Svar: X

Tänk att slippa träningsvärk av att i snöret få dra och dra,
då hade den nya gräsklippare varit bra att ha.
Den gamla motorn låter så hela kvarteret hör, trots det gör den inte jobbet som den bör.
Den skakar och stannar titt som tätt,
då får man be att den startar lätt.
Låt mig nu vara utan dessa problem,
och stolt kunna visa upp min nya med Makita emblem.
 
X. 8

Frugan hotar att lämna mig om jag inte tar bort skägget. En klippare från Makita skulle fungera perfekt!
Dessutom kan man säkert klippa gräset med den också.
 
Rätt svar är:
X. 8 cm klipphöjdssteg
Har en otroligt jobbig vildgräsyta där jag bor i fjällen. Endast de mest tuffa och härdigaste människorna och maskinerna klarar av dessa förhållanden och jag är människan men jag saknar maskinen!
 
Rätt svar X (8 steg)

Jag är nybliven husägare med kuperad tomt. Min bensinklippare jag skaffade begagnad gav upp lagom till vintern så jag hade verkligen behövt en ny fin klippare
 
Svar x alltså 8 cm
Jag har en väldigt stor tomt som jag försöker få bukt med efter 40 år i träda. Förra året fick jag ta hjälp av grävmaskin och under sommaren rök två(!) bra gräsklippare! Nu behöver jag en som är upp till bevis att klara att hålla fint runt mitt hus, buskar och träd Så slipper grannarna skvätta när det smäller högt.
 
Svar x:8
Jag har ingen. Går runt med röjsåg och grannarna tittar snett på mig :)
 
Svar:X:8 Våran klippare har säckat ihop och behöver verkligen en ny nu när sommaren kommer
 
X är rätta svaret!

Tänk att äääääntligen få impa på grannarna med denna "Star Wars" maskin! Det skulle få dem att sätta groggen i halsen 😄
Min matta är gräsligt ful ibland, hinner inte med min lilla Walt Disney maskin!
Ungarna får aldrig spela krocket, pust...

Ska med stolthet visa upp den på Facebook om jag vinner :)))
Glad Påsk!
 
8 cm
Har gjort mig förtjänt av lite hjälp från gräsklipparen genom drivhjälp på bakhjulen.....!
 
8 cm.

vår första gräsklippare kom med huset, och den nuvarnde köptes begagnad. Det vore så roligt med en helt ny klippare, och Makita är ju alltid rätt:)

Trevlig Påsk

/Bosse
 
Svar: X 8

Jag skulle behöva en ny gräsklippare så jag kan förvandla mossmattan till gräsmatta!

Mvh Erik
 
Svar 8 klipphöjdsteg.

De underbara vårdagarna är här, och man njuter i solen. Än så länge sover gräsmattan, och i en bod vilar den gamla gräsklipparen. Den gamla trogna gräsklipparen... som kräver en timmes omsorg, med blod svett och startgas innan den startar första gången på våren... Den som till slut startar med en stor svart rökpuff... Den som ungarna aldrig får igång, trots att jag hävdar "Det är ju så lätt"... Den som stannar när den vill, inte när jag vill!

Ska jag kunna få någon hjälp med gräsklippningen, inser jag att jag åtminstone måste ha en gräsklippare som alla i familjen kan starta. Då är en Makita med Readystart min räddare i nöden, och ungarnas sista argument för att inte behöva klippa gräset försvinner lika enkelt som oklippt gräs.
 
Svar: 8
Solen skiner och fåglarna kvittrar
och gräset har vuxit en tum från igår.
Frugan solar och ungarna fnittrar.
Jag saknar en gräsklippare som går.
 
X: 8 steg. Min mor som bodde kvar i sin villa med 1300 m2 tomt dog förra året. Jag är ensam kvar i familjen och vet ännu inte om jag ska flytta dit eller bo kvar där jag bor nu. Eftersom det är 10 mil dit så är jag inte där varenda helg, så gräset kommer att växa en del mellan klippningarna. Jag behöver därför en effektiv och tillförlitlig gräsklippare så att jag hinner klippa den stora gräsmattan när jag är där och tar hand om huset.
 
Svar 8.
Först köpte jag en trädgårdstraktor, en partner som jag tillbringade mer tid i garaget med än ute på gräsmattan, bytte till en stiga multiclip som kastar gräs överallt på grusgångar och uppfarten. Ser att denna makita har uppsamlare, vore perfekt för mig. 3dje gången gilt som man säger...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.