThreatStopper
X. TP-Link HomeCare
2. Deco HomeCare Kit

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
X. TP-Link HomeCare

På vårat "Hemliga hus"är det bara ett jäkla brus, så när jag vill slå en pink vore det bra med en TP-Link!
 
X. TP-Link HomeCare

30-tals villa med fantastiska timmerstockar i de flesta väggar..
Detta verkar orsaka att det blir wi-fi skugga här & var.
Hade haft väldigt glada töser
här hemma om de hade fått wi-fi till sina sovrum och blivande vardagsrum på övervåningen.
 
X. TP-Link HomeCare

Har fiber med 100/100 MB abonnemang men lyckas tyvärr inte få ut mycket prestanda med den gamla router jag har. Vårat hus är i 4 st etage och består bitvis av betongväggar.
Om jag har möjlighet att kunna placera ut ett antal routrar på strategiska ställen så tror jag farten ökar markant.
Kanske jag då kan slippa höra min son klaga när han spelar sina online spel.
Lägger mitt förtroende på "TP Link Deco" !!!!!!!!
 
X. TP-Link HomeCare
 
Svar: Det är TP-Link HomeCare som står för säkerheten

Med ett både gammalt och stort hus (ca 350kvm BoA+BiA) har jag med otaliga desperata, och mindre charmiga lösningar, försökt att dra nätverkskablar kors och tvär genom huset. Har testat allt från längs lister, utomhus och till och med genom gamla vatten- och elementrör för att få knapphändiga uppkopplingar i olika delar av huset där nätverket konstant hänger sig. Förutom att min familj växer och ställer större krav på internetåtkomst, har jag även flera familjemedlemmar som flyttat utomlands på obestämd tid. Att slippa hålla alla långa samtal med dessa från endast två rum hade varit fantastiskt! Låter som en dröm att kunna sköta hushållssysslor obehindrat samtidigt som vi överallt i huset kan använda nätverket till fullo. Och det bästa, det skulle fungera utan avbrott!
 
Svar:TP-Link Home Care

Lösningen på manga problem med täckning.. Ser fram emot att vinna denna gang. Behovet är stort för att göra alla nöjda I hemmet.
 
R
Svar X

Nybygget drar igång snart, hade varit skönt med wifi i ljusets fart.
Slippa lagg och dålig ping vore ju bara så King
 
Svar X. TP-Link HomeCare

Problem med signalen gör vem som helst galen. Ett ostabilt WiFi ger inget HiFi. Åh vad skönt det vore med en ny Tp-Link, och ett liv utan sink. Håller tummarna för en deco då allt skulle bli reko!
 
Rätt svar: X

Det där är precis vad jag behöver för att säkerställa bra täckning i vårat 25 meter långa hus.
 
X. TP-Link HomeCare
Med hus på totalt 190kvm så räcker inte den vanliga routern som följde med nya bredbandet, skulle vara så skönt att slippa alla avbrott i musiken och barnens tjat om att det ”laggar”. En vinst av dessa vite underbart! //Ricky
 
Hej,
Svar : X
Med tonårspojkar i sovrum, på toaletter och i källare har surfbehovet ökat i hela huset. Täckningen har blivit ett problem trots två routrar! Vill gärna lösa detta genom att vinna denna tävling. Ska bli spännande att se hur lösningen fungerar i verkligheten!
Hälsningar / Johan
 
Rätt svar är: X

Med surf här och surf där kan vi med denna fantastiska uppfinning ge oss både ro och spänning ,med fantastisk räckvidd och inga hinder vi nu kan surfa så fingrarna brinner.
 
rätt svar X

En sån här skulle jag ju haft för flera år sen! Betonhus är bra på många sätt men inte när det gäller wifi! Vart jag än flyttar routern så är det något rum som inte har täckning så det är 4g som är påslaget på mobilen istället för wifi! Med en sådan här lösning kunde man till o med spara ihop till en laptop och kunna sitta vart som helst i huset med datorn =)
 
Svar: x tp-link home Care

Med fiber på gång
Har vår väntan varit lång
På en uppkoppling som kan
Räcka till mob, paddor o datorer minsann
Med tp-link i vårt trevåningshus
Skådar jag en framtid som är ljus
 
Svar: x

Snart kommer fibern. Och stora ytor ska täckas med mysigt snabbt fiberrikt bredband. Gästrummet på gården ska få vara med. Kontoret måste få sitt. Och kanske, bara kanske, når de små WiFi-solstrålarna ända till växthuset. Så att de inte bara får vara med och frakta söta kattbilder och byggråd utan även får vara med och se tomater växa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.